Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla Reliability Doesn’t Match Its High Performance

Startet av petersv, lørdag 09. april 2016, klokken 00:38

« forrige - neste »

Torkils

Jeg har også sett på Megahjul sine nettsider. 19" erne har ET 40, X' en skal ha ET35 ifølge registreringsdataene til de bilene som er kommet. Spiller 5mm forskjell noe rolle?  Er det et problem ovenfor Tesla om du kommer med uorginale felger og klager på noe i hjulopphenget?
2014 E UP!
TMX 75 bestilt juli 2016, levert september 2016.

DonPedro

Spurte Megahjul om innpress. Her er svaret:

SitatVi har kun felgene med ET40 men dette skal passe foran og bak og er innenfor lovlig endring på maksimalt 7,5 mm fra originalt innpress/ET.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Postman pat

Dagens blonde spørsmål..... Får min 90D levers med standard 20 tom sølv. Tenkte å kjøpe 20 tommer Andre felger for deretter å bytte vinterdekk til standard felger Og sommerdekk til nye annerledesfelger.  Jeg Leser bare om vinterdekk på 19 Tommer. Hva er det jeg ikke har fått med Meg ?

Forslag til kule nye sommer felger. Tenkte å bruke 20 tusen.

Noen tanker om pigg på så tung bil? hadde pigg på P85 jeg kjøpe i 2013 Og solgte I 2014. (Ikke kjøring til byen lenger derfor salg)

All input imøtesees. Har vært I dvale en stund....
PP
Venter X90 Blue Sept 2016
P85 RØD levert Nov13  - VIN P22251  Solgt 2014
Miev 2011-2013

hoffa

#48
Sitat fra: Postman pat på torsdag 21. juli 2016, klokken 22:36
Dagens blonde spørsmål..... Får min 90D levers med standard 20 tom sølv. Tenkte å kjøpe 20 tommer Andre felger for deretter å bytte vinterdekk til standard felger Og sommerdekk til nye annerledesfelger.  Jeg Leser bare om vinterdekk på 19 Tommer. Hva er det jeg ikke har fått med Meg ?

Forslag til kule nye sommer felger. Tenkte å bruke 20 tusen.

Noen tanker om pigg på så tung bil? hadde pigg på P85 jeg kjøpe i 2013 Og solgte I 2014. (Ikke kjøring til byen lenger derfor salg)

All input imøtesees. Har vært I dvale en stund....
PP

Liker du turbinlooken som jeg, så ville jeg vurdert tsportline. Originaltilpassede for Model X.... https://tsportline.com/shop-tesla-aftermarket-accessories-products/tst-20-tesla-model-x-wheel/#
www.tsportline.com
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Epleskreller

#49
Sitat fra: hoffa på torsdag 21. juli 2016, klokken 22:52
Sitat fra: Postman pat på torsdag 21. juli 2016, klokken 22:36
Dagens blonde spørsmål..... Får min 90D levers med standard 20 tom sølv. Tenkte å kjøpe 20 tommer Andre felger for deretter å bytte vinterdekk til standard felger Og sommerdekk til nye annerledesfelger.  Jeg Leser bare om vinterdekk på 19 Tommer. Hva er det jeg ikke har fått med Meg ?

Forslag til kule nye sommer felger. Tenkte å bruke 20 tusen.

Noen tanker om pigg på så tung bil? hadde pigg på P85 jeg kjøpe i 2013 Og solgte I 2014. (Ikke kjøring til byen lenger derfor salg)

All input imøtesees. Har vært I dvale en stund....
PP

Liker du turbinlooken som jeg, så ville jeg vurdert tsportline. Originaltilpassede for Model X.... https://tsportline.com/shop-tesla-aftermarket-accessories-products/tst-20-tesla-model-x-wheel/#
www.tsportline.com

Jeg som ikke liker "falske turbin" (liker ikke at de ofte er vridd feil vei på den ene siden), valgte å sette 20" Niche Verona på min.  Ville også ha grå felger..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

VikingTMXS

Jeg er veldig glad for at jeg valgte sorte felger. Var litt borti en fortauskant og det hørtes forferdelig ut inne i bilen. Det viste seg at det ikke var så ille, men noe lakk var borte og litt riper i den ytterst kanten i metallet. Jeg tok en quick fix med silkematt sort Bengalakk. Nå skal du ha nasen veldig nære dekkene for å se noe på felgen.

Jonbjo

De holder på med å lage en prisgunstig vinterdekkpakke på Megahjul.no, men vil teste ut på en Model X at felgene ikke blir for små. Noen som har fått levert bilen, eller snart får levert bilen og som kunne tenkt seg å prøve dette på Megahjul? Ser ut som pakkene ligger rundt 20 000kr der. Min blir ikke levert før i september.
Model≡ Mars 19
Model X Oktober 2016
E-Golf 2015

Svein R. Aarvik

Sitat fra: Jonbjo på mandag 25. juli 2016, klokken 19:43
De holder på med å lage en prisgunstig vinterdekkpakke på Megahjul.no, men vil teste ut på en Model X at felgene ikke blir for små. Noen som har fått levert bilen, eller snart får levert bilen og som kunne tenkt seg å prøve dette på Megahjul? Ser ut som pakkene ligger rundt 20 000kr der. Min blir ikke levert før i september.

Vet du hvilken dimmensjon og type på felg og dekk?
Tesla X P90DL. Levert 9. august 2016.
TOCN signaturmedlem

Epleskreller

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Jonbjo

Sitat fra: Svein R. Aarvik på mandag 25. juli 2016, klokken 20:51
Sitat fra: Jonbjo på mandag 25. juli 2016, klokken 19:43
De holder på med å lage en prisgunstig vinterdekkpakke på Megahjul.no, men vil teste ut på en Model X at felgene ikke blir for små. Noen som har fått levert bilen, eller snart får levert bilen og som kunne tenkt seg å prøve dette på Megahjul? Ser ut som pakkene ligger rundt 20 000kr der. Min blir ikke levert før i september.

Vet du hvilken dimmensjon og type på felg og dekk?

De har flere varianter.
Turbin 265/50R19 med Nokian R2 ser ut til å havne på rett i underkant av 16 000 inkludert trykksensor.
Model≡ Mars 19
Model X Oktober 2016
E-Golf 2015

OleI

Noen som har bilder av X med 19 på? Det må jo bli fryktelig smått??

kimnaess

Noen som har levd med kun et felgsett, med 2 sett dekk til, vinter/sommer.

Betaler for omlegging av dekkene hver 2 sesonger, hver 3 sesong byttes de uansett med nye og da gjøres det inkl i kjøpspris.

Ergo, trenger man 2 sett felger?
Masse morsomme fossilbiler
Tesla Roadster 2012
Tesla Model S P85+ 2013
Tesla Model S P85D 2015
Tesla Model S 70D 2015
Tesla Model X 60D 2016
Tesla Model S 60D 2016
Tesla Model X 90D 2017
Tesla Model X 100D 2018
Tesla Model 3 LR 2019

satheesh.net

#57

prophan

Ble opplyst av Tesla at vinterhjul kom på 33.000 for Nokian dekkene.
Sparer nesten 10k hvis en går for uorginal. Usikker på om det er verdt besparelsen. Det er stor forskjell i kvalitet på felger, tror nok at de orginale er av bedre kvalitet. Noen formeninger på dette?
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

petersv

Hva med å kjøpe noen billige 19" fra Model S på finn og legge på gummi selv? Burde jo bli billigst og org.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA