Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Fått meg Tesla - kjapt spørsmål om lading/tilkobling når bilen har mye igjen

Startet av Fabiz, mandag 04. april 2016, klokken 09:56

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: pwb på onsdag 24. februar 2016, klokken 20:22
Hvorfor skal en Tesla bruke en ladeplass som bare har 1 time dag etter dag?

Fordi vedkommende trenger strømmen, selvsagt! Duh!   :P

Sitat fra: pwb på onsdag 24. februar 2016, klokken 20:22
Alle ladeplassene i Oslo burde vært forbeholdt små elbiler.

Dummeste jeg har lest på en stund. Trudde vi var ferdig med slikt tøys for flere år siden. Kanskje vi kan snu på flisa og si at ladeplassene i Oslo burde være forbeholdt de med Tesla (eller biler med tilsvarende rekkevidde - lykke til med å finne en), for de med små elbiler kommer jo ikke lenger vekk fra hjemmet enn at de fint kan dytte bilen hjem når den er tom.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Philip Marlowe

Synes de med elbiler som har kort rekkevidde bør holde seg unna ladeplassene i sentrum heller reise kollektivt. De som har slike kjøretøy bor sikkert i nærheten av en t-banestasjon eller en trikkelinje.  :P
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Klykken

Er klart og tydelig at pwb stort sett bare er ute etter å lage mye oppstyr.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

peik

Finnes det i hele tatt noen elbil-drosjer i Oslo?
- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

Rasmus.B

Tror det finnes 2 eller 3 elbil drosjer. Blir nesten litt meningsløst å blokkere overnevnte ladestasjon som er forholdsvis usentralt plassert og attpåtil ikke ved en Taxiholdeplass. I tillegg blir man jaget av dieseldrosjer med selv pålagt politimyndighet.
Men når det er sagt så må vel infrastrukturen på plass før det blir attraktivt med elbildrosjer.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Jejl

Merkelig at det er så få i Oslo. I Stavanger er det 13 stk Teslaer. + noen Leafer

Carl Anton Stenling

Sitat fra: Rasmus.B på onsdag 02. mars 2016, klokken 17:09
Men når det er sagt så må vel infrastrukturen på plass før det blir attraktivt med elbildrosjer.

Du har et godt poeng der. For yrkesbiler så er muligheten for hurtigere lading noe som avgjør hvorvidt man kan ta spranget over til elbil.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

janmb

Sitat fra: pkhamre på onsdag 17. februar 2016, klokken 09:42
Bildet er tatt i det offentlige og har ikke en enkelt person i fokus, det er fullt lovlig for OP å publisere bildet offentlig.

Man sladder skiltnummer når man legger ut slike bilder - enkelt og greit.

Og nei, det er ikke uten videre lov å legge ut bilder hvor personer direkte eller indirekte identifiseres bare fordi det er på offentlig plass.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

3irikur

Sitat fra: janmb på torsdag 03. mars 2016, klokken 16:27
Man sladder skiltnummer når man legger ut slike bilder - enkelt og greit.

Og nei, det er ikke uten videre lov å legge ut bilder hvor personer direkte eller indirekte identifiseres bare fordi det er på offentlig plass.
Jo, det er det, loven spesifiserer fotografier som avbilder en person, ikke "direkte eller indirekte identifiseres":
Sitat fra: Lovdata
§ 45c. Fotografi som avbilder en person kan ikke gjengis eller vises offentlig uten samtykke av den avbildede


MEN, det er god folkeskikk å la være å identifisere folk. Det er ikke greit å bli kastet opp på nett på denne måten, spesielt med tanke på at bileieren det var snakk om faktisk hadde undersøkt saken før han parkerte.
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

Blouberg

Siden de nye midlertidige bussfeltene fra Karihaugen til Hvam ble etablert har jeg sett noen som uten blygsel legger seg ut i bussfila. Med ett unntak er dette el bilister. Lett å skjønne hvorfor el-bilister oppfattes som egoistiske slabbedasker..

peik

Tja, med så mye endringer av hvor det er lov å kjøre og ikke å kjøre er det fort gjort å kjøre noen  meter i bussreservert felt. Ikke lett å lese tekst i underskiltene på langt hold. Alle er ikke lommekjent over alt. Kjørte oppover E6 fra Oslo på fredag. Noen strekk er lovlige og andre ikke...
- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

Blouberg

Sitat fra: peik på tirsdag 08. mars 2016, klokken 17:50
Tja, med så mye endringer av hvor det er lov å kjøre og ikke å kjøre er det fort gjort å kjøre noen  meter i bussreservert felt. Ikke lett å lese tekst i underskiltene på langt hold. Alle er ikke lommekjent over alt. Kjørte oppover E6 fra Oslo på fredag. Noen strekk er lovlige og andre ikke...
Dette høres nok mest ut som en "planlagt unnskyldning" om man skulle bli hekta. (: Skal være bra tåket om man ikke har fått med seg dette.

peik

Nei, jeg forlot feltet så raskt jeg så underskiltet.
- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

Beckern

Sitat fra: peik på tirsdag 08. mars 2016, klokken 17:50
Tja, med så mye endringer av hvor det er lov å kjøre og ikke å kjøre er det fort gjort å kjøre noen  meter i bussreservert felt. Ikke lett å lese tekst i underskiltene på langt hold. Alle er ikke lommekjent over alt. Kjørte oppover E6 fra Oslo på fredag. Noen strekk er lovlige og andre ikke...

Jeg kan underskrive på det samme. Kjører daglig i Oslo men ikke ved de nye "gjelder ikke El bil" områdene. Når man så skal inn i de områdene så er det litt forvirrende. Der er det salig blanding av nye og gamle felt som stort sett alle er forbudt for elbil bortsett fra det ene jeg bruker ved storo.
Det hører også med til historien at alle de gamle bussfeltene kjenner jeg veldig godt etter 30 år med MC så de går nærmest på autopilot. Det er IKKE lett å manøvrere seg frem med elbil i disse områdene nå for tiden.
Så jeg har også kjørt litt slalom inn og ut av kollektivfeltet. Så kan man selvsagt droppe dem helt men det er ikke så enkelt det heller når man har dårlig tid.
Skal bli godt å kjøre MC igjen.

peik

Ikke mange ukene til mc-sesong nå. Spørs hva jeg skal bruke Teslaen til da...
- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA