Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nissan Connect EV oppdatert 1. april

Startet av egolfer, torsdag 07. april 2016, klokken 14:33

« forrige - neste »

PokerFjes

Jeg har dette kameraet i en Caravelle og skal flytte det over i e-Golfen "snart" :). Erfaringen min fra Caravella er at kameraet tapper batteriet ganske fort, selv om man ikke filmer.
Hvorfor skal du filme hele tiden? Minnekortet er jo fullt lenge før du er tilbake :). Det du kan gjøre er å sette på bevegelsesdeteksjon, slik at den filmer når den ser noen i nærheten av bilen. Jeg ville da vært nøye med å sette bilen på et sted hvor det ikke er mye aktivitet i nærheten.

Ellers så ser det ut til at 12V-batteriet alltid lades fra batteripakka, selv når tenning ikke er på
Se: http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=23558.0
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

egolfer

Takk! Viste ikke at det var mulig å bruke bevegelsesensoren! Skal sikkert gjøre det :)
VW eGolf 2016 med VP

PokerFjes

Sitat fra: egolfer på onsdag 23. mars 2016, klokken 09:54
Takk! Viste ikke at det var mulig å bruke bevegelsesensoren! Skal sikkert gjøre det :)
Det er ikke en bevegelsessensor i Blackvue, men den oppdager endringer i bildet. Denne er ekstremt sensitiv, så hvis du parkerer et sted hvor løvet blåser eller lignende så vil den ta opp mye.

Her er litt info fra en bruker på reddit om modusene. Det er Parking mode du må bruke, men du bør ha et stoooort minnekort og parkere lengst inn i parkeringshuset :).

Sitat
[N] Normal recording should record normal marked videos until an event is triggered (E.G. G-sensor threshold is met/exceeded)
[P] Parking mode recording occurs if a motion is detected (and the motion sensitivity is 1 or greater). Bumps/G-Sensor input beyond threshold switches automatically to Event Recording. This recording mode is activated if the car has not moved for more than 5 minutes.
[E] Event recording happens when the G-Sensor threshold is met/exceeded. This trigger will occur in either Parking or Normal recording modes, and there is no need to set/toggle Event recording. The G-Sensor dictates it.
None of the videos are locked. They will all eventually get over-written when space is needed. You need to manually lock the videos when viewing them in the BlackVue App/Viewer.
Sensor sensitivity ranges from 0 (inactive) to 100 (most sensitive). This is supposed to apply to both G and Motion sensors.
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

egolfer

VW eGolf 2016 med VP

egolfer

For de som har kameraet, hvor stor er deres minnekortet?
Hvor lenge kan kameraet ta opp før at den begynner å overskrive?
VW eGolf 2016 med VP

JohnnyQ

Takk Skyfawn for informativ pdf.

linken til bilkomponenter.no virket ikke, og returnerer følgende: Oops! Denne siden finnes ikke (404-feil).

De fleste av oss har dog en Biltema i nærheten og de har også slike "tap-a-fuse" som de kaller flatsikringsholder, delenr. 356007 og 356008.

(se: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/Sikring/Flatsikringsholder-med-uttak-2-stk-2000035590/)

skyfawn

takk for det. den fra biltema kan nok brukes, husk å kjøpe sikring også :)

jensjacob

De sikringshuller du kalder for hot er de for-sikrede ? Jeg spørger fordi at hvis ikke så er det vel meget vigtigt at man vender strømtyven rigtigt så det ekstra udtag kommer efter sikringen og ikke til den terminal der har direkte adgang til batteriet.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

skyfawn

Hei. De sikringshullene er hot ja, de har alltid strøm ut helt til batteriet er tomt :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA