Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Head up display?

Startet av mr.rs4, mandag 04. april 2016, klokken 10:20

« forrige - neste »

mr.rs4

Kjekt med gode svar:-)
Da blir det Whispbar RAILBAR og WB300.
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Sjøhyene

Sitat fra: smurf på onsdag 17. februar 2016, klokken 12:29
Hei,
vurderer å kjøpe Wishbar Flush takstativ S37 og skiholder WB300. Det virker for meg som selve takstativet er litt jobb å ta av og på, så det lar man stå på hele sessongen. Men skiholderne har jeg inntrykk av at er lette å ta av på med Quick Dock systemet så man kan ta de av/på hver gang man skal frakte ski. Er det riktig? Blir det mye lyd/sus hvis man kjører kun med takstativ uten skiholder? Forbruket? Noen som har erfaring med dette?

Jeg har dette oppsettet og kjører med WB300 på hele vintersesongen. Gidder ikke styre med å ta det av hver gang. Litt vindsus blir det i høy hastighet, men blir fort en vanesak og plager meg ikke.
Tar derimot av alt når våren kommer. Tar kun noen minutter å ta det av og maks 15-30min og sette det på igjen. Så WB300 sitter altså permanent på stativet for mitt vedkommende.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

oleredv

Hei,
vurderer å kjøpe Wishbar Flush takstativ S37 og skiholder WB300. Det virker for meg som selve takstativet er litt jobb å ta av og på, så det lar man stå på hele sessongen. Men skiholderne har jeg inntrykk av at er lette å ta av på med Quick Dock systemet så man kan ta de av/på hver gang man skal frakte ski. Er det riktig? Blir det mye lyd/sus hvis man kjører kun med takstativ uten skiholder? Forbruket? Noen som har erfaring med dette?

Har Whispbar Flush med Thule skiholdere montert på (frå forrige bil) og mitt inntrykk er det samme som mange andre i denne tråden. Litt knot første gongen med justering og sånn, men når alt er på plass så går det fort å sette på/ta av. Gjer dette mellom kvar gong eg brukar stativet fordi det bråkar og etter mitt syn ikkje ser bra ut å køyre med det på. Tar toppen 5 minutt å ta av og på :)
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

smurf

Sitat fra: oleredv på onsdag 17. februar 2016, klokken 13:37
Hei,

Har Whispbar Flush med Thule skiholdere montert på (frå forrige bil) og mitt inntrykk er det samme som mange andre i denne tråden. Litt knot første gongen med justering og sånn, men når alt er på plass så går det fort å sette på/ta av. Gjer dette mellom kvar gong eg brukar stativet fordi det bråkar og etter mitt syn ikkje ser bra ut å køyre med det på. Tar toppen 5 minutt å ta av og på :)

Takk for svar. Må 'takstativdekslene' på Tesla taes av når man monterer wishbarfestene? De er jo ikke særlig robuste. Har blåst av et par stykker med høytrykken ved vasking...
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

turfsurf

Sitat fra: mr.rs4 på onsdag 17. februar 2016, klokken 12:36

Det er jo ikke RAILS på Model S, så railbar vil ikke funke. WB300 funker med "alle" Whispbar takstativ. Sjekk Autoload.no, og konfigurator for Model S.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Epleskreller

Sitat fra: Tr0047 på tirsdag 16. februar 2016, klokken 17:22
Jeg ringte Tesla idag og spurte om pris på Whispar takbøyler, pris....6000kr!!!!
Dette er jo latterlig, mener de kostet 2600 for omlag 1 år siden.

Wow, for ca to uker siden fikk jeg 2300,- som pris for takstativ. Regner med at det var samme..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

mr.rs4

Sitat fra: turfsurf på onsdag 17. februar 2016, klokken 14:50

Det er jo ikke RAILS på Model S, så railbar vil ikke funke. WB300 funker med "alle" Whispbar takstativ. Sjekk Autoload.no, og konfigurator for Model S.
Jeg har en Tesla Model S P85D som jeg fikk mars/april.
Er litt frem og tilbake.
Lurer på hvilke takstativ jeg skal ha.
1. Whispbar Flush takstativ til Tesla S med Panoramatak (S37/K930)
2. Whispbar Flush takstativ til Tesla S med Panoramatak (S37/K704)

Hva er forskjellen mellom K704 og K930?

Ønsker skistativ og. Passer "Nordrive skiholder - ProSlider EVO Aluminium for 6 par ski" til Whispbar Flush takstativ til Tesla S med Panoramatak?
http://autoload.no/produkt/skiholdere/nordrive-skiholder-proslider-evo-aluminium
Annonse på Finn.no

smurf

Sitat fra: mr.rs4 på onsdag 17. februar 2016, klokken 21:58
Sitat fra: turfsurf på onsdag 17. februar 2016, klokken 14:50

Jeg har en Tesla Model S P85D som jeg fikk mars/april.
Er litt frem og tilbake.
Lurer på hvilke takstativ jeg skal ha.
1. Whispbar Flush takstativ til Tesla S med Panoramatak (S37/K930)
2. Whispbar Flush takstativ til Tesla S med Panoramatak (S37/K704)

Hva er forskjellen mellom K704 og K930?

Ønsker skistativ og. Passer "Nordrive skiholder - ProSlider EVO Aluminium for 6 par ski" til Whispbar Flush takstativ til Tesla S med Panoramatak?
http://autoload.no/produkt/skiholdere/nordrive-skiholder-proslider-evo-aluminium
K704 og K930 er festet som du skrur fast på Tesla. Forskjellig feste til forskjellig bil. Hvis du går inn på whispbar.no og velger bil og årsmodell finner du ut hvilken du skal ha til din modell.
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

mr.rs4

Ok,  da vil begge passe min bil. Ser at biler produsert etter juni 2015 så er K930 som passer. Min er før, mars 2015.
Annonse på Finn.no

smurf

Sitat fra: mr.rs4 på torsdag 18. februar 2016, klokken 00:15
Ok,  da vil begge passe min bil. Ser at biler produsert etter juni 2015 så er K930 som passer. Min er før, mars 2015.

K930 passer til både nye og gamle. K704 passer bare til de produsert før juni 2015.

mr.rs4

Da er det handlet deler
Whispbar Flush takstativ til Tesla S med Panoramatak (S37/K930) - 2299,00kr
Nordrive skiholder - ProSlider EVO Aluminium for 6par ski - 1195,00kr
Annonse på Finn.no

oleredv

Sitat fra: smurf på onsdag 17. februar 2016, klokken 14:20

Takk for svar. Må 'takstativdekslene' på Tesla taes av når man monterer wishbarfestene? De er jo ikke særlig robuste. Har blåst av et par stykker med høytrykken ved vasking...

Ikkje på min i allefall, men den har det nye taket.
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

kyc187

Hei,

Er det noen som har testet ut denne takboksen fra Whispbar:
http://www.autoload.no/produkt/takbokser/whispbar/whispbar-takboks-wb754-sort-hoyglans-lavtbyggende-450-liter

Finner veldig lite info om den andre steder en på autoload.no annet enn at det er en:
Verdenspremiere: Autoload er først i verden med ny takboks fra Whispbar.
Tesla Model S 70D - estimert levering mars/tidlig april
2015 e-golf

I transitt: 27.01.2016
I produksjon: 15.01.2016
Bekreftet: 05.01.2016

mr.rs4

Har fått takstativet. Det kom med to gummi fester i to forskjellige høyder. Og på YouTube video vises bare den med høye gummi feste.
Er det mulighet for å bruke det lave feste?
Eller er det ikke bra?

Og hvilke feste spor/hull bruker / har dere?
Bruker jeg det som vist på YouTube video så føler jeg deg stativet blir for brett iforhold til taket på bilen. Hva er deres erfaringer?
YouTube video sier 4 hull på ene side, og 5 hull på andre side. 
Annonse på Finn.no

smurf

Sitat fra: mr.rs4 på onsdag 02. mars 2016, klokken 19:52
Har fått takstativet. Det kom med to gummi fester i to forskjellige høyder. Og på YouTube video vises bare den med høye gummi feste.
Er det mulighet for å bruke det lave feste?
Eller er det ikke bra?

Og hvilke feste spor/hull bruker / har dere?
Bruker jeg det som vist på YouTube video så føler jeg deg stativet blir for brett iforhold til taket på bilen. Hva er deres erfaringer?
YouTube video sier 4 hull på ene side, og 5 hull på andre side.

Har akkurat montert mitt. Det som er i Youtube video stemmer ikke. Følg manualen og avstandene som er oppgitt der så blir det bra. Tror det ble 3 hull både foran og bak/høyre venstre.

Brukte den høye 'gummifoten'. Tror ikke det vil bli plass med den lave mtp at de plastlokkene på taket står opp...

Bra bruksanvisning som følger med så bare følg den.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA