Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Oppdatering på nettsiden

Startet av Liz, torsdag 07. april 2016, klokken 13:01

« forrige - neste »

Liz

Vet det er en hurtiglader på minnesund. Kjørte en gang dit uten å lade, men det var i oktober. Nå er det jo kaldere..

Noen som vet hvor jeg burde lade underveis?

atrus

Hold fartsgrensen til Minnesund. 0 problem. Der har du to hurtigladere. Enten Statoil (som er litt dyr) eller Kiwi (Fortum) på andre siden av brua. Lad til 80%. Kjør til Rudshøgda i fartsgrensen. Lad til 80 % og kjør til Lillehammer i fartsgrensen.

Men før du drar ville jeg sjekket om ladestasjonen på Rudshøgda (Grønn kontakt) er opperativ. Hvis ikke har du Fortum ladestasjon i Brumundal som er litt før Rudshøgda.

God tur

Liz


schcar

Hei
Har kjørt fra Bærum til Lillehammer 17 mai i 4+ og regn. Kjører av prinsipp ikke i Eco for jeg liker ikke å fryse. Det var ikke en morsom tur for laderen på Statoil på Minnesund virker ikke og hadde ikke virket på 3 dager uten at de syns det var spesielt ille. Laderen på andre siden fungerer fint, men tar kun en bil ad ganger, så om andre har samme planer som deg kan det jo bli litt ventetid. Det finnes ingen andre alternativ så her må du lade enten på Statoil eller på andre siden.
Ta uansett med varme kler, drikke og noe å lese i.
Jeg fikk virkelig kjenne på angsten på denne turen og frys på meg en forkjølelse. De øvrige råd du har fått er ok, men vær oppmerksom på at laderen på Kiwi Ottestad også kun tar en bil ad gangen. Kjedelig om man står i kø etter en Tesla, slik jeg gjorde.
God tur.
Tesla Model X bestilt 28.09.2017
Audi E-tron bestilt 21.04.17 (avbestilt 1.10.2017)
e Golf levert 18.12.05
Audi Q5 hyttebil levert 28.04.2015 ( til salgs)

atrus

Sitat fra: schcar på fredag 19. februar 2016, klokken 19:04
Det finnes ingen andre alternativ så her må du lade enten på Statoil eller på andre siden.

At begge laderene på Minnesund ikke virker, tror jeg er usannsynelig. Men har du skikkelig rekkeviddeangst, kan du helgardere deg ved å lade på Gardermoen på vei opp. Da har du nok strøm til å nå diverse hurtigladere på Hamar. 80% på Hamar gir deg garantert nok strøm til Lillehammer. Om du synes avstanden Gardermoen - Hamar er gambling, kan du stoppe på Espa. På Espa er det 2 combo-ladere der sjansen for kø er liten.

Å skru på eco eller eco+ gir deg uansett ikke mer enn noen få ekstra kilometer. Jeg kjører aldri på slike marginer.

Uansett; hurtigladerene ligger som perler på en snor langs E6

eivhelle

2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

elbil-1

Vil du slippe angsten - så stopper du ofte og lader fra 40-50% til 80%

Da har du nok å gå på om en lader er ute av drift og du kan kjøre til neste.
Sjekk fortum sitt ladekart underveis og på forhånd så du bet hvor laderne står.

Feks:
Mc donalds gmoen ved e6
Kiwi minnesund
Kiwi stange
Mcdonalds brummunddal
Rundshøgda (grønn kontakt, ikke fortum)




mihkku

Kjører den turen titt og ofte.
Da blir det gjerne:
McDonalds Gardermoen / Kiwi Minnesund / Shell Espa - Mcdonalds Brummundal / Rudshøgda.

Så er du fremme :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA