Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: påsketur 2016 - Bergen - Voss - Drøbak

Startet av egolfer, tirsdag 29. mars 2016, klokken 10:52

« forrige - neste »

egolfer

Hei!

Ser at bilen har et wifi hotspot.
Kobler meg med telefonen men det er ingen internet.
Noen som vet noe mer om dette?
VW eGolf 2016 med VP

vitcho

I min model (dansk 2016) kan man putte et simkort i (plads findes i handskerummet). Hvis man gør det, virker det.

jensjacob

Sitat fra: vitcho på onsdag 10. februar 2016, klokken 09:53
I min model (dansk 2016) kan man putte et simkort i (plads findes i handskerummet). Hvis man gør det, virker det.

Har du prøvet ?
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

vitcho

Yes. Det virker fint. Jeg havde alligevel et ekstra datakort, så nu sidder det i bilen. Så kan knægten se Netflix på iPad omme i bag uden jeg skal fedte med telefonen :-)

jensjacob

Fantastisk. Hvad koster sådan et datakort ? Altså abonnement osv ?
Jeg prøvede med mit telefonkort men synes ikke det virkede så godt.
Jeg tror jeg skal prøve igen.
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

vitcho

Jeg har Telia med et telefonabonnement med masser af data. Så betaler jeg 49,- om måneden for at køre et ekstra simkort, der kan bruge af den data. Det er egentlig lidt dyrt, men jeg bruger det i et mobilt hotspot, når jeg holder møder ude i byen, og det er svært at vænne sig fra, når man først har haft den mulighed :-)

David Skov Hansen

Det skal være et datakort. Man kan ikke bare sætte et alm. Simkort i. Jeg kunne ikke og først da jeg modtog datakort virkede det

torkil

Jeg forstod på selger at det ikke gikk å sette inn SIM-kort, at man måtte dele i Internett fra mobilen for å bruke carnet funksjoner i bilen..?!? Vil det funke å sette inn et slikt?? :
https://www.chess.no/abonnement/tjenester/datatjenester/tvillingsurf

dabis

Norske e-golfer er blir ikke levert med simkort slot. Du må dele fra mobilen din men har ingen nytte i å gjøre det da du ikke kan bruke det til noe. Det eneste som kunne vært aktuelt er å aktivere Guide and inform som er en tjeneste som ligger klar i bilen men mangler lisens fra WV sine servere.
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

torkil

Car-net funksjonene krever WiFi. Med wifi får jeg f.eks. lastet inn reisemål/reiseruter jeg har lagd på PC'n... Hadde vært kjekt å slippe å trykke på del Internett først på mobilen, men kan vel leve med det. Dog, blir litt drøyt å sette opp eget mobilt bredbånd i bilen!

Mavsemums

Med Internett i bilen kan du få endel flere funksjoner som Google maps på Navi. Men jeg skulle ønske det var flere fordeler med Internett i bilen.

Dette kan løses enten ved å sette opp en hotshot på mobilen eller å kjøpe en "car stick"  fra møller som kobles til usb i bilen og som du kan putte et datakort i. Så slipper man å sette opp hotshot hele tiden. Datakort er ikke dyrt og bruker ikke allverdens datamengde.

sybo

Sitat fra: Mavsemums på torsdag 11. februar 2016, klokken 07:16
Datakort er ikke dyrt og bruker ikke allverdens datamengde.

Datakort er nok ikke så dyrt nei, men datamengde? Kommer vel an på hva man bruker det på og hvor mye. Nå vet ikke jeg hvor mye data som går med til google maps feks, men ser du en film så bruker du samme mengde med datakort som med mobiltelefon feks.

Datatvilling, tvillingsurf og lignende bruker datatrafikken som er inkludert i ditt mobiltelefon abo.

Råde

Det er bedre å bo i Danmark enn Norge i så henseende. De betaler nesten ingenting for data, så når det fra dansk side snakkes om Netflix i baksetet er det nok fordi man får 20Gb data kastet etter deg der nede...
e-Golf | X75D

vitcho

Jeg mener, jeg har 50gb på mit telefonabonnement, som jeg så kan bruge via et ekstra datakort (det I kalder tvillingsurf), og det er i hvert fald mere end rigeligt...

sybo

Er dessverre ikke mange privatkunder i Norge som har 20gb eller 50gb i sitt mobil abo. Noen har det nok, men det koster da over 500.- pr mnd. Er en del det :)

Og etter hva jeg leser så er det ingen som tjener penger på mobiltjenester i DK hehe.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA