Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva skal DU gjøre på torsdag/fredag?

Startet av fonberg, torsdag 31. mars 2016, klokken 20:49

« forrige - neste »

o.b.lix

De varslet meg om ved innlevering, at om de måtte smøre / moe opp kaliptere ville dette koste 900 ekstra ja. Men hos meg var det tydeligvis ikke nødvendig for det kom ikke på regningen.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Øyvind.h

Du har serviceplan inkludert slitedeler, og de skulle ha betalt for å smøre bremsene???
Har avtalen mistet all ekstraverdi?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

petersv

Ingen har serviceplan inkl. slitedeler... lengre.

Nå er det samme vilkår for plan og enkeltservice.

Om det er ok, og ihht. lovverket skal jeg ikke uttale meg om iom. at jeg ikke har lest avtalen til de som kjøpte planen for noen år siden.

overlay

Sitat fra: petersv på onsdag 08. juni 2016, klokken 15:54
Ingen har serviceplan inkl. slitedeler... lengre.

Nå er det samme vilkår for plan og enkeltservice.

Om det er ok, og ihht. lovverket skal jeg ikke uttale meg om iom. at jeg ikke har lest avtalen til de som kjøpte planen for noen år siden.

Snakker du nå om avtaler signert i dag, eller påvirker dette tidligere avtaler...?

Øyvind.h

Mulig det stod at de kunne justere vilkår. Husker ikke nøyaktig.
Men det handler om god forretningsskikk og tillit. Tilbyr du en all inclusive løsning er det urimelig å fjerne all merverdi fra pakken slik at man står igjen med spylervæske, bremse/kjølevæske og generell diagnose.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Cookie Monster

#35
Påvirker også tidligere avtaler. Siden Tesla har skrevet de kan endre avtalen slik de vil, når de vil. Dette har man signert på.

Verken bremseklosser eller skiver ser ut til å være inkludert i service avtalen. Blir det byttet gratis er det pga garanti/oppgradering til "vinter" typen. Noe som gjøres på alle uansett.

Når det kommer til andre slitedeler som foringer, stabstag, bærearmer osv. må man tro på Julenissen for å tro det var med i avtalen. Var vel egentlig kun klosser/skiver som var inkludert og de har vell gått bort fra det også.

Heldig om man i det hele klart klarer å få Tesla til å bytte dårlige bærebruer på garanti på en 1 år gammel bil hvis man har vært så idiot å satt på andre felger feks.

At de tar seg ekstra betalt for å smøre opp bremsekalipter pinnene som klossen er montert på er jo helt sykt. Er jo et vanlig service punk hos alle andre.
2015 P85D

Muffinman

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 08. juni 2016, klokken 16:04
At de tar seg ekstra betalt for å smøre opp bremsekalipter pinnene som klossen er montert på er jo helt sykt. Er jo et vanlig service punk hos alle andre.
Tuller du? Servicen består altså av nesten ingen ting med andre ord? Da lønner det seg å bytte viskere, måle dekkmønster, fylle spylevæske, sjekke at skiver og klosser ikke er utslitt og evt smøre pinnene selv og ta litt mer "avanserte" ting på timer på verkstedet. Tenker da på etterfylling av ac-medium, bytte bremsevæske og kjølevæske. Jeg bryr meg ikke om å betale for å få gjort ting jeg uansett gjør selv flere ganger i året.

timingbeltkiller

Det er ikke bare bilens reliability som er under par.
Samme gjelder tilsynelatende bilfirmaets reliability.

Samme kan du si om VW.
Og begge selger helt uforklarlig biler i bøtter og spann.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Øyvind.h

Sitat fra: timingbeltkiller på onsdag 08. juni 2016, klokken 21:29
Det er ikke bare bilens reliability som er under par.
Samme gjelder tilsynelatende bilfirmaets reliability.

Samme kan du si om VW.
Og begge selger helt uforklarlig biler i bøtter og spann.

At Tesla selger bra er ikke uforklarlig (eller kanskje for deg).  Ingen andre merker er i nærheten av å levere noe lignende. Det er tilnærmet umulig å gå tilbake til eksosbil. Da ser man fort gjennom fingrene med noe mer småplukk på kvalitet enn de beste i klassen. Eller en krangel med service advisor.

Spør jeg rundt i vennegjengen får jeg skrekkhistorier fra de fleste merker. Alt fra Toyota til Mercedes.

Men når de trauste produsentene en gang i fremtiden får fingern ut av r*** og lager noe interessant må nok Tesla bedre seg.
Kvaliteten har heldigvis gjort store fremskritt og er noe annet nå enn bilene som det eksisterer statistikk for. Men at det er mer fokus på inntjening så de ikke deler alt ut gratis lenger virker tydelig.
Heldigvis har vi norske lover og et godt vern av forbrukere i Norge. Så det er begrenset hvor mye de kan slippe unna med :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA