Hovedmeny

Model X - Dekk og felger

Startet av petersv, søndag 21. februar 2016, klokken 16:50

« forrige - neste »

o.b.lix

Sitat fra: T.K på mandag 23. oktober 2017, klokken 19:38
UGI har oppgitt 3 db lavere enn CVC6.

Vær obs på at støen er målt på europeiske veier (egentlig på lab), på norske veier er det annerledes. Dekkmann her i Bergen har gjort noen uformelle tester med dB-måler i samme bil med ulike dekk, og resultatet avvek mye fra hva produsentene oppga...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

THE

Min erfaring med Goodyear UGI er at de er stillegående både i X, Zoe og Saab 9-3. Har kjørt flere vintre på UGI på forskjellige biler, og valgte UGI SUV på X også.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Havebigfun

Sitat fra: THE på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 12:38
Min erfaring med Goodyear UGI er at de er stillegående både i X, Zoe og Saab 9-3. Har kjørt flere vintre på UGI på forskjellige biler, og valgte UGI SUV på X også.
Er det 19" eller 20"?
hva ga du for settet?

Råde

Det var noe snakk om megahjul i denne tråden. Er det noen som har erfaring med deres 20 tommers PH Turbin2 Black?
e-Golf | X75D

Råde

Noen som kjenner til om det finnes forhandler an tsportline.com i Norge. Eller er det noen som har handlet direkte og vil dele erfaring?
e-Golf | X75D

hoffa

Sitat fra: Råde på lørdag 06. januar 2018, klokken 23:24
Noen som kjenner til om det finnes forhandler an tsportline.com i Norge. Eller er det noen som har handlet direkte og vil dele erfaring?
www.tempedekk.no har de i sitt sortiment.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Doro

Referralhjulene er nå på bilen. 22 tommere på Model X. Fra Tesla ble de levert med 3.9 bar. Er dette for høyt, hvilket dekktrykk anbefales?

Simmelim

Hvor lang tid etter din tredje referral kom dekkene?

Doro


Øggen

Sitat fra: Doro på tirsdag 03. april 2018, klokken 21:07
Referralhjulene er nå på bilen. 22 tommere på Model X. Fra Tesla ble de levert med 3.9 bar. Er dette for høyt, hvilket dekktrykk anbefales?

Bumpa denna her. Mine hadde faktisk 4.0 bar. Syns det va jæ.... høgt. E det 45psi/ 3.3 bar som e vanlig?
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Espen79

Vurderer å kjøpe 22» til min X100D.

I vognkortet står det 102W på forakselen og 106W på bakakselen, men mener å huske å ha lest at 100D må tåle høyere vekt enn dette bak? Hva er korrekt?

Har sett på disse: https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=114131304&fks=114131304

Tåler 955kg og er innenfor ihht vognkort, dekk24 sier at de har solgt mange sett til 100d eiere.

Noen med erfaring / synspunkter?

Mvh
Espen
Venter på X100D inventory bil (bestilt 12.10.17)

jlan

Se egen tråd om dette:
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=36835.0

Hvis felgene er merket med 955kg og det står 2052kg i vognkortet, så kan du jo få et forklaringsproblem.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Espen79

Sitat fra: jlan på lørdag 14. april 2018, klokken 09:57
Se egen tråd om dette:
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=36835.0

Hvis felgene er merket med 955kg og det står 2052kg i vognkortet, så kan du jo få et forklaringsproblem.

Takk! Det verste er at jeg søkte og ikke fant denne tråden selv..

Men ser ut til å være uklart hva som faktisk gjelder? Noen som har kjøpt disse felgene til 100D?

Mvh
Espen
Venter på X100D inventory bil (bestilt 12.10.17)

jlan

Forskriften er ganske klar:
Sitat fra: https://lovdata.no/SF/forskrift/1994-10-04-918/§13-1
2.2   Kjøretøy må ha hjul som er beregnet for en belastning som minst tilsvarer kjøretøyets tillatte aksellast.
Men det er mulig at vognkortet kan endres uten at det må gjøres noen fysiske endringer på bilen:
https://lovdata.no/dokument/LTI/forskrift/2015-12-18-1786
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

THE

I USA er det ca 1800 kg(3968 pounds) i tillatt bakakselvekt. På merkeskilt i dørkarm til førerdør står det 1800 kg på min 100D. Vognkort sier 2052 kg, noe som opplagt må være feil.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA