Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rekkeviddemonitor 360 grader visning i kart

Startet av torkil, lørdag 02. april 2016, klokken 19:25

« forrige - neste »

torkil

Noen som vet hvor man kan finne det? Finner 5pins og 3pins til Schuko, men ikke 4-pin... Vi har nemlig 4-pins kontakter på jobb! Ellers lurer jeg på om 3pins eller 5pins til Schuko er noe man bør ha i bilen?

Altså:
http://www.biltema.no/no/Bygg/Elektrisk/CEE-installasjon/Tilkoblingsutstyr-3-fase-2000018411/
Eller
http://www.biltema.no/no/Bygg/Elektrisk/CEE-installasjon/Tilkoblingsutstyr-1-fase-2000018083/

?

torkil

Altså det er slik kontakt vi har på jobb: http://www.biltema.no/no/Bygg/Elektrisk/CEE-installasjon/Tilkoblingsutstyr-3-fase-Norge-2000017383/
Og jeg skulle gjerne hatt en overgang til Schuko slik at jeg kan bruke ladekabel med kladd...

Rav4_EV

Du kan ikke bruke schuko fra et 32A uttak.
De uttak du lenker opp til er 16A. Derfor er det mulig.
Skal du lade permanent på jobben er det vel like greit i å investere i et ladepunkt.

Om du trenger noen overganger i bilen er avhengig av om du har lovlig tilgang til slike kontakter.  Det er svært sjeldent at du finner slike kontakter på ladeplasser.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

torkil

Det er jo sånne på Gardermoen: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,21464.0/nowap.html

Så da er det vel 3 pins.
Vaktmesteren lånte meg en kabel som hadde overgang fra 4pins til Schuko, og det funket helt fint med bilen. Det er 16A uttak, men med 4 pins. Det er forsåvidt 32A kontakter andre steder på jobb, men der passet jo ikke adapteret, kontakten der var litt større, men fortsatt 4 pin.

3irikur

Sitat fra: torkil på søndag 14. februar 2016, klokken 20:55


Vaktmesteren lånte meg en kabel som hadde overgang fra 4pins til Schuko, og det funket helt fint med bilen.

Hør med vaktmesteren hvor han fikk tak i det :)
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

KjellG


jkirkebo

Sitat fra: torkil på søndag 14. februar 2016, klokken 20:24
Noen som vet hvor man kan finne det? Finner 5pins og 3pins til Schuko, men ikke 4-pin... Vi har nemlig 4-pins kontakter på jobb! Ellers lurer jeg på om 3pins eller 5pins til Schuko er noe man bør ha i bilen?

Altså:
http://www.biltema.no/no/Bygg/Elektrisk/CEE-installasjon/Tilkoblingsutstyr-3-fase-2000018411/
Eller
http://www.biltema.no/no/Bygg/Elektrisk/CEE-installasjon/Tilkoblingsutstyr-1-fase-2000018083/

?

Jeg har adaptere på lager fra 4-pins CEE til schuko. Både for 16A og 32A. 32A er vesentlig dyrere da den inneholder en automatsikring.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.


© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA