Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nissan Connect EV oppdatert 1. april

Startet av egolfer, torsdag 07. april 2016, klokken 14:33

« forrige - neste »

egolfer

Hei!

Vurdere å få installert en daschcam og lurer på om noen her har erfaring med sånnt.
Jeg vurderer egentlig denne http://www.blackvue.com/dr650gw-2ch/
og det står i spesifikasjoner at den bruker 4,8W også når bilen er av (den tar opp hele tiden, også når bilen er parkert f.eks).
Jeg er ikke noe ekspert når det gjelder strøm og do vet ikke om 4,8W er mye sånn at det kan påvirke rekkvidden eller ei.

Noen som kan hjelpe meg? :)

Takk!
VW eGolf 2016 med VP

skyfawn

Det påvirker ikke rekkevidden så mye at at du merker det. jeg installerte 650GW 2-ch på de to forrige teslaene jeg hadde, nå har jeg kjøpt meg E-golf og har bestilt meg en 650 1-ch til den :) Tesla S lader 12v batteriet automatisk når det faller under en viss spenning så der gikk det greit. Er usikker på hvordan E-golfen fikser dette når du tapper 12V batteriet over lengre tid, men det er det kanskje noen andre som vet ?

egolfer

Takk for svaret!
Var det vanskelig å skjule kablene i golf'en?
VW eGolf 2016 med VP

39574

Heisan .. Hvor henter dere strøm fra .. Sigarett tenner utgår .. Vil ha mere permanent tilkobling. Dette gjelder fremme i bilen 2016 E-Golf ..

tonl

Strøm henter jeg fra sikringsboksen på venstre siden av ratten. Strømledningen fører langs glippen mellom taktrekk og frontruten. Og videre inni a-stolpen og ned til til sikringsboksen.

39574

Takk for svar .. Tenkte også på om det kunne hentes i tak belysningen,minst mulig lednings føring ? 

Sirup

Bilradiospesialisten i Bergen monterer slike kamera. Jeg fikk montert mitt hos dem, mener jeg betalte 1500kr for monteringen. Alle ledninger er skjult, og behøver ikke å røre kameraet uten at jeg ønsker å se ett opptak.

Man tenker ikke på kameraet i det hele tatt, sjekker det bare om det blir nødvendig.
VW e-Golf
Tesla Model X75

skyfawn

Jeg har akkurat mottat 650GW 1-ch og går igang med montering i morgen.. har montert på 2 teslaer tidligere, så satser på at det går greit i en E-golf :) skal sjekke hva som blir beste løsning for å få det skjult, men det jeg leser om andre som har montert er å trykke kabelen mellom trekket og frontruten og så ned A-stolpen til sikringsboksen.

TomR

Hei

Fint om du tar deg tid til å ta bilder underveis. Kanskje meg med for mange tommeltotter også kan klare :)
Fetsund. Venter på levering av e-Golf NightBlue

egolfer

Noen som vet hva skjer når 12v batteriet går litt lav?
Lurer på om Golfe'en gjør noe som Tesla'en som lader den opp igjen.
VW eGolf 2016 med VP

egolfer

Sitat fra: Askøy på tirsdag 23. februar 2016, klokken 19:54
Bilradiospesialisten i Bergen monterer slike kamera. Jeg fikk montert mitt hos dem, mener jeg betalte 1500kr for monteringen. Alle ledninger er skjult, og behøver ikke å røre kameraet uten at jeg ønsker å se ett opptak.

Man tenker ikke på kameraet i det hele tatt, sjekker det bare om det blir nødvendig.

Hva med strømm? Har de installert sånn at det hentes fra sikringboksen eller fra sigarett tenner?
VW eGolf 2016 med VP

Sirup

Sitat fra: egolfer på onsdag 24. februar 2016, klokken 06:50
Sitat fra: Askøy på tirsdag 23. februar 2016, klokken 19:54

Hva med strømm? Har de installert sånn at det hentes fra sikringboksen eller fra sigarett tenner?

Jeg vet ikke hvor de henter strøm, alle ledninger er skjult. Det er ingen ledning som går ned i sigarett-tenneren.
VW e-Golf
Tesla Model X75

skyfawn

Laget en liten PDF på hvordan jeg gjorde det :)

prøver å legge den inn som vedlegg her.

egolfer

Kjempe flott veiledning!
Synd jeg har ikke noe peiling med sikringboksen...
VW eGolf 2016 med VP

egolfer

Noen som vet hva som skjer med 12v batteriet om jeg f.eks parkerer bilen på flyplassen en måned og kameraet tar opp hele tiden? Lurer på om det kan bare gå tom eller bilens batteriet skal lade det opp igjen.
VW eGolf 2016 med VP

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA