Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bilder av Model 3

Startet av kjølholdt, torsdag 31. mars 2016, klokken 19:52

« forrige - neste »

kjølholdt

Hvordan fungerer det med ski på taket. Får jeg plass til 4 slalåm og et par langrenn på whisbar takstativ ?
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Mippen

#1
Jeg har skiholder på min med plass til 6 slalom ski, fortsatt er det plass til et par ski på selve takstativet. Hvor brede skiene er spiller naturlig nok inn på begge.
Fremtiden er elektrisk.

kjølholdt

Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Mippen

#3
Du kan stroppe de fast ja, men du får også kjøpt billige skiholdere som du fester i t-sporet. Er nesten som strikk som du drar over skiene. Tar minimalt med plass og er enkelt og trygt å bruke.  Har vurdert å kjøpe et par slike ved siden av skiholderen jeg alt har på taket mitt, men har til dags dato ikke hatt behov for å frakte mer enn 6 par ski på taket. Får de sikkert billigere enn dette også hvis man leter godt.
Fremtiden er elektrisk.

kjølholdt

Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Mippen

Rettelse, ser det står 6 slalomski i beskrivelsen av skiholderen min. Men det er god plass til 2 par ski ved siden av på whispbar stativet, og jeg er sikker på at det er plass til flere enn 6 slalomski på taket hvis det bare er langrenn ski.
Fremtiden er elektrisk.

Wattson

Hadde nylig 4 skiposer med carvingski og staver på whisbar. I hvertfall plass til ytterligere to par uten å bygge i høyden. Jeg surret de fast med lasteremmer eller hva det heter.  Når du legger de på så bør du snu de slik at bindingene ikke blir liggende på selve glasstaket.  Men obs - vanvittig mye større stømforbruk. God tur
S90D 22de mars 2017 AP2 (+bestilt FSD)
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

kjølholdt

det er nok enda høyere forbruk med takboks
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Sjøhyene

Sitat fra: kjølholdt på tirsdag 16. februar 2016, klokken 11:57
det er nok enda høyere forbruk med takboks

nei, ganske sikker på at takboks blir bedre da den er mer aerodynamisk utformet. Form har mye å si, ikke bare størrelsen.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

MeTesla

#9
Sitat fra: Wattson på tirsdag 16. februar 2016, klokken 09:11
Hadde nylig 4 skiposer med carvingski og staver på whisbar. I hvertfall plass til ytterligere to par uten å bygge i høyden. Jeg surret de fast med lasteremmer eller hva det heter.  Når du legger de på så bør du snu de slik at bindingene ikke blir liggende på selve glasstaket.  Men obs - vanvittig mye større stømforbruk. God tur

Hvor mye er "vanvittig mye større strømforbruk"?

Jeg skal reise 24 mil og 1000 høydemeter med ett stk skipose på taket. Temperatur er meldt minus et par tre fire grader, veldig lite motorvei og mye fylkesvei.

85D

Har jeg noe å frykte?? :-[

GOS

Sitat fra: MeTesla på tirsdag 16. februar 2016, klokken 12:19
Hvor mye er "vanvittig mye større strømforbruk"?

Jeg skal reise 24 mil og 1000 høydemeter med ett stk skipose på taket. Temperatur er meldt minus et par tre fire grader, veldig lite motorvei og mye fylkesvei.

85D

Har jeg noe å frykte?? :-[

Nei! Regn 5-7% mer med kun ett par ski. Kanskje helt oppi 15% om du har mange ski. En skiboks gir mellom 5 og 10%
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Muffinman

1000 høydemeter skulle vel tilsi omkring 50tkm i minus?

Sjøhyene

#12
Sitat fra: MeTesla på tirsdag 16. februar 2016, klokken 12:19
Sitat fra: Wattson på tirsdag 16. februar 2016, klokken 09:11
Hadde nylig 4 skiposer med carvingski og staver på whisbar. I hvertfall plass til ytterligere to par uten å bygge i høyden. Jeg surret de fast med lasteremmer eller hva det heter.  Når du legger de på så bør du snu de slik at bindingene ikke blir liggende på selve glasstaket.  Men obs - vanvittig mye større stømforbruk. God tur

Hvor mye er "vanvittig mye større strømforbruk"?

Jeg skal reise 24 mil og 1000 høydemeter med ett stk skipose på taket. Temperatur er meldt minus et par tre fire grader, veldig lite motorvei og mye fylkesvei.

85D

Har jeg noe å frykte?? :-[

Min erfaring er at 25 mil går akkurat, men da kjører jeg ca 8 mil i 110-sone. (ganske drøyt forbruk på den strekka)
Da med S85.
Men lad til 99-100% og bruk range mode for å være på den sikre siden.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

MeTesla

Sitat fra: Sjøhyene på tirsdag 16. februar 2016, klokken 14:43
Sitat fra: MeTesla på tirsdag 16. februar 2016, klokken 12:19
Sitat fra: Wattson på tirsdag 16. februar 2016, klokken 09:11
Hadde nylig 4 skiposer med carvingski og staver på whisbar. I hvertfall plass til ytterligere to par uten å bygge i høyden. Jeg surret de fast med lasteremmer eller hva det heter.  Når du legger de på så bør du snu de slik at bindingene ikke blir liggende på selve glasstaket.  Men obs - vanvittig mye større stømforbruk. God tur

Hvor mye er "vanvittig mye større strømforbruk"?

Jeg skal reise 24 mil og 1000 høydemeter med ett stk skipose på taket. Temperatur er meldt minus et par tre fire grader, veldig lite motorvei og mye fylkesvei.

85D

Har jeg noe å frykte?? :-[

Min erfaring er at 25 mil går akkurat, men da kjører jeg ca 8 mil i 110-sone. (ganske drøyt forbruk på den strekka)
Da med S85.
Men lad til 99-100% og bruk range mode for å være på den sikre siden.

Ja det skal jeg nok huske. Får kjøre som en engel

Wattson

#14
Ser jeg har fått spørsmål om hvor mye "vanvittig mye større strømforbruk er":  Hadde en loaner 70D, med fire voksne personer, full bil, 4 skiposer på whispbar.  Kjørte i sludd/slaps første halvdelen til Trysil og mye nysnø i veien fra Elverum og opp. Med vindusviskere på hele veien og sparte heller ikke på varmen.  0 til -5 grader kaldt ute - så dette er vel alle verstingene når det gjelder forhold/strømforbruk.  Startet fra Sandvika med 100% = 365 tKm og navigatoren beregnet 33% rest på batteriet når framme.  Denne prosenten sank stadig og viste etterhvert minus. Så ambisjonen om å kjøre helt opp uten å lade ble raskt knust, så ladet da mye på Elverum.  Tipper 35-40% mer strøm en vanlig, men dette er som dere ser ikke bare pga ski på taket, men allikevel forhold som lett kan oppleves og må taes høyde for. Men når man ikke kommer 22 mil på "full tank" og attpåtil uten de store høydemeterne, synes jeg ikke vanvittig stort strømforbruk er å ta i?
S90D 22de mars 2017 AP2 (+bestilt FSD)
S85D 27de mars 2015 AP1 (byttet inn)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA