Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Head up display?

Startet av mr.rs4, mandag 04. april 2016, klokken 10:20

« forrige - neste »

plvr

3 hull foran og bak er vel ikke helt som i manualen om jeg ikke husker feil. Uansett enkelt å improvisere seg fram, måtte avvike fra manualen dmselv for å få det til å passe. Husk forresten at du trenger litt høyde om skiene skal legges dobbelt, ellers går nedre (alpin-) binding i taket...
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

fonberg

Sitat fra: oleredv på torsdag 18. februar 2016, klokken 13:37
Sitat fra: smurf på onsdag 17. februar 2016, klokken 14:20

Takk for svar. Må 'takstativdekslene' på Tesla taes av når man monterer wishbarfestene? De er jo ikke særlig robuste. Har blåst av et par stykker med høytrykken ved vasking...

Ikkje på min i allefall, men den har det nye taket.

Du bare vipper opp dekslene når du monterer takstativet. Dette funker også med gammelt tak.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

FU73

Er det noen som har rukket å prøvd Thule Wingbar Edge takstativ? det er kanskje ikke så veldig mye forskjell mellom den og Whispbar sin?
2016 Model S 70D

smurf

Sitat fra: plvr på mandag 07. mars 2016, klokken 19:55
3 hull foran og bak er vel ikke helt som i manualen om jeg ikke husker feil. Uansett enkelt å improvisere seg fram, måtte avvike fra manualen dmselv for å få det til å passe. Husk forresten at du trenger litt høyde om skiene skal legges dobbelt, ellers går nedre (alpin-) binding i taket...

Tror det stod 945mm og 1036mm (eller noe sånt i manualen). Målte opp og endte da med at det ble 3 hull (mener jeg huske) på mitt stativ. Har også sett youtube video der de sa 4-5 hull. Tror kanskje produsenten har endret litt på stativet etter den tid for 4-5 hull er garantert ikke riktig på mitt stativ som ble kjøpt nå.

Fasiten er uansett å bare følge det som står i manualen og måle i hht hva som er oppgitt der. Da blir det riktig :-)
Jeg så you tube video'n først, skrudde sammen inne i varmen og når jeg skulle sette det på bilen så jeg fort at det ikke stemte. Leste så manualen, målte og da ble det riktig. Så RTFM gjelder fremdeles :-D
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

smurf

Sitat fra: fonberg på mandag 07. mars 2016, klokken 21:59
Sitat fra: oleredv på torsdag 18. februar 2016, klokken 13:37
Sitat fra: smurf på onsdag 17. februar 2016, klokken 14:20

Takk for svar. Må 'takstativdekslene' på Tesla taes av når man monterer wishbarfestene? De er jo ikke særlig robuste. Har blåst av et par stykker med høytrykken ved vasking...

Ikkje på min i allefall, men den har det nye taket.

Du bare vipper opp dekslene når du monterer takstativet. Dette funker også med gammelt tak.

Takk, det funket som en drøm. Det er plass til dekslene inni 'gummifoten'.
Har foreløpig landet på at takstativet står på hele sesongen og så er skiholderen festet med metallbåndet (ikke T-festet) slik at disse kan settes lett på/tas av. Ble litt for mye jobb å skru av selve takstativet i kulda synes jeg, spesielt med de små delene som lett kan forsvinne i snøen. Selve skiholderen er på/av i løpet av et par minutter.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA