Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Prioritering av reservasjoner

Startet av Logical, søndag 03. april 2016, klokken 20:55

« forrige - neste »

Logical

Jeg er ny Tesla-eier, så unnskyld for alle spørsmålene  :)
Reagerer litt på at bilen har en tendens til å låse seg når jeg f.eks. står å fikler med å sette laderen i bilen. Den låser seg da ikke opp igjen av seg selv, uansett hvor nært jeg går frontdøren. Jeg må klikke på taket på nøkkelen for å få låst opp bilen. Er dette vanlig oppførsel?

joda

Ja, det er helt normalt :)

Bare å ta på dørhåndtaket så spretter de ut igjen.. (om du har nøkkelen i nærheten)
TMS 85D

Wattson

Hei, hadde det samme hos meg. Byttet batteri i keyfobe og alt vel igjen.  Når du har svakt batteri så tror bilen at du har gått og låser. Bilen skal låse opp automatisk når du er 3 fot unna dørhåntak hvis batteriet er ok.
S90D 22de mars 2017 AP2 (+bestilt FSD)
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

o.b.lix

Om du har mobil like i nærheten av nøkkel, kan denne forstyrre signalet til FOB. Gjelder både inni og utenfor bilen.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Toonster

Kanskje Tesla av en eller annen grunn tror at du skal selge bilen videre med fortjeneste? Og derfor gjør livet litt surt for deg :)

Ref: Disse som har fått kansellert sine ordre

joda

Greien er at bilen vil trekke til seg dørhåndtakene etter ca et minutt om man ikke har åpnet en dør.
Bilen er fortsatt åpen, men man må ta på håndtak for å få ut håndtakene eller trykke på keyfob. (eventuelt gå noen meter vekk fra bilen slik at den låser seg, for så å gå bort til bilen igjen...)
Letteste er å ta på håndtak eller bruke keyfob..

Har du el.speil og "fold mirror" aktivert er det lett å se om bilen er åpen eller låst.
Da vil eventuelt speilene trekkes inn hvis/når bilen låses, mens de står ute om bilen er ulåst selv om håndtakene er trekt inn.
TMS 85D

lunitiks

Sitat fra: joda på mandag 15. februar 2016, klokken 23:39
Har du el.speil og "fold mirror" aktivert er det lett å se om bilen er åpen eller låst.
Da vil eventuelt speilene trekkes inn hvis/når bilen låses, mens de står ute om bilen er ulåst selv om håndtakene er trekt inn.

Det har jeg ikke tenkt på før. Genialt. Men ikke i minusgrader, bruker ikke auto fold da
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA