Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla route planning -- Kan du hjelpe meg?

Startet av peterb, tirsdag 05. april 2016, klokken 10:07

« forrige - neste »

peterb

Hej. Jeg mangler hjælp/erfaringer
Jeg har ombygget min Saxo Electrique til blybatterier. Og batteripakken har nu sit eget ladesystem uafhængigt af det orginale ( Bilen blev købt med defekt ladesystem )
Bilen kører og fungerer nu. Jeg ved ikke meget om Saxoens teknik, og har aldrig kørt i bilen før nu efter ombygningen.
"Energimåleren" i instrumentet står på 0. Mener at jeg har læst et sted at batteripakkens ladetilstand bliver vurderet af ECUen på baggrund af strømmålinger/ladning.
Så det virker logisk at den nu står på 0. Selvom der er 125v spænding på batteripakken.   
Mine spørgsmål er : Hvordan påvirker det bilens måde at køre på at energimåler står på 0 ?
Bliver bilen/motorens effekt reduceret ?
Jeg synes at bilen virker langsom, men ved ikke hvor dan den kører når alt er normalt. ( har aldrig kørt i en før )
Er der nogen måde hvorpå det kan ændres/ resetes ?
Har læst et sted at man med Lexia kan omkode bilen til at køre med blybatterier ?
Hvad bliver der så ændret ? Kun ladecyclus mm ?

Jeg håber at nogen kan hjælpe :-) Det er en sjov og fin lille bil og jeg håber at komme til at køre en del i den, selv om batterikapaciteten nu er reduceret en del.

De gamle batterier er til salg. 20 stk.  kom med et bud, hvis nogen er interresseret.

mvh Peter


Citroen Saxo Electrique
Ny ejer af Saxo Electrique

Citrusen


Rav4_EV

Jeg kjørte i 3 år med lithium ion som ble eksternt ladet. Ingen problem med energimåler som står på 0. Dersom spenningen blir lavere enn 100 V vil motorstyringen begrense. Dette retter seg selv når spenningen går opp igjen.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Trygve B

Hvor lang rekkevidde får du med blybatterier?  vurderer å bytte til bly selv :)
Citroen Saxo 2002 mod  
Nissan Leaf 2015 mod

Karmøy

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA