Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bruktpriser på model s når model 3 kommer.

Startet av stiansim80, lørdag 02. april 2016, klokken 16:20

« forrige - neste »

stiansim80

Kostbart på frogner etter ca 35minutters lading.
Fikk ikke kontakt med stolpen via sms og mått fysisk stoppe ladingen med "rød bryter".
Stolpen gav seg og jeg fikk koplet fra kabelen.
Litt senere mottok jeg sms med heftige 185 kroner.
Stolpen hadde da regnet 74 minutter.
Løser seg sikkert hos kundeservice i morgen, men føler meg litt snytt.
Nesten som den gangen jeg betalte nesten 7000,- for en bigmac i Thailand :)
Stian Sandbukt-Simonsen

2015 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle +
2015 Nissan Leaf

lifern

Hurtiglading er svin dyrt.Når en må hurtiglade hver dag blir det ikke billigere med elbil enn bensinbil.Juks og fanteri.
SVART EUROLEAF 2013

Ole Irgens

Sitat fra: lifern på søndag 14. februar 2016, klokken 21:34
Hurtiglading er svin dyrt.Når en må hurtiglade hver dag blir det ikke billigere med elbil enn bensinbil.Juks og fanteri.

Det er vel ingen som tvinger deg til å hurtiglade?

mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

lifern

Når det er så få vanlige lade uttak på feks kjøpesenter og de alltid er opptatt eller ute av drift,og bur langt ute i ingenmannsland så må jeg hurtiglade.
SVART EUROLEAF 2013

elektrolux

Grønn kontakt har meget god kundeservice. Bruk dem om du kan. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

jkirkebo

Sitat fra: lifern på søndag 14. februar 2016, klokken 22:17
Når det er så få vanlige lade uttak på feks kjøpesenter og de alltid er opptatt eller ute av drift,og bur langt ute i ingenmannsland så må jeg hurtiglade.

Om man må hurtiglade mange ganger i uka har man etter min mening kjøpt feil bil. Da burde man enten ha en elbil med lengre rekkevidde eller evt. en ladbar hybrid. Hurtiglading er for langturene.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

lifern

Helt enig at jeg kjøpte feil bil.Leste meg ikke opp godt nok før jeg handlet.
SVART EUROLEAF 2013

kjbu

Sitat fra: lifern på søndag 14. februar 2016, klokken 23:55
Helt enig at jeg kjøpte feil bil.Leste meg ikke opp godt nok før jeg handlet.

Men du har i det minste gjort en god innsats for miljøet  8)
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

Østfold

Sitat fra: jkirkebo på søndag 14. februar 2016, klokken 23:03
Sitat fra: lifern på søndag 14. februar 2016, klokken 22:17
Når det er så få vanlige lade uttak på feks kjøpesenter og de alltid er opptatt eller ute av drift,og bur langt ute i ingenmannsland så må jeg hurtiglade.

Om man må hurtiglade mange ganger i uka har man etter min mening kjøpt feil bil. Da burde man enten ha en elbil med lengre rekkevidde eller evt. en ladbar hybrid. Hurtiglading er for langturene.

Det var da veldig kategorisk. Må trolig hurtiglade noe hver dag nå som det er ekstra kaldt (10-15 min), men det skal en del hurtiglading til før det overgår ca. 270,- det koster å reise inn til Oslo med bensinbil t/r (bompenger / bensin).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA