Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukt P85D, ny 90D eller vente litt ?

Startet av Logical, onsdag 06. april 2016, klokken 12:49

« forrige - neste »

Logical

Jeg kjøpte en 1 år gammel Tesla i hvit perlemor som ikke har hatt noen form for lakkbehandling. Er det noen som har tips til hva jeg bør velge? Har hørt om ting som DiTEC, Opti Coat, Ceramic Pro etc.

Er det noe spesielt jeg bør tenke på når jeg tar selvvask på Statoil? Har aldri gjort det før, og vet ikke om det noe jeg bør gjøre/ikke bør gjøre.

ctr46

Sitat fra: Logical på torsdag 18. februar 2016, klokken 17:49
Jeg kjøpte en 1 år gammel Tesla i hvit perlemor som ikke har hatt noen form for lakkbehandling. Er det noen som har tips til hva jeg bør velge? Har hørt om ting som DiTEC, Opti Coat, Ceramic Pro etc.

Er det noe spesielt jeg bør tenke på når jeg tar selvvask på Statoil? Har aldri gjort det før, og vet ikke om det noe jeg bør gjøre/ikke bør gjøre.

Jeg har Opticoat på min og syns det har fungert bra. Det er lettere å holde bilen ren. Om du ønsker full lakkbehandling så har jeg ikke noe problem med å anbefale det. Jeg vil anta at det koster deg litt å shine opp lakken før de legger på lakkbehandlingen. Her er det bare å ta kontakt med et firma som driver med den du velger og forhøre deg på pris. Tipper de vil ønske å se bilen før du kan få noe eksakt pris. Jeg valgte et firma i Stokke opticoat.no (har ikke noe annet enn kundeforhold der)

Jeg kommer aldri til å kjøre bilen min gjennom børstevask. Noen sier de har gjort det mange ganger uten at det er noe problem mens andre har sagt at de har fått riper etter første gang. Det får du nesten vurdere selv.

Jeg kjører børsteløs program de få gangene jeg gjør det. Hovedgrunnen er for å få underspyling vinterstid. Det er ikke mye som kan ruste på Model S, men jeg gjør det for å få "peace of mind" :)

Om du trenger å få shinet opp lakken og ikke ønsker lakkbehandling vil jeg anbefale deg å gå inn på detailersclub.no og legge inn en forespørsel så vil du få henvendelser fra folk som har skikkelig peiling.

Lykke til! :)
85D

sigurdi

Har selv kenzo lakkbehandling.

Opticoat Pro Pluss er kommet og denne binder seg kjemisk til lakken, er noe blankere en standard Opticoat.

Kenzo ligger som et beskyttende lag oppe på lakken og har nok litt mer glans en Opticoat og Opticoat Pro.

Det er genialt med tanke på lettere renhold, men beskytter ikke mot steinsprut, verken mot litt større som kommer fra motgående trafikk eller det typisk sandblåsnings områdene som Tesla er plaget med forran hjulbuene bak.

Jeg har lagt blank folie på de lokasjonene, lykter og innstegs tersker og angrer litt at jeg ikke tok det på speilene også.

Ellers er det en fryd å vaske og tørke bilen gjør jeg med en kjapp tur ut på E18, 110km/h i 5min så hjem da er bilen 99% tørr uten tørkemerker. ;-)

Det som er viktigst er å finne noen som er dyktige å legge det på, dette er dyrt i utgangspunktet men også svært avhengig av forbehandling av bilen.
Er bilen ikke grunnarbeidet bra, hjelper det lite på hva toppcoat heter eller hvor bra det er.

Kan anbefale stokke som både legger opticoat og Kenzo. (opticoat.no)

sigurdi
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA