Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

www.model3tracker.info

Startet av Lyse Tanker, lørdag 02. april 2016, klokken 10:49

« forrige - neste »

zbk

2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Espen Hugaas Andersen

Det naturlige er å levere Bolt med Type 1/CCS i USA og Ampera-e med Type 2/CCS i Europa. Dette er de offisielle standardene.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Elmo

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 26. september 2016, klokken 07:21
Det naturlige er å levere Bolt med Type 1/CCS i USA og Ampera-e med Type 2/CCS i Europa. Dette er de offisielle standardene.

Helt inneforstått med det. Men jeg syns jeg leste et sted at Bolt kom med Type2 :-[
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

TM

Det er mye lovende informasjon om Ampera-e. På pressekonferansen mener jeg at de sa at hele drivlinjen ink. batteri er garantert i 8 år /160.000 km. Og i en svensk artikkel skriver de at sw oppdatering over nettet er bekreftet  :)

Gnilre

Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016. Fin langturbil !
Opel Ampera-e levert 19.mai 2017 og solgt november 2017 etter 12.000 km. Beste bilen jeg har hatt.
Vil ha en 4-hjulsdrevet litt stor elbil. Vision eller EQC ?

knut.aulie

De pusher mye på 500 km.....

Er veldig fin i den grå fargen [emoji7]
Liker også det mørke interiøret[emoji1360]

Kjedelig at de først antyder levering på våren, hadde håpet på sen vinter

Vi får se når forhandlerne får priser og spec. De må jo kalkulere inn Zoe 40 kWh til 230 tusen som konkurent

Sent from my iPhone using Tapatalk

bno

Liker også den gråfargen. Kona er litt gira på den rød om denne kommer i AE utvalget.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

TM

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 29. september 2016, klokken 22:19
Enig i at den grå ser stilig ut. Men røde sømmer på setene kan jeg styre min begeistring for.  Håper det blir mulig å få en greit utstyrt bil uten skinn. Men det ser ut som om man må kjøpe full pakke med skinn for å få rails på taket  :(

THE

Vi får se når forhandlerne får priser og spec. De må jo kalkulere inn Zoe 40 kWh til 230 tusen som konkurent

Zoe blir ikke levert med 43kW lading i Norge, kun 22kW. Zoe er og blir en bybil selv med 41kWh batteri når det ikke er mulig å hurtiglade den. Ampera-e vil få lengre rekkevidde enn Zoe, mye lavere ladetid, høyere utstyrsnivå, takrails som gjør det mulig med standard takstativer, AC lader som kan lades overalt, også på offentlige ladestasjoner med type2-uttak på IT-nett. Jeg sliter veldig med å finne gode argumenter for å velge Zoe i stedet for Ampera-e, selv om prisen på Ampera-e blir noen titusen kroner høyere.

230000,- står også som introduksjonspris på sidene til Renault, ordinær pris er 250000,-. Jeg må vel innrømme at jeg ikke tror at introduksjonstilbudet noen gang vil bli avsluttet, men denne kampanjen blir nok erstattet av en kampanje med annet navn, men samme rabatt, i god Renault-markedsføringsånd. 
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

jodd

Opel Ampera-E Premiere Exterior/Interior Preview:

knut.aulie

Sitat fra: TM på fredag 30. september 2016, klokken 05:46
Enig i at den grå ser stilig ut. Men røde sømmer på setene kan jeg styre min begeistring for.  Håper det blir mulig å få en greit utstyrt bil uten skinn. Men det ser ut som om man må kjøpe full pakke med skinn for å få rails på taket  :(
Skinn er ikke min favoritt, helt enig.
Skulle ønske de tilbød alcantara.

Er bortskjemt med ventilerte seter med vifte i min nåværende bil.....

knut.aulie

Sitat fra: THE på fredag 30. september 2016, klokken 08:02

Zoe blir ikke levert med 43kW lading i Norge, kun 22kW. Zoe er og blir en bybil selv med 41kWh batteri når det ikke er mulig å hurtiglade den. Ampera-e vil få lengre rekkevidde enn Zoe, mye lavere ladetid, høyere utstyrsnivå, takrails som gjør det mulig med standard takstativer, AC lader som kan lades overalt, også på offentlige ladestasjoner med type2-uttak på IT-nett. Jeg sliter veldig med å finne gode argumenter for å velge Zoe i stedet for Ampera-e, selv om prisen på Ampera-e blir noen titusen kroner høyere.

230000,- står også som introduksjonspris på sidene til Renault, ordinær pris er 250000,-. Jeg må vel innrømme at jeg ikke tror at introduksjonstilbudet noen gang vil bli avsluttet, men denne kampanjen blir nok erstattet av en kampanje med annet navn, men samme rabatt, i god Renault-markedsføringsånd.
Er helt enig i dine argumenter . Zoe er veldig sær på lading.
Men Opel må forholde seg til prisen på en konkurent, Renault oppgir 400 km rekkevidde på en bil som kan leveres til en veldig god pris

jaso

Bra video Jodd.

Dette er pr no det beste alternativet mitt for å gå full EV. Veldig spent på bagasjeplassen i denne, kom litt bedre fram i denne videoen, men trur eg må ta en koffert test på den når den dukka opp hos forhandlaren her i området.
Kan iallefall sjå ut som den vinner et par CM i forhold til Soulen vår, som mangla litt på å kunne fungere på langtur med heile fam på fire.
Kia Soul EV 2016 - Svart
Tesla Roadster 2012 - Cosmic Black

Berntolav

"It's 6 or 7 months to spring" - ein indikasjon på kor lenge ein må vente

kammiz

Sitat fra: jaso på fredag 30. september 2016, klokken 11:10
Bra video Jodd.

Dette er pr no det beste alternativet mitt for å gå full EV. Veldig spent på bagasjeplassen i denne, kom litt bedre fram i denne videoen, men trur eg må ta en koffert test på den når den dukka opp hos forhandlaren her i området.
Kan iallefall sjå ut som den vinner et par CM i forhold til Soulen vår, som mangla litt på å kunne fungere på langtur med heile fam på fire.

slik jeg klarer å se det, så får den ca samme størrelse som kia soul EV om du fjerner kassa under gulvet og flytter gulvet ned, men at den er dypere inn sett bakfra, og ikke så høy. litt lettere å utnytte plassen bedre da.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA