Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Teite ting med Leaf...

Startet av sukkerbollen, tirsdag 05. april 2016, klokken 21:14

« forrige - neste »

sukkerbollen

Lang historie kort: jeg var på forkjørsvei, tulling fra høyre som hadde vikeplikt kjørte rett i meg - selv om sikten var god. Holdt ikke mer enn 30 KM/T da han kjørte ut.

Prisen som Møller anslo for å reparere var satt til 180K, så bilen ble kondemnert.

gamer73

Godt det ser ut som det ikke ble personskader:) Bilen fikk en tidlig grav, men omtrent alt blir resirkulert til en ny bil:) Snart får jo du en helt ny E-golf med full garanti igjen.

sukkerbollen

Neida, godt med oss i e-GOLF. Verre med han andre som ikke gadd å bruke belte. Videoen er sendt inn til forsikringen fra kameraet framme, og saken er avsluttet.

Hentet meg ny uken etter dette skjedde!
Men var ekstremt dyre deler da?

gamer73

kamera fremme? Jobber dere i FBI eller?;)

jam en viktig at biler blir kondemnert....i gamle dager skulle dem på død og liv fikse alt mulig...det var MAAANGE biler som var kollisjonsskadd ute på veiene...og mange hadde vannlekasjer og andre problemer som dem aldri ble kvitt. En rammeskreiv bil er et helvete og i harde kollisjoner blir den ALLTId rammeskeiv!

tutti

Det er flere egolf-eiere som kjører med kamera foran. Snart skal jeg også installere en bak. Kan være kjekt å ha når det blir ord mot ord.

gamer73

Ord mot ord? Vi har da forsikring som gjør at det ikke betyr så mye;) Jeg har aldri i mitt 40+ liv opplevd at det har kommet til ord mot ord..men men jeg er jo ikek yrkessjåfør med 8 timer dager på veien heller da men....

Jeg misstenker at folk med kamera har det kun pga dem er "nousy" eller liker teknologi og legger ut bilkjøring på youtube etc...så bruker dem excuse om ord mot ord;)

Sirup

Vi har kamera i e-Golfen vår, og det sparte oss for over 10000kr etter at en kjørte i vår parkerte bil og stakk av. Vi hadde alt på film og jeg oppsøkte synderen og spurte hva dette var for oppførsel. Når personen skjønte at det var avslørt løste det seg og vi sparte reperasjonskostnaden på over 10000kr.

Så gamer73 kamera har absolutt sin verdi.
VW e-Golf
Tesla Model X75

AmocoCadiz

Vi har også kommet opp i en situasjon hvor dashcamera ga tydelig bevis, heldigvis inkludert også regnr siden andre vedkommende ikke stoppet.
Ser dessverre ut slik som trafikkbildet utviklet seg, at dashcam er blitt nødvendlig,
og med reservedelsprisene som bilimportørene opererer med, sparer man fort inn prisen for dashcam.
Pass på å få en modell som har bra nok oppløsning for opptak av regnr og lyssterkt nok om kvelden.

Sirup

Forstår egentlig ikke at ikke bilfabrikantene tilbyr integrerte dashcam som original ekstrautstyr. Disse kameraene er jo veldig vanlige nå.
VW e-Golf
Tesla Model X75

bno

Sitat fra: Askøy på fredag 19. februar 2016, klokken 02:02
Forstår egentlig ikke at ikke bilfabrikantene tilbyr integrerte dashcam som original ekstrautstyr. Disse kameraene er jo veldig vanlige nå.

Enig og golfen har da det på skiltgjenkjenning så burde være kurant å kunne velge modus på samme kamera.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

gamer73

alternativt kan man ha forsikring som dekker skade av ukjent person..slik som jeg har:) Null egenandel da og null tap av bonus:) Da slipper man å pimpe bilen sin som en google førerløs bil;)

Er det mange som gjør rare ting foran bilene deres?;) Slik dem gjør når google filmer dem?;)

sukkerbollen

Sitat fra: gamer73 på torsdag 18. februar 2016, klokken 11:56
Ord mot ord? Vi har da forsikring som gjør at det ikke betyr så mye;) Jeg har aldri i mitt 40+ liv opplevd at det har kommet til ord mot ord..men men jeg er jo ikek yrkessjåfør med 8 timer dager på veien heller da men....

Jeg misstenker at folk med kamera har det kun pga dem er "nousy" eller liker teknologi og legger ut bilkjøring på youtube etc...så bruker dem excuse om ord mot ord;)

Jeg personlig, og sikkert mange andre har kamera kun for vår egen del - og ikke for å henge ut andre. Slik som det også er nevnt her, når noen gjør skade på bilen din og stikker av: fint å ha opptak av det.

gamer73

Sitat fra: sukkerbollen på fredag 19. februar 2016, klokken 11:44

Jeg personlig, og sikkert mange andre har kamera kun for vår egen del - og ikke for å henge ut andre. Slik som det også er nevnt her, når noen gjør skade på bilen din og stikker av: fint å ha opptak av det.

Jada greit nok..syntes det bare er litt tidi;) Litt sånn dooms day prepper aktig tidi;) Men oki...noen bor i utsatte strøk og har kanskje opplevd det veldig mange ganger....kanskje det er greit for dem..sett seg lei liksom. Men for andre så tror jeg det lurer en liten skap youtuber inni seg;)

AmocoCadiz

Sitat fra: gamer73 på fredag 19. februar 2016, klokken 11:51
Sitat fra: sukkerbollen på fredag 19. februar 2016, klokken 11:44

Jada greit nok..syntes det bare er litt tidi;) Litt sånn dooms day prepper aktig tidi;) Men oki...noen bor i utsatte strøk og har kanskje opplevd det veldig mange ganger....kanskje det er greit for dem..sett seg lei liksom. Men for andre så tror jeg det lurer en liten skap youtuber inni seg;)
Hendelsen jeg refererte til som ble fanget opp av dashcam ville nok blitt en hit på Youtube eller VGnett, men har valgt å ikke publisere det, sladdet skilt eller ikke.....

epsilone6

Sitat fra: gamer73 på fredag 19. februar 2016, klokken 09:18
alternativt kan man ha forsikring som dekker skade av ukjent person..slik som jeg har:) Null egenandel da og null tap av bonus:) Da slipper man å pimpe bilen sin som en google førerløs bil;)

Er det mange som gjør rare ting foran bilene deres?;) Slik dem gjør når google filmer dem?;)

Svært få (ingen) forsikringsselskaper driver veldedighet, en betaler selvsagt ekstra for en slik forsikring og som med alle forsikringer; pris på forsikring ligger over forventet utbetaling for skade.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA