Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Head up display?

Startet av mr.rs4, mandag 04. april 2016, klokken 10:20

« forrige - neste »

mr.rs4

2 spørsmål

1.Er det mulighet for å ha Whispbar WB300(uten ski selvfølgelig) og takboks på disse takstativene?

2.Hvor er billigst å kjøpe Whispbar WB300?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Tr0047

Jeg ringte Tesla idag og spurte om pris på Whispar takbøyler, pris....6000kr!!!!
Dette er jo latterlig, mener de kostet 2600 for omlag 1 år siden.
Mars 2015 P85D

moso

Hadde vært bedre om de sendte deg til autoload.no med en gang.
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

mr.rs4

Hvilke er best Whispbar?
Jeg greier ikke å se den store forskjellen på disse.
Har en TMSP85D som jeg fikk i april 2015.

1. Whispbar Through takstativ til Tesla S med Panoramatak (S17/K704)
http://autoload.no/produkt/el-biler-takstativ-utstyr/tesla/model-s/whispbar-through-takstativ-til-tesla-s-med-panoramatak-s17k704

2. Whispbar Flush takstativ til Tesla S med Panoramatak (S37/K930)
http://autoload.no/produkt/el-biler-takstativ-utstyr/tesla/tesla-s-2015-1/whispbar-flush-takstativ-til-tesla-s-med-panoramatak-s37k930

3. Thule 753 WingBar takstativ - Komplett - Tesla S 2013-2015
http://autoload.no/produkt/el-biler-takstativ-utstyr/tesla/model-s/thule-753-wingbar-takstativ-komplett-tesla-s-2013-2015

Eller er det andre stativ å se på / kjøpe?

Ønsker å bruke både skiboks og skistativ på takstativet.
Annonse på Finn.no

GOS

Sitat fra: mr.rs4 på tirsdag 16. februar 2016, klokken 21:00
Hvilke er best Whispbar?
Jeg greier ikke å se den store forskjellen på disse.
Har en TMSP85D som jeg fikk i april 2015.

1. Whispbar Through takstativ til Tesla S med Panoramatak (S17/K704)
http://autoload.no/produkt/el-biler-takstativ-utstyr/tesla/model-s/whispbar-through-takstativ-til-tesla-s-med-panoramatak-s17k704

2. Whispbar Flush takstativ til Tesla S med Panoramatak (S37/K930)
http://autoload.no/produkt/el-biler-takstativ-utstyr/tesla/tesla-s-2015-1/whispbar-flush-takstativ-til-tesla-s-med-panoramatak-s37k930

3. Thule 753 WingBar takstativ - Komplett - Tesla S 2013-2015
http://autoload.no/produkt/el-biler-takstativ-utstyr/tesla/model-s/thule-753-wingbar-takstativ-komplett-tesla-s-2013-2015

Eller er det andre stativ å se på / kjøpe?

Ønsker å bruke både skiboks og skistativ på takstativet.

Utfra de tidligere diskusjonene så kunne det virke som om Thule sitt var litt stivere, så jeg holder en knapp på det
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

o.b.lix

Har whispbar flush og det er ingenting mykt med disse etter min mening. For noen bokser kan de bli litt brei, på min thuleboks kappet jeg litt av klørne for å få den lettere av og på.

Har også sykkelstativ på disse.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

rr2000

Man kan kjøpe Thule med firkant-stålstang istedenfor alu-wingen, vesentlig billigere og enklere festing av det meste. Jeg er godt fornøyd med det. Det støyer mer, men det gjør det jo uansett når man har noe oppå takstativet....
P85D

mr.rs4

Passer Whispbar RAILBAR på min TMSP85D???

Et genialt system. Kan ha takboks eller bare skifeste system på bilen :-)

Passer Whispbar RAILBAR på min TMSP85D, så tror jeg går for dette systemet. Kan låne en skiboks med klosystem feste om takboks trengs. Kjøper WB300 anyway.
Annonse på Finn.no

tkjoerlaug

Ja, det er mulig.

Jeg har whispbar flush og packline FX suv skiboks. Er fornøyd med begge. Monteringen av whispbar går for å være veldig knotete, men det mener jeg er overdrevet. Litt justering første gang, men etter det går det på 5min. Packline fx suv ligger bra på bilen, enda bedre dersom du legger 1cm gummi mellom bakre takstativ og skiboks. Kjøp bøyler for å montere og ikke original izi-fix.

Øyvind.h

Sitat fra: GOS på tirsdag 16. februar 2016, klokken 22:30
Utfra de tidligere diskusjonene så kunne det virke som om Thule sitt var litt stivere, så jeg holder en knapp på det

Jeg hadde Whispbar på forrige bil. Whispbar har veldig store gummiføtter. De er etter min mening alt for myke, og selv når de var hardt dratt til mot tak gynget fremkanten av skiboksen en del. Ingen krise og sikkert ikke farlig, men opplever føttene som for store og myke.

Taket blir også ganske stygt i et stort område der føttene står, men det kan selfølgelig løses med folie/rengjøring av området/ikke ha stativet mer på enn nødvendig. Heldigvis er de gamle takluke-dekslene så dårlige at de ryker ofte, og da skiftes ofte hele delen av taket som de sitter på. Ergo forsvinner merker etter føttene :)

Monteringen av Whispbar medfører en del deler og litt knot første gang, men lett og raskt når man har gjort det noen ganger!

Til den nye bilen har jeg bestilt Thule wingbar løsning. Om et par måneder har jeg grunnlag for å mene noe om hvordan løsningene er i forhold til hverandre.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

nyttblad

Har Whispbar WB300 på Whispbar flush. Grei pris på Whispbar WB300 på Autoload. Funker greit det. Eneste ulempen jeg har funnet med WB300 er at skiene må legges flatt. Legges langrennski feks sammen er det vanskelig å få lukket stativet. Det tåler lite i høyden før den blir trang å lukke
Nissan Leaf (2012), Tesla S70D (2015)

plvr

Men er ikke poenget med trinndelingen på wb300 at man ikke trenger lukke til nederste trinn? Jeg legger alle skiene dobbelt uten problemer. Sendte mail til wb som bekreftet at den kunne låses på ytterste trinn om nødvendig.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

nyttblad

Supert, da har jeg lært noe i dag også :) Det er bare å vri om nøkkelen på ytterste hakk da?
Nissan Leaf (2012), Tesla S70D (2015)

plvr

I følge WB/ Yakima support ja. Jeg tok det for god fisk og har kjørt masse på fjellet med skiene festet på ytterste hakk. Null problemer her ihvertfall. Her er svaret ordrett fra Yakima "The rack is made for that graduation so it can accommodate the wide variety of skis and boards available"

Yakima har forresten slagordet "take it easy". Så skyld ikke på meg om skiene løsner  ::)
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

smurf

Hei,
vurderer å kjøpe Wishbar Flush takstativ S37 og skiholder WB300. Det virker for meg som selve takstativet er litt jobb å ta av og på, så det lar man stå på hele sessongen. Men skiholderne har jeg inntrykk av at er lette å ta av på med Quick Dock systemet så man kan ta de av/på hver gang man skal frakte ski. Er det riktig? Blir det mye lyd/sus hvis man kjører kun med takstativ uten skiholder? Forbruket? Noen som har erfaring med dette?
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA