Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: EV-knapp i PHEV 2017 US-versjon

Startet av psyfoon, torsdag 31. mars 2016, klokken 10:31

« forrige - neste »

psyfoon

Er dere fornøyd med funksjonen til fronrutespylerne på trillingene deres?

Har en 3mnd gammel i-miev og synes de 3 dysene spres spylevæska veldig dårlig. Når det er saltlake som spruter opp blir det store felt som er umulig å spyle/viske bort uten å holde inn i 10sek og tømme 1/3 av spyletanken. Særlig den nederste dysen har kun en tykk stråle og null spredning.
2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Beamer Screamer

Jeg synes også det er litt dårlig spredning, men det funker i praksis helt greit så lenge jeg ikke venter til ruta er helt fullstendig innsauset før jeg spyler av. Er ruta veldig skitten er det bare å komme seg på en bensinstasjon og vaske av og starte med "blanke ark".

Strålene er det vanligvis mulig å stille ved å vri på dysene med en liten nål, men spredningen fra dysene får man ikke gjort noe med.

Det er vel sånt man må finne seg i å leve med når man har valgt bortimot markedets billigste bil!
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

Bolfus

#3
Den er ikke helt god nei. Har måtte justere dysene ganske mye for å oppnå best mulig dekning, men veldig bra blir det uansett ikke. Det som derimot virker veldig bra og som har løst problemet for min del er impregnering/voksing av rutene. Sånn vanlig rain-off fra bensinstasjonen funker ok, men hos spesialister som bilnerden.no får du beskyttelse som holder i flere måneder (visstnok). Trenger omtrent ikke bruke viskerne i høye hastigheter og trenger svært lite spylervæske for å rengjøre ruta i lave hastigheter.

Er dere forresten plaget av at en eller flere dyser slutter å fungere på kalde dager? Virker som de fryser til eller tilstoppes av is. Neste gang det blir kaldt akter jeg å helle rent konsentrat på tanken for å se om det fikser biffen.

Stjerneglis

Opplevde at dysene ble tette da det var ordentlig kaldt heromdagen. I motsetning til fossilbilen, hjalp det ikke å kjøre da det ikke finnes varme under panseret. Byttet fra billig til dyr spylevæske og problemet ble borte  :P

Synes spyledyser på armen er en god ide jeg. Med riktig justerte dyser havner væsken der den skal og ikke på taket avhengig av bilens fart...
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

Fanafjord

Hos meg blir det en ca 10 cm bred "bane" på tvers hele frontruten som ikke blir spylt. Den ligger dog så langt nede at det i praksis fungerer  så noenlunde. Men skikkelig bra er det ikke.

evole

Nederste dyse er litt dårlig, og forbruket av spylervæske er høyere enn på andre biler jeg har hatt. Jeg synes også det er knotete å helle på spylervæske, samt at spylervæsketanken er for liten.

Et annet problem er økt forbruk av spylervæske på motorvei. Ettersom jeg konsekvent ligger i 90 km/t, så blir jeg til stadighet forbikjørt og bilene legger seg inn rett foran og spruter ned trillingen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA