Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er det noen som har bestilt Tesla Model S?

Startet av Griffel, fredag 20. august 2010, klokken 16:54

« forrige - neste »

Griffel

http://www.tu.no/motor/article251993.ece



Ifølge Renault selv, er DeZir et uttrykk for bilprodusentes nye designspråk. Navnet spiller sikkert på «desire», og for mange vil det være mye med denne designen som vekker attrå. Mens den elbilen som er lengst framme i løypa til å settes i serieproduksjon, Fluence, er en relativt snusfornuftig familiebil, har den relativt nyansatte sjefdesigneren Laurens van den Acker i Renault nå åpenbart villet leke litt.

Kanskje har de skuet litt mot Daimler og AMGs arbeid med å elektrifisere Mercedes-Benz SLS AMG.

Et litiumionebatteri på 24 kWh som skal holde til 160 kilometers kjøring.
Midtmontert motor på 110 kW
0-100 km/t på fem sekunder. Toppfarten : 180 km/t.
Vekt kun 830 kilo, karosseriet er laget av kevlar, og en motstandskoeffisient på 0,25 Cd.

Men den fra Reneault som ligger først i løypa er altså denne:

Renault Fluence Som nok passer bedre til mitt bruk

http://www.renault.com/en/innovation/vehicule-electrique/pages/fluence-ze-concept.aspx
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA