Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bilder av i3

Startet av Ole Irgens, onsdag 30. mars 2016, klokken 20:33

« forrige - neste »

Ole Irgens

Det er en uke siden vi hentet vår nye Leaf Acenta 30 kWH. Her er noen kjappe erfaringer.

1. Hjemmelading. Fungerer strålende via CEE-kontakt og 16A kurs i fellesgarasjen. Leafen lader med 10A, men dersom det ikke er nok, kjøper jeg en 16A lader. Foreløpig har det vært nok.

2. Bortelading. Har bare testet det to ganger, men BKKs ladere i Bergen, med tilhørende app, fungerer knirkefritt. (Man må selvsagt installere appen og sette seg inn i hvordan det fungerer.)

3. Nissan Connect. Det virker ikke, men det er ikke noen dealbreaker. Har aldri styrt bilen med en app, og savner det derfor ikke. Kommer i kategorien "nice to have". All annen elektronikk i bilen virker upåklagelig - radio, GPS og alt det andre man kan få opp på skjermen. Vi blir kalt inn til forhandler for en fiks, det er helt OK.

4. Hestekrefter. Det er lett å bryte fartsgrensen i denne bilen!

5. Speedometer. Viser 10 prosent for mye. Har målt med GPS. Greit å vite.

6. Kjøreopplevelsen. Suse stille av gårde. Fantastisk.

7. Varme. Mer enn nok, og kjapt!

8. Rekkevidde. Mer enn nok for oss - vi har under en mil reisevei til arbeid. "Guess-o-meteret" ligger på 15-18 mil ved 100% batteri, litt avhengig av utetemperatur.

9. WAF. Høy! Fruen er blitt så glad i bilen at jeg nesten ikke får kjøre den :(

10. Oppsummert: En deilig bil som dekker alle våre daglige transportbehov på en svært god måte.
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

ironduke

Sitat fra: Ole Irgens på torsdag 11. februar 2016, klokken 09:27
3. Nissan Connect. Det virker ikke, men det er ikke noen dealbreaker. Har aldri styrt bilen med en app, og savner det derfor ikke. Kommer i kategorien "nice to have". All annen elektronikk i bilen virker upåklagelig - radio, GPS og alt det andre man kan få opp på skjermen. Vi blir kalt inn til forhandler for en fiks, det er helt OK.

Gøy å høre erfaringer for oss som venter på bilen!  :) Jeg forstår bare ikke motivet til Nissan med å nekte utlevering av bilen, når den fungerer strålende ellers, med unntak av kobling mot app osv. Forstår at man i første omgang tenker at det er bedre å fikse dette før vi leverer ut bilen så vi slipper å kalle inn igjen, men det går en grense på hvor lenge dette er smart tankegang. Tror definitivt det ville være bedre for PR og økonomi å levere ut bilene til de som ønsker det.
Bosch Rotak 37li gressklipper
2016 Nissan Leaf Nordic 30 kWh i bronze metallic med 6.6kW lader.

frankols

Det er en uke siden vi hentet vår nye Leaf Acenta 30 kWH. Her er noen kjappe erfaringer.

1. Hjemmelading. Fungerer strålende via CEE-kontakt og 16A kurs i fellesgarasjen. Leafen lader med 10A, men dersom det ikke er nok, kjøper jeg en 16A lader. Foreløpig har det vært nok.

2. Bortelading. Har bare testet det to ganger, men BKKs ladere i Bergen, med tilhørende app, fungerer knirkefritt. (Man må selvsagt installere appen og sette seg inn i hvordan det fungerer.)

8. Rekkevidde. Mer enn nok for oss - vi har under en mil reisevei til arbeid. "Guess-o-meteret" ligger på 15-18 mil ved 100% batteri, litt avhengig av utetemperatur.

10. Oppsummert: En deilig bil som dekker alle våre daglige transportbehov på en svært god måte.

Hyggelig at du er fornøyd som Leaf-eier !
Etter mer enn 3 år som Leaf-eier har heller ikke jeg ett eneste vondt ord å si om bilen.
Det eneste klattet jeg har opplevd var vinteren for 3 år siden da "nesten alle" Leafene døde av en bug i elektronikken.
Etter det, ingen ting.
Jeg kjører ca. 40 km til og fra jobb hver dag, 19 km hver vei, og bruker bilen litt om kveldene og en del i helgene.
Har nå kjørt 43000 km, og har aldri hatt bedre bil.

Bjoris

Sitat fra: ironduke på torsdag 11. februar 2016, klokken 09:53

Gøy å høre erfaringer for oss som venter på bilen!  :) Jeg forstår bare ikke motivet til Nissan med å nekte utlevering av bilen, når den fungerer strålende ellers, med unntak av kobling mot app osv. Forstår at man i første omgang tenker at det er bedre å fikse dette før vi leverer ut bilen så vi slipper å kalle inn igjen, men det går en grense på hvor lenge dette er smart tankegang. Tror definitivt det ville være bedre for PR og økonomi å levere ut bilene til de som ønsker det.

Det er nok mest fordi det har vært så mye tull med den gml Carwings, nå solgte de bilen delvis med at nå kom det endelig noe skikkelig. Min selger var mer opptatt av dette enn rekkevidden for som han sa, det er Carwings gml kunder klager på, ikke rekkevidden:)

Da er det jo ekstremt pinlig å levere ut noe der dette ikke fungere i det hele tatt...

I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

ironduke

Sitat fra: bjoris på torsdag 11. februar 2016, klokken 10:05
Sitat fra: ironduke på torsdag 11. februar 2016, klokken 09:53

Det er nok mest fordi det har vært så mye tull med den gml Carwings, nå solgte de bilen delvis med at nå kom det endelig noe skikkelig. Min selger var mer opptatt av dette enn rekkevidden for som han sa, det er Carwings gml kunder klager på, ikke rekkevidden:)

Da er det jo ekstremt pinlig å levere ut noe der dette ikke fungere i det hele tatt...

Ser den, men nå begynner jo dette å bli litt pinlig allerede. Da mener jeg det er bedre brannslukking å la oss få bilene, og heller fikse ting senere. Kan bare snakke for min egen del, men jeg ville få et bedre inntrykk av Nissan om de løste det på den måten, enn å stadig vekk komme med nye datoer på når det kanskje blir fikset, og så blir det ikke det.
Bosch Rotak 37li gressklipper
2016 Nissan Leaf Nordic 30 kWh i bronze metallic med 6.6kW lader.

lifern

Det er nok ikke lenge til du får en annen oppfatning av Bkk laderne.
Jeg opplever stadig problemer med de.
Helt ufattelig at det ikke finnes bedre betalings metoder enn dette. Når man er avhengig av hurtiglader så må det for pokker kunne fungere. MØKK!!!
SVART EUROLEAF 2013

Bjoris

Sitat fra: lifern på torsdag 11. februar 2016, klokken 11:55
Det er nok ikke lenge til du får en annen oppfatning av Bkk laderne.
Jeg opplever stadig problemer med de.
Helt ufattelig at det ikke finnes bedre betalings metoder enn dette. Når man er avhengig av hurtiglader så må det for pokker kunne fungere. MØKK!!!

Er det mulig å få lagt inn BKK laderene på brikken fra Elbilforeningen?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

terjetorb

Synes det er bra at det fokuseres på oppturer og ikke bare alskens nedturer...
Har nå hatt ny Leaf Tekna 30 kwh i 13 dager, og har kjørt 1005 km. Dette er min første el-bil, og jeg har ikke angret ett sekund! Fikk ut bilen med den feilen som alle vet om, og har egentlig ikke savnet den muligheten til å styre bilen fra mobilen. Men over til mine oppturer:
1. Ny bil, god å kjøre, stille, behagelig, og godt utstyrt.
2. har rekkevidde som forventet. Pendler ca 5 mil hver vei til/ fra jobb, og kommer hjem med rundt 50 - 60 km igjen på måleren. Har ladet en gang på jobb, da var det 15 minus ute, og ladet egentlig bare for å "være sikker".
3. God dialog med forhandleren her i Bodø ( har nå fått beskjed om at den kjente feilen ikke er software feil, men hardware).
4. "Forrige" bil ( har den ennå) er en Subaru Forester 2006, med 137 hk bensinmotor og manuelt gear. Regnskapet viser en innsparing på vel 1000,- kr på disse 13 dagene i rene driftskostnader, og da er ikke bompenger regnet med...
5. Skulle selvfølgelig ønsket lengre rekkevidde, men var jo fullstendig klar over hva jeg kjøpte, og forventningene jeg/ vi hadde er så langt oppfylt fullt ut!!
6. Og forresten...har faktisk så langt ikke savnet 4-hjuls trekken et øyeblikk...

Nå er det bare å vente på og glede seg til utbyggingen av ladestasjoner her i nord virkelig tar løs...for ikke å snakke om neste generasjon Leaf (for den tror jeg jeg skal ha!!).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA