Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading med originalkabel- "justert" til 14a

Startet av Mr.Zero, fredag 01. april 2016, klokken 23:58

« forrige - neste »

Mr.Zero

Da det ikke ser ut til at Elbilforeningen klarer å overbevise Uvesenet om å innføre en løsning på Mosseveien lik E18 vest, er det intet annet å gjøre enn å sørge. Det har vært 3,5 år med nær daglig bruk av kollektivfelt - og utallige timer med besparelse av miljø, kroner, tid og irritasjon. Jeg har selv i 20 blå kunne bruke batteribilen med minimal bruk av varme da kjøretiden inn til Oslo har vært forutsigbar og effektiv.
Nå må jeg sterkt vurdere bilbytte da Zero'n ikke er egnet for timelang ferdsel i kø og kaos vinterstid. Dog blir det nok til å reise før fuglene gjør sitt fornødende, og kjøre eksos-MC når kulda slipper taket. Vurderer EL-MC for å opprettholde miljøprofilen og Greenpeace-medlemskapet.. 8)
Uansett - jeg har satt enorm stor pris på de 3,5 årene jeg fikk som "elbilsniker" inn og ut av Oslo. Intet varer evig - og det visste jeg. Likevel hadde jeg ønsket meg en mykere overgang enn det totalforbudet som inntreffer om en drøy uke...
Snufs! :'(
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

sjossang

Er det ikke veldig rart om det bare er de som kommer vestfra som skal få lov til å kjøre i kollektivfeltet når det er flere i bilen? Jeg tror det er flere elbiler i Asker/Bærum enn i Follo, så da bør ikke presset på kollektiveltet bli like stort med +2-regel på Europaveien og Mosseveien.

Skal man først begrense tilgangen til kollektivfeltet for elbiler, så bør vegvesenet være konsekvente i reglene!

Håper ikke elbilforeningen har gitt opp enda...
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

Mr.Zero

Sitat fra: Elmo på søndag 14. februar 2016, klokken 00:51
Du får bytte til hydrogenbil ;)

Hehe, ja du sier noe. Plutselig sier Vegvesenet nei til disse også, og da er vi like langt - eller litt kortere... Det er jo ikke én fyllestatsjon sydøst for Oslo, bortsett fra en lokal en på Rosenholm beregnet for HY-bussene.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Lynvingen

Sitat fra: Mr.Zero på søndag 14. februar 2016, klokken 14:14
Sitat fra: Elmo på søndag 14. februar 2016, klokken 00:51
Du får bytte til hydrogenbil ;)

Hehe, ja du sier noe. Plutselig sier Vegvesenet nei til disse også, og da er vi like langt - eller litt kortere... Det er jo ikke én fyllestatsjon sydøst for Oslo, bortsett fra en lokal en på Rosenholm beregnet for HY-bussene.

Er det slik at hydrogenbiler fortsatt har tilgang til kollektivfeltet?
Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

Elmo

Sitat fra: Lynvingen på mandag 15. februar 2016, klokken 16:21
Er det slik at hydrogenbiler fortsatt har tilgang til kollektivfeltet?
Ja de må vel ha det.  De "nye" underskiltene både på E18 og på Ring3 i Oslo sier at Elbiler er eksludert men ingenting om Hydrogen. 
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Lynvingen

Sitat fra: Elmo på mandag 15. februar 2016, klokken 17:15
Sitat fra: Lynvingen på mandag 15. februar 2016, klokken 16:21
Er det slik at hydrogenbiler fortsatt har tilgang til kollektivfeltet?
Ja de må vel ha det.  De "nye" underskiltene både på E18 og på Ring3 i Oslo sier at Elbiler er eksludert men ingenting om Hydrogen.

Korrekt, fikk følgende fra Statens Vegvesen:

Hei!
Hydrogenbiler er fortatt tillatt.

Med hilsen
Hilde Ulvik
Prosjekt tunnelrehabilitering

Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Lynvingen

Sitat fra: Elmo på torsdag 18. februar 2016, klokken 15:57
GA registerte kjøretøy har vel også lov.

På nettet står det at Hyundai begynte å selve IX35 hydrogenbil i høst, men ligger ihvertfall ingen på finn.no... :)
Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA