Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hurtigladestasjoner i Troms Fylke (med omegn.)

Startet av Steinarweb, tirsdag 05. april 2016, klokken 10:59

« forrige - neste »

Steinarweb

Hei.
Jeg fikk et tilbud fra nissan om inbytte av min gamle bil mot å kjøpe den nye 30KWh Leafen.
De kjører nå en kampanje og jeg fikk et tilbud på en 2016 Nordic, metallic lakk, Nokian vinterhjul på felg og 2000 kr lading fra fortum. Ikke 6.6 KW lader eller noe annet ekstra utstyr.
Total pris 272 000.

Nå har jeg i mellomtiden fått solgt inbytte bilen privat.
Så nå lurer jeg på om jeg klarer å forhandle ned prisen på nybilen siden jeg ikke har inbytte lengre?

Hva kan jeg i så fall forvete å kunne havne på prismessig ?

/Steinar
Tesla Model3 LR - Forventet levering Mai
Leaf Lauch edition 40 kWh Solgt
Leaf Nordic 30KWh Solgt

Mr.Zero

Sitat fra: Steinarweb på onsdag 17. februar 2016, klokken 20:06
Hei.
Jeg fikk et tilbud fra nissan om inbytte av min gamle bil mot å kjøpe den nye 30KWh Leafen.
De kjører nå en kampanje og jeg fikk et tilbud på en 2016 Nordic, metallic lakk, Nokian vinterhjul på felg og 2000 kr lading fra fortum. Ikke 6.6 KW lader eller noe annet ekstra utstyr.
Total pris 272 000.

Nå har jeg i mellomtiden fått solgt inbytte bilen privat.
Så nå lurer jeg på om jeg klarer å forhandle ned prisen på nybilen siden jeg ikke har inbytte lengre?

Hva kan jeg i så fall forvete å kunne havne på prismessig ?

/Steinar

Bare å melde seg inn i Bondelaget - og vips får du 14% rabatt på 30-leifen. Du må være medlem i minst to mnd. før du får Agrolavtale med Nissan. Kollegaen min tror jeg havner på ca 255' med vhjul og 6.6 lader mm..
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

arthur

Rabatten beregnes av de til enhver tids gjeldende veiledende priser etter fradrag av engangsavgift. Avtalen gjelder bare nye biler, ikke brukte eller demokjørte biler.
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

pkhamre

Sitat fra: Mr.Zero på onsdag 17. februar 2016, klokken 22:29
Bare å melde seg inn i Bondelaget - og vips får du 14% rabatt på 30-leifen. Du må være medlem i minst to mnd. før du får Agrolavtale med Nissan. Kollegaen min tror jeg havner på ca 255' med vhjul og 6.6 lader mm..

Min søster meldte seg nettopp inn i bondelaget for å få denne rabatten. Siden det var 2 måneders levering på bilen klarte selger å "fikse det" så de kunne inngå konktrakt med rabatt med en gang.
2018 Tesla Model X75D - Uglen

Mazzbot

Kan hvem som helst melde seg inn I bondelaget? Hvordan går man fram for å gjøre det ?
Tesla model 3 reservert 31/3 .

arthur

Ja, hvem som helst kan gjøre det. Gjorde det selv for en del år siden (grunnet meget gunstige forsikringer), og det hele var gjort ved å ta en telefon, få tilsendt papirer og betale en giro. Enkelt og smertefritt!
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Skoda Vision iv - kølapp

Ingeniøren

2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Mazzbot

Så når man har fått bilen så melder man seg ut igjen ? Hva er medlemsavgiften på ? Blir man sjekket om man er bonde på en slags måte ?
Tesla model 3 reservert 31/3 .

arthur

Det er faktisk veldig enkelt å gå inn på bondelagtes hjemmeside og lese der selv. Nei, du trenger ikke være bonde. Ja, du kan bo i leilighet.
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Skoda Vision iv - kølapp

Ingeniøren

Sitat fra: arthur på torsdag 18. februar 2016, klokken 21:18
Det er faktisk veldig enkelt å gå inn på bondelagtes hjemmeside og lese der selv. Nei, du trenger ikke være bonde. Ja, du kan bo i leilighet.

Kalles støttemedlem .... ;D
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Steinarweb

Må ha vært medlem i 2 mnd.
Det er ikke rabatt på Nissan 350Z eller kampanjebiler.

Det er jo kampanje i en eller annen form hele tiden  :P

https://agrol.no/avtaler/bil/nissan

/Steinar
Leaf Nordic 30KWh Solgt

intrasys

Sitat fra: Mazzbot på torsdag 18. februar 2016, klokken 19:42
Så når man har fått bilen så melder man seg ut igjen ? Hva er medlemsavgiften på ? Blir man sjekket om man er bonde på en slags måte ?

Medlemsavgift ligger på kr 865. Enklest er innmelding på nett og får tilsendt bet.giro hjem. 

65lars

Morosam lesing. 
Dersom jeg kan få en rabatt på 2-3K ved å være medlem i bondelaget (bondelaget.no) - må man jo gjøre det.  Jeg vil trenge Kasko forsikring på bilen jeg ikke enda har kjøpt, og tror man får rabatt der også.  Min Oldermor var bonde - og jeg liker å dyrke grønnsaker i bakhagen, så - hei, jeg er "by-bonde."  :)
Trilling, bestilt KIA

Bjoris

Rabatten er 40.000 kr på Tekna 30, men det er selvsagt en måte for Nissan å selge biler uten å sette ned listeprisen så vi lar oss lure av gode rabatter;)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Steinarweb

Nå har jeg sjekket litt rundt hos 2 forskjellige levrandører.
Har meldt meg inn i bondelaget og kan om 2 mnd benytte agrol avtalen som gir 35098 kr i rabatt på Leafen.
Med 6.6KW lader, Dirt pack og crome pack lander jeg på 260 000 for en Sort 30KWh Leaf.  ;D
Bilen må bestilles og det er i hvertfall 2 mnd leveringstid slik at jeg kommer innenfor kravet om 2 mnd medlemskap.
Leaf Nordic 30KWh Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA