Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva skal DU gjøre på torsdag/fredag?

Startet av fonberg, torsdag 31. mars 2016, klokken 20:49

« forrige - neste »

fonberg

Jeg hadde bilen på service tidligere i uka, og da informerte kundebehandleren meg om at det er ny pris-strategi for service på gang. Jeg spurte hva dette ville innebære og fikk bare et litt vagt svar om at det ikke lenger vil være fast pris, og at det snart vil komme et infoskriv om dette på MyTesla. Hørtes ut som dette er like rundt hjørnet, men forventer at allerede avtalte servicer vil gjennomføres til nåværende fastpris. Kanskje gjør dette at serviceavtale relativt sett blir gunstigere.

Gjetter på at de vil begynne å ta betalt for deler som ikke går på garanti, men håper da dette vil være "snille" delepriser og at grunnprisen på service senkes fra nåværende 4.500,-
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Salvesen

For meg høres dette ikke bra ut, det er jo slik resten av bransjen opererer, koster alltid X når man kommer og endre opp med å betale Y der X<Y, det er iallefall min erfaring. Synd en ikke kan kjøpe service avtale innen 6 måneder lengre, ellers hadde jeg kastet meg over dette nå!
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Haldenser

Ser ut som individuell pris på service i forhold til jobb/deler (ref USA siden): https://www.teslamotors.com/support/service-plans?_ga=1.190933672.362572715.1443159473#/tesla-service

Ser også ut som at slitedeler (for eksempel bremseklosser) er fjernet som en del av prisen og må nå betales ved behov for bytte. Regner med at dette ikke påvirker oss som allerede har tegnet en avtale fra tidligere.

Edit: Ser dette nå også ligger på de norske sidene: https://www.teslamotors.com/no_NO/support/service-plans
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

Nesquik

Jeg ser at det ikke lenger er mulig å overføre serviceplan til ny eier ved bilsalg. Dette er jeg skeptisk til ettersom det definitivt vil påvirke bilens verdi. En serviceplan burde vel strengt tatt følge bilen?
Tesla S90D - Obsidian black - Mars 2016

OleJA

Sitat fra: Nesquik på fredag 12. februar 2016, klokken 12:38
Jeg ser at det ikke lenger er mulig å overføre serviceplan til ny eier ved bilsalg. Dette er jeg skeptisk til ettersom det definitivt vil påvirke bilens verdi. En serviceplan burde vel strengt tatt følge bilen?
Dette må vel kun gjelde for nye serviceplaner?
Det kan vel umulig være 'innenfor' å endre dette for oss som f.eks har kjøpt 8 års serviceplan. Bla med tanke på at det ville ha en stor verdi når en skal selge en 4-5 år gammel bruktbil.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Bjoris

Refusjon av avtalen var ikke mulig tidligere, jeg tapte en bra sum penger på den fordømte 8 års avtalen jeg tegnet. Ingen ville betale ekstra for denne avtalen når de visste at jeg uansett måtte gi den med, Tesla blånektet på å ta den over på den nye bilen også så vilkåret nå er jo mye bedre før.

Ellers er det jo knapt noe poeng å tegne serviceavtale, ser en på prisene er det neste ingenting å tjene, men kanskej mer er inkludert? Har ikke lest så nøye
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Sjøhyene

Fikk tydelig beskjed når jeg kjøpte om at service avtalen ikke dekte mer enn ved å betale for hver service for seg.
Hadde service avtalen dekt mer hadde jeg jo kjøpt den jeg og, men så ikke helt poenget når besparelsen ble minimal pluss at man blir låst tidsmessig mtp når servicene må tas.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

mj

Jeg skal inn på 60' service neste uke. Jeg opplyste om at bremsene fungerer dårlig/svikter av og til.
De mente at dette skyldtes lite bruk av bremser og alt som skulle til var å smøre opp bremsene :o ??? Dette skulle de ha ca 900kr for.

Jeg bruker bremsene aktiv og svikt skyldes i alle fall ikke smørning. Sa at dette er en garantisak så nå får vi se hva de gjør med det. (Har forhåndsbetalt serviceplan.)
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

fonberg

Sitat fra: mj på fredag 12. februar 2016, klokken 13:33
Jeg skal inn på 60' service neste uke. Jeg opplyste om at bremsene fungerer dårlig/svikter av og til.
De mente at dette skyldtes lite bruk av bremser og alt som skulle til var å smøre opp bremsene :o ??? Dette skulle de ha ca 900kr for.

Jeg bruker bremsene aktiv og svikt skyldes i alle fall ikke smørning. Sa at dette er en garantisak så nå får vi se hva de gjør med det. (Har forhåndsbetalt serviceplan.)

Jeg ga så å si identiske opplysninger som deg om mine bremser før jeg levert min på service tidligere i uka. Jeg fikk tilbake bilen med 4* nye skiver + klosser.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Nesquik

Men hvor mye får man refundert dersom man kansellerer avtalen? Kan vi håpe på 3963,- per gjenstående år i 8-års avtalen. Hvis ikke vil pengene kunne gå tapt. Dersom man ikke får refundert hele dette beløpet blir det jo lite attraktivt å gå inn på en 8-års avtale.

Nesquik

Dette står på hjemmesiden vedrørende kansellering:

- Kan jeg overføre min Tesla-serviceplan til den nye eieren hvis jeg selger min Tesla? Nei, du kan be om en kanselering og refusjon av Tesla-serviceplanen. Se vilkårene og betingelsene for din Tesla-serviceplan for mer informasjon.

- Kan jeg kansellere min Tesla-serviceplan? Generelt kan Tesla-serviceplanen ikke kanselleres av deg eller Tesla. Men i enkelte markeder kan du eller Tesla kansellere ifølge visse betingelser - se vilkårene og betingelsene for markedet ditt for ytterligere detaljer.

Dette var jo ganske uklart syntes jeg.

jkirkebo

Sitat fra: Nesquik på fredag 12. februar 2016, klokken 15:20
Dette står på hjemmesiden vedrørende kansellering:

- Kan jeg overføre min Tesla-serviceplan til den nye eieren hvis jeg selger min Tesla? Nei, du kan be om en kanselering og refusjon av Tesla-serviceplanen. Se vilkårene og betingelsene for din Tesla-serviceplan for mer informasjon.

- Kan jeg kansellere min Tesla-serviceplan? Generelt kan Tesla-serviceplanen ikke kanselleres av deg eller Tesla. Men i enkelte markeder kan du eller Tesla kansellere ifølge visse betingelser - se vilkårene og betingelsene for markedet ditt for ytterligere detaljer.

Dette var jo ganske uklart syntes jeg.

Kansellering og refusjon ved salg av bil er en stor fordel da, siden man aldri vil få like mye betalt for serviceplanen som man selv har betalt for den. Bedre å få tilbake f.eks 3/5 av opprinnelig pris da, om man har brukt 2 servicer.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Nesquik

Dersom man får full refusjon, altså 3/5 ved bruk av 2 servicer, er dette helt uproblematisk. Da kan jeg leve med de nye vilkårene.

jazzwheel

Dette må da være bra? Hadde bilen på service før jul og følte jeg betalte 4500kr for påfyll av spylevæske og nye vindusviskere.

Nesquik

Det viser seg at man kan overføre serviceplan til ny eier likevel. Det var bra!

"Yes, you can transfer the unused portion of their Tesla Service Plan or Extended Service Agreement with the sale of their Tesla. In addition, we're going to take this opportunity to go one step further: Tesla owners can transfer the unused value of their Extended Service Agreement towards an Extended Service Agreement for a new Tesla Model S or Model X. Please refer to the Terms and Conditions for your Tesla Service Plan or Extended Service for more information. You can view these Terms and Conditions after logging into your Tesla account. Click on "Services Sign Up" and following the appropriate link for your chosen plan."

https://www.teslamotors.com/support/service-plans?_ga=1.190933672.362572715.1443159473#/tesla-service

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA