Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Brukt P85D, ny 90D eller vente litt ?

Startet av Diravi, tirsdag 05. april 2016, klokken 23:10

« forrige - neste »

Diravi

Jeg skal hente ut en 70D ved påsketider. Blir litt bekymret når jeg leser at folk får utlevert biler hvor det er feil som Tesla-senteret helt klart burde sett, og så forstår jeg at dette varierer en del alt etter hvilket senter det er snakk om. Jeg bor tre timers kjøring unna nærmeste service-senter og har ikke noe ønske om ekstraturer for å få rettet feil.

Hva er erfaringene med Trondheim ved utlevering? Har de kontroll på det de skal ha kontroll på? Har det noen hensikt å ta kontakt med dem i forkant for å forsikre seg om at de går ordentlig over bilen, eller blir det bare rot av slikt? Er det noe jeg bør være spesielt obs på? Så langt har jeg bare kunnet observere at servicen er vennlig og blid og hjelpsom, men at det tidvis skorter litt på organisering.

Alternativet mitt for utlevering er Ålesund.

Ved spørsmål om lakkbehandling har jeg også fått anbefalt av dem å bruke Ren Bil og få lagt en Polishangel Cosmic Lakkbeskyttelse. Det er uansett Ren Bil som klargjør bilen for dem, og de kan da gjøre alt i en operasjon. Er det en fordel, eller burde jeg få inspisert den klargjorte bilen først for å ta opp evt. dårlig arbeid, før den går til lakk-beskyttelse? Ser at klargjøring er en av de tingene som mange klager på hos Tesla.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Salvesen

Få de til å legge på med en gang, da er lakken klar for behandling. Tesla kan fort lage riper i den når den får sin siste vask før overlevering osv slik at det igjen må poleres
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Black Lightning

Sånn generelt: Min erfaring med Tesla Trondheim er absolutt 5-stjerners. Hvis 5 er maks antall stjerner.

Tesla P85D

Har bare positive opplevelser med utlevering i Trheim.
Bestilt 11.10.2014: P85D, sort, sort taktrekk, piano sort, panorama, 21", Next gen seter, carbon spoiler, Tesla røde bremsekaliptere, Dobbelt lader, tech pakke, Luftfjæring, Hifi, vinterpakke, rødt og blått ladeadapter, type 2 ladekabel. Forventet levering Mars 2015
RN996766
VIN P669XX
Satt i produksjon 08.01.2015
Transitt fra fabrikken 14.01.2015
Utlevering 20.03.2015

Muffinman

Utlevert med masse feil i Trondheim til tross for bekreftelse pr mail på at de skulle sjekke grundig for å unngå nettopp det. Fikk ikke med seg at jeg skulle ha med meg sommerdekke i bagasjen, så de var ikke klare. Måtte innom serviceavdelingen som heldigvis hadde hjul liggende, for jeg hadde time på dekkverksted like etterpå. Virker ikke som de fikk med seg det som var avtalt pr mail i forkant. Forsøk på å avtale utbedring har så langt ikke lyktes. Etter utlevering har de overhodet ikke svart på mail, sjelden tatt telefonen og personlig oppmøte hvor det ble avtalt at jeg skulle bli kontaktet har avstedkommet nada. De booker så vidt jeg vet nå på august.

Ålesund har vesentlig mindre kø, og jeg fikk avtale på kort varsel for å utbedre manglene på nybilen. Kan nok være lurt å fordele seg på sentrene med minst å gjøre slik at de mest belastede kan gjenvinne kontrollen, selv om det strengt tatt ikke burde være kundenes oppgave.

cstromme

Har riktignok ikke hentet en bil i Ålesund, men har utrolig gode erfaringer med de på alle andre områder. Og de virker ikke like overarbeidet som en del av de andre stedene.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

FU73

Hvorfor ligger ikke sommerdekkene klare når man henter bilen, slik at de kan bli med? er det ikke uansett meningen at man skal ha med seg dem hjem da. eller driver de dekkhotell :o
2016 Model S 70D

Diravi

Sitat fra: FU73 på torsdag 18. februar 2016, klokken 20:27
Hvorfor ligger ikke sommerdekkene klare når man henter bilen, slik at de kan bli med? er det ikke uansett meningen at man skal ha med seg dem hjem da. eller driver de dekkhotell :o

Dekkene sendes til ditt nærmeste Vianor dekkhotell dersom du ønsker det (Tesla dekker lagring første året), alternativt sendes de direkte hjem til deg.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

FU73

2016 Model S 70D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA