Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

www.model3tracker.info

Startet av Lyse Tanker, lørdag 02. april 2016, klokken 10:49

« forrige - neste »

kaiat

Sitat fra: GOLF-raider på mandag 29. august 2016, klokken 13:35
Opel Ampera E 2017 mod. New Battery Electric Car

Dette er vel den gamle Ampera'en, altså plugin-hybriden som nå ikke selges lenger?

jodd

GM President Ammann + Opel CEO Neumann drive Opel Ampera-e

___________________________
2018 Hyundai Kona - avbestilt
2019 Tesla Model 3 - levert 01.03

nr1rayner

Sitat fra: kaiat på mandag 29. august 2016, klokken 14:41
Dette er vel den gamle Ampera'en, altså plugin-hybriden som nå ikke selges lenger?

Det har du helt rett i!
Dashbordet er helt annet på Bolt.
Hvorfor i måtte de velge så like navn?
Bolt/Volt, Ampera/Ampera-e...
Kunne vel klødd seg litt mer i hodet..
Kanskje ikke så veldig klingende, men kineserne har da det der på stell  :P
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

GOLF-raider

Have a closer look:
2017 Chevrolet Bolt Electric Vehicle / BEV
ORKANGER
E-Golf; prod.uke 7/15 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

kaiat

Det nærmer seg produksjonsstart visstnok: https://electrek.co/2016/08/29/chevy-bolt-ev-production-intent-vehicle-spotted/

SitatThe GM engineer driving the vehicle reportedly referred to it as a 'production intent' vehicle, which generally means that it's more than a prototype or a pre-production car and that it has all its production parts, trims, and finishes.

ProsjektX

Vel.. ut ifra videoen over så snakker Opel sjefen om lansering til neste år, så da er en kanskje fort ut i andre halvår neste år før bilen faktisk kan leveres..?
2019 Kia eNiro
2019 Hyundai Kona. Solgt
2017 Hyundai Ioniq. Solgt

bobakka

#141
Blir spennende å se om moms og andre avgifter innføres helt eller gradvis ved årsskiftet 2017/18 og struper elbilsalget slik det er gjort i Danmark.
Da kan det bli stor rift om de få Ampera-E bilene som kommer til Norge neste år.
Og GM/Opel kan øke prisen i sterk tro på at alle blir solgt.
Slik Mitsubishi gjorde med iMiev som viste seg å være over 50% (eller rundt 100 000kr) overpriset det første året.
iMiev fra 8.2.11. 20 000 km per år med elbil siden. 23.10.17 passerte 135 000 km. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 hentet 18.10.17. 20 000 km per år. Mindre rekkeviddeangst.
Fossilbil kun for langtur og tilhenger.

Amoss

Sitat fra: bobakka på onsdag 31. august 2016, klokken 08:29
Blir spennende å se om moms og andre avgifter innføres helt eller gradvis ved årsskiftet 2017/18 og struper elbilsalget slik det er gjort i Danmark.

Husk at det er valgår til neste år, og at det er den regjeringen/det stortinget vi har etter valget som bestemmer dette. På høy tid å bearbeide de politiske partiene så de kan tydelig flagge hvordan de ser for seg dette i valgkampen.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

bno

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

moby666

Hmm. Hadde håpet de hadde kostet på seg en bedre bakaksel (multilink) særlig når bilen er så tung. EGolf har feks multilink som giregel mye bedre kjøreegenskaper enn den enkle bakakselen som er på AE.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

bno

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016


Elmo

Sitat fra: tutti på lørdag 24. september 2016, klokken 21:27
Sitat fra: bno på lørdag 24. september 2016, klokken 14:09
Teknisk spec.   http://electriccarsreport.com/2016/01/2017-chevrolet-bolt-ev-spec-revealed/
Ser ut som den får 32A 1-fase lading.
Husk på at Bolt ikke er Ampera-e. 32A 1-fas er ganske vanlig i USA, så det er ikke på noen måte sikkert at det gjelder Europa også.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

3irikur

Sitat fra: Elmo på søndag 25. september 2016, klokken 20:42
Husk på at Bolt ikke er Ampera-e. 32A 1-fas er ganske vanlig i USA, så det er ikke på noen måte sikkert at det gjelder Europa også.
Tror du den vil få mindre i Europa? 16a?
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

Elmo

Hva jeg tror har vel egentlig ingenting å si.
Det jeg sier er bare at det er, tildels uforsåelige, forskjeller på biler som selges i USA og i Europa.
Ta feks eGolf, som ikke engang har opsjon for 32A omboard lader i Europa, men som leveres med det i USA - såvidt jeg vet som standard. Og i USA levers den med Type1 (SAE J1772).

Sånn sett så er jeg også overrasket over at Bolt leveres med Type2 og CCS i USA.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA