Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når kommer facelift og større rekkevidde

Startet av EG, mandag 04. april 2016, klokken 15:32

« forrige - neste »

EG

Elbiler er i stor grad designet for å spare energi. Antar derfor at man resirkulerer kupéluften i større grad i en elbilen i forhold til diesel/bensinbiler, dette for å slippe å varme opp "ny" luft hele tiden.

Har i den forbindelse tre spørsmål.
1) stemmer min antagelse?
2) er man mer plaget med dugg i en elbil enn i en tradisjonell bil? Og hva kan man isåfall gjøre med det?
3) noe man må være klar over i forhold til Zoe i denne forbindelse?

bjaolsen

Kan ikke si at her merket noen forskjell på Zoe og andre biler.

Har "vanlig" resirk. bryter, vet ikke hvordan lufta fysisk brukt eller resirkulert i normal drift.
bjaolsen

2015 Zoe 43kW
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

SortRzoe2016

Har hatt bilen i ca 2 mnd. og ikke vært noe problem..kraftig varmepumpe sørger for at den er duggfri..og den blir varm med en gang..resirkulering har egen knapp for de som ønsker det i tunneler etc..noe jeg ikke bruker...

EG

Høres bra ut :)
Mistenker ikke Zoe for å være dårligere på dette området i forhold til andre el-biler. Grunnen til at jeg poster dette her er at jeg ser på Zoe som den mest aktuelle bilen for min del.

En grunn til at jeg stiller spørsmålet er at jeg har observert (flere ganger) en Kia Soul EV med mye dugg på innsiden av rutene, tenkte at dette kunne henge sammen med min antagelse innledningsvis om struping av friskluft.

Jævla Hippie

Det er mulig det bare er fordi jeg er på tørre indre østlandet, men bilen har holdt seg duggfri hele vinteren igjennom selv når jeg ikke har på varme og har vifta på laveste nivå. Og det er masse snø på gulvet. Doggfrie bakruter krever dog litt mer.
Renault Zoe 240 Life

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA