Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Treg hastighet Supercharger - feil på bil?

Startet av Østfold, onsdag 06. april 2016, klokken 21:36

« forrige - neste »

Østfold

Til uka er det forbudt å kjøre i kollektivfeltet på Mosseveien fra klokka 6 og til 2017 en gang i følge pressemelding SVV.

Har forsøkt å finne ut av hva SVV har bestemt og ønsker jo å kjøre lovlig, men det finnes ikke eksakt informasjon og slik jeg leser pressemeldingen så er kollektivfeltet i Mosseveien stengt for elbil fram til 2017 hele døgnet.

Finner vel ut av det mandag morgen, men det er litt rart at ikke SVV informerer bedre.

skiern

Kollektivfeltet på mosseveien er stengt for elbiler fra i dag. Det henger underskilt med teksten "Gjelder ikke el-motorvogn" fra avkjøringen til Kolbotn og inn til Bjørvika. Det var for øvrig svært mange elbilister som ikke brydde seg nevneverdig om dette i dag tidlig...

pkhamre

Sitat fra: skiern på fredag 19. februar 2016, klokken 07:37
Det var for øvrig svært mange elbilister som ikke brydde seg nevneverdig om dette i dag tidlig...

Det handler nok mer om vaner. Selv om man til en hver tid skal følge med på skilting, så er det lett å bli vant til skiltene og at hjernen går på automatikk. Da det ble endret til forkjørsveier her i Ski tok det en stund før jeg merket at biler sluttet å vike til andre biler som kom fra høyre, og bare kjørte rett ut i en forkjørsvei selv om det hadde blitt vikeplikt.
2018 Tesla Model X75D - Uglen

Østfold

Høres ut som om uvesenet vil ha elbilene ut av feltet hele døgnet ettersom det ikke var noen tidsbegrensning. Var det noe lurt da?

jkirkebo

Sitat fra: Østfold på fredag 19. februar 2016, klokken 08:29
Høres ut som om uvesenet vil ha elbilene ut av feltet hele døgnet ettersom det ikke var noen tidsbegrensning. Var det noe lurt da?

Det var ihvertfall slik det ble gjort forrige gang det var restriksjoner der.
Denne gangen tviler jeg på at elbilene får komme tilbake til kollektivfeltet. Mosseveien er vel også den strekningen som er dårligst egnet mhp. dette siden kollektivfeltet snevres inn til ett felt underveis. Dvs. at trafikken flyter ikke generelt bedre pga. utnyttelse av alle felt, man bare kommer raskere frem på bekostning av andre som dermed bruker lengre tid.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Trond Arve

Sitat fra: jkirkebo på fredag 19. februar 2016, klokken 10:17
Denne gangen tviler jeg på at elbilene får komme tilbake til kollektivfeltet. Mosseveien er vel også den strekningen som er dårligst egnet mhp. dette siden kollektivfeltet snevres inn til ett felt underveis. Dvs. at trafikken flyter ikke generelt bedre pga. utnyttelse av alle felt, man bare kommer raskere frem på bekostning av andre som dermed bruker lengre tid.
Tror heller ikke elbilene kommer tilbake etter dette midlertidige forbudet. Men jeg er uenig i at Mosseveien er mer uegnet enn andre steder, her er det f.eks. svært få av-/og påkjøringer som skaper trøbbel sammenliknet med vestkorridoren.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

toril

Vi kan vel håpe og tro at vi får bruke kollektivfeltet igjen utenom rushtiden fra oktober 2017. Jeg forstår ikke helt hvofor det skal være stengt 24x7 da, evnt med flere i bilen som på vestsiden.
Leaf 2013 2.genkjøpt brukt fra BNH erstattet
Leaf (2012 model kjøpt ny i 2013 fra BNH) nå kondem.
100% Elbilkjøring

Trond Arve

Sitat fra: toril på fredag 19. februar 2016, klokken 21:36
Vi kan vel håpe og tro at vi får bruke kollektivfeltet igjen utenom rushtiden fra oktober 2017. Jeg forstår ikke helt hvofor det skal være stengt 24x7 da, evnt med flere i bilen som på vestsiden.
Hva skal du bruke kollektivfeltet til utenom rushtiden?
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Beckern

Sitat fra: Trond Arve på fredag 19. februar 2016, klokken 22:49
Sitat fra: toril på fredag 19. februar 2016, klokken 21:36
Vi kan vel håpe og tro at vi får bruke kollektivfeltet igjen utenom rushtiden fra oktober 2017. Jeg forstår ikke helt hvofor det skal være stengt 24x7 da, evnt med flere i bilen som på vestsiden.
Hva skal du bruke kollektivfeltet til utenom rushtiden?
Det er da nok av busser, traktorer og gubber med hatt man ønsker å passere, eller racerbiler man ønsker å la passere. Kollektivfeltet fungerer utmerket i alle disse sammenhengene.

Øyvind.h

Kollektivfeltet er veldig fint å kunne benytte vestfra og inn til Oslo søndag ettermiddag/kveld. Da er det tett i de to ordinære feltene og stedvis saktegående. Mye bedre å bruke alle feltene. Om elbilene også skulle brukt de vanlige feltene ville det fått konsekvenser ift flyten. 
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

cairnz

Hadde folk gitt litt på etter flettinga ved Ulvøya så hadde hele problemet vært mindre. Det går altfor sakte opp til 50 og 60 etter fletting og lyskryss.
Elbilist

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA