Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva skal DU gjøre på torsdag/fredag?

Startet av fonberg, torsdag 31. mars 2016, klokken 20:49

« forrige - neste »

HKS

Du kan også flytte med deg resten av avtalen til en ny Tesla. Det er jo bra for oss som har kjøpt en 8-års plan...
Tesla Model S 90D

Cookie Monster

Bra Tesla tok til fornuft der. Ble vel så mye negative tilbakemeldinger på det at de ikke kunne gjennomføre den endringen likevel.
2015 P85D

Bjoris

Ja, slik det var gjorde de avtale null verdt. Kjøper visste at avtalen fulgte bilen uansett og dermed ble det bare ett litt plus ifht andre uten, nå kan en jo oppgi pris med og uten.

Vel, litt sur på Tesla for at jeg nå ikke har bil i bestilling som har 6 gratis servicer, men shit happens...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

peik

Hva er serviceintervallet på Model S? 30.000 km? Kommer det opp på skjermen når tiden er moden for service?
- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

Kilroy

Sitat fra: peik på onsdag 17. februar 2016, klokken 08:32
Hva er serviceintervallet på Model S? 30.000 km? Kommer det opp på skjermen når tiden er moden for service?

20.000 km eller årlig, avhengig av hva som kommer først. Du får ingen melding på skjerm nei. Service er forøvrig ikke obligatorisk, så personlig tar jeg service rundt hver 25-30.000 km.
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

Sjøhyene

Tok selv min første etter to år og 45000km.
Men hadde nok tatt den før om det ikke hadde vært for at den var så ofte inne for diverse garantisaker. Så mye har blitt byttet og sjekket i løpet av disse to årene allikevel.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Sjøhyene

Noen som har dagens priser på servicene 40k, 60k og 80k?

Og får dere lånebil når bilen kun er inne til standard service?
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

sims

Jeg var inne igår til 40k service, det skulle koste 5500,-. Men så har jeg 8 års pakken, så da slapp jeg den regningen :-)

Bjoris

I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

o.b.lix

I praksis følger de år og ikke km når de tar service - min var kjørt 50.000 når den var inne på første service, og det var for 1-årsservice jeg betalte.

Merk: De bytter viskere uansett til nye Bosch, selv om de som sitter på er bedre. Sett på gammelt ræl før service.
Har du uoriginale felger, tar de ikke hjulstillingskontroll.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Lacaixxa

Prisene er vel 4500 per service uansett.
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

Kilroy

Sitat fra: Lacaixxa på onsdag 08. juni 2016, klokken 14:19
Prisene er vel 4500 per service uansett.

Nei, det var slik tidligere, nå er de priset litt i forhold til hvor mye de gjør på den enkelte service, eksempelvis er 40.000 km service mer omfattende enn 20.000 km.
Se linken fra bjoris tidligere i dag:
https://www.teslamotors.com/no_NO/support/service-plans
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

Cookie Monster

#27
Er ikke langt unna 4500. Over en periode på 4 år og man følger alle servicer med de nye prisene koster service nå 4750 i året fordelt på 4 år. Så har blitt 1000kr dyrere over 4 år.
2015 P85D

Lacaixxa

Ok!Jeg var inne til 40k i mai og det ble 4500, samme som ved første service. Men ser jo nå at det er endret ja.
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

oslotesla

Jeg hadde bilen inne på service for litt siden og måtte ut med 900 kr for dette (utdrag fra service fakturaen):

"Cleaned and lubricated the brake pads front and rear due to pads was stuck in the calipers"

Ser at det er andre i denne tråden som også har betalt for dette. Tesla mener det er lite bruk av bremser som forårsaker problemet, men burde ikke dette utbedres under garantien?

Jeg har forøvrig serviceplan fra 2014, og da ble det kommunisert at slitedeler etc. var inkludert i planen.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA