Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva skal DU gjøre på torsdag/fredag?

Startet av mthns, onsdag 30. mars 2016, klokken 22:36

« forrige - neste »

mthns

Hei, Når jeg kjører på cruisecontroll så stopper bilen automatisk opp dersom det kommer hindring, men skal ikke bilen kunne stoppe automatisk dersom det kommer en hindring og jeg kjører under 30 km? virker ikke som det er tilfelle...

Råde

Jo, men bare hvis det er risiko for kollisjon og bilen været at du ikke følger med.
e-Golf | X75D

David Skov Hansen

Cruise er ikke så nemt i bykørsel med alle de assistenter. Jeg bruger det selv meget men skal korrigere ved at trykke på speederen når biler foran drejer etc. For at undgå automatisk nedbremsning

mthns

Altså..jeg mener jeg har prøvekjørt en bil hvor bilen har sakket farten selv når det er bil foran. Selv om jeg ikke kjører med cruisekontroll. Er det slik bilene deres virker eller er jeg på bærtur nå?

jan-c

#4
Sitat fra: mthns på mandag 15. februar 2016, klokken 15:12
Altså..jeg mener jeg har prøvekjørt en bil hvor bilen har sakket farten selv når det er bil foran. Selv om jeg ikke kjører med cruisekontroll. Er det slik bilene deres virker eller er jeg på bærtur nå?
Det er nok riktig, det Mr., og Råde forklarer ovenfor godt hvordan det fungerer.
Citybreak er en assistent for nødsituasjoner. Du skal omtrent oppå hekken til den foran, eller om du får en inn fra høyre og du bare kjører som ikke noe hadde hendt.
Det kommer pip og et digert rødt varsel i displayet.
2018: e-Golf
2015: e-Golf
2013: Golf VII

gamer73

jeg fikk meg en sinnsyk opplevelse her når det blåste godt for noen uker siden. Jeg kjørte riktignok på crusiekontroll og kjørte sikkert i 50-60. Pluttselig blåste det en plastikkpose foran bilen og den bråbremset...det var HELT for jævlig....TENK om det hadde vært noen som lå bak meg? Grøss og gru...

Så følg ekstra godt med når det er storm...for ting som blåser fanges opp av radaren også:(!!!!!!

David Skov Hansen

Den er måske mere farlig end anvendelig. Det er frontassist som gør dette tænker jeg. Kan slåes fra  :o

jkirkebo

Tittelen på denne tråden må vel forøvrig være feilstavet, jeg tviler på at VWs autobremsesystem heter "bypause" oversatt til norsk ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

e-curious

Bilen har jo en funksjon der det kommer opp en kaffekopp?


David Skov Hansen

Sitat fra: e-curious på tirsdag 16. februar 2016, klokken 09:50
Bilen har jo en funksjon der det kommer opp en kaffekopp?

Det er hvis du kører ujævnt og længe så anbefaler den at dutacer en pause

gamer73

Vel..jeg er egentlig STOR fan av slike systemer så jeg vil ikke slå av noe av det. Men man skal være extra på vakt for flygende poser;)

SteinarSun

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 16. februar 2016, klokken 09:35
Tittelen på denne tråden må vel forøvrig være feilstavet, jeg tviler på at VWs autobremsesystem heter "bypause" oversatt til norsk ;)
By-brems. City Brake 8) , selv om en liten pause i kjøringen i stedet for kollisjon er en artig tanke
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

jan-c

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 16. februar 2016, klokken 09:35
Tittelen på denne tråden må vel forøvrig være feilstavet, jeg tviler på at VWs autobremsesystem heter "bypause" oversatt til norsk ;)
City Nødbrems  8)
2018: e-Golf
2015: e-Golf
2013: Golf VII

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA