Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla Reliability Doesn’t Match Its High Performance

Startet av petersv, lørdag 09. april 2016, klokken 00:38

« forrige - neste »

Øggen

#60
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

prophan

Jeg trodde at model s felger ikke ville passe på model x?
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

Ariel

Det var det jeg også lurte på å gjøre, men så fant jeg ut at 19" i vinterpakken til X'en ikke er helt lik S'en sine felger. Tror både innpress og bredden på felgene er annerledes. Man må i såfall gå ned på dekk bredden. Blir vel ikke bra å ha 265 dekk på 8,5" felger?

nagela

"sjefs-selger" hos Tesla Skøyen sa at S-19" felgene IKKE kunne benyttes til X.
(Var snakk om innbytte av S, der Tesla ikke ønsker å få vinterdekk levert med innbyttebil) 
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

Øggen

Skeptisk. Skal dei produsere opp ett eget sett 19", som liksom berre skal passe X, Altså med 35 innpress?
Vekt belastning e ikke problemet, navet e likt, så ka e det da som ikkje skal passe?
Stussa sjøl i starten da ej hørte at 19" med ET 40 skulle på X, men.....
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Ariel

Jeg har ikke sett noe tall på innpress, men vil tippe at det er forskjellig siden sommerdekkene har forskjellig. Men hvis du ser på dimensjonene på tesla shopen. Så er ikke det likt på S og X. Bredden på S er 8". Mens bredden på X er 8,5". (Ser jeg skrev feil bredde på forrige post, skulle ha vært 8")
Vinterdekk S: http://shop.teslamotors.com/collections/model-s-wheels-tires-and-tire-covers/products/copy-of-19-base-wheel-and-winter-tire-package
Vinterdekk X: http://shop.teslamotors.com/collections/model-x-wheels-tires-and-tire-covers-1/products/19-cyclone-wheel-and-winter-tire-package

Øggen

#66
Berre for å ha det på det reine, så e ej fulstendig klar over at det e anna dekkdimensjon på X enn S. Kanskje det e det "sjefsselgeren" henge seg opp i.
Sjølve felgen passa, uansett om 8" eller 8,5". Differansen mellom org X ET 35, og S ET40 e godt innafor lovens grenser.
Men ken veit, kan vere to forskjellige sett med ulik ET.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

petersv

Litt smalere dekk på vinteren er både bra for lommeboka og fremkommeligheten, så det tror jeg ikke blir noe problem. Om det passer fysisk vet jeg ikke, men 5mm spacer burde løse det og.

Torkils

Megahjul har testet felger på model X og har funnet ut at det må benyttes ET 35. De har pakker til salgs nå. Levering i oktober.
2014 E UP!
TMX 75 bestilt juli 2016, levert september 2016.

Leafy

Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

prophan

Jeg tenkte å kjøpe piggdekk også. Ble litt usikker nå.
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

Ellemelle

Må si jeg blir litt skeptisk til en dekkforhandler som anbefaler motsatt av det som normalt blir anbefalt.


prophan

Jeg syntes det var noe i det, spesielt i Bergensområdet er det ikke så mye is om vinteren, og en ender med å kjøre på våt asfalt mesteparten av tiden. Da slites naturligvis piggene kjapt ut. Men er usikker på påstanden at alle piggdekken har myk gummi, trodde det var i utgangspunkt samme dekk fra produsenten, men med pigger. Men jeg bor ved en bratt bakke så det ville ha vært godt å ha pigger når det er først is, tenkte jeg.
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

Cookie Monster

#73
Høres merkelig ut det de skriver. Er som oftest motsatt at piggdekk har hardere gummi, siden de får i hovedsak grep på is fra piggene. Men nordiske piggfire dekk som ofte er hastighetsmerket Q eller R har en veldig myk gummiblanding for å bedre grep på is.

Når jeg kjørte min forrige bil på isbane så opplevde jeg at piggdekkene hadde mye stivere sidevegger enn de bløte piggfrie jeg brukte til vanlig. Selv om begge var fra Michelin. Michelin sine nordiske piggfrie er stivere enn feks de piggfrie Nokian dekkene som er litt mer bløte og svampete å kjøre på.

Synes nettsiden til megahjul virker som mye tull og de selger i hovedsak i mine øyne bare jalla felger.
De oppgir også bare tullepriser som det liksom er nedsatt fra. Men så er tilbudsprisen ca det samme som "fullpris" andre steder.
2015 P85D

Torkils

Jeg har kjørt piggfritt i 20+ år og begynner ikke med pigger nå.
2014 E UP!
TMX 75 bestilt juli 2016, levert september 2016.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA