Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: dunkelyd når jeg skrur av tenningen.

Startet av ommis, torsdag 12. august 2010, klokken 10:49

« forrige - neste »

ommis

Heisann.
Har starta denne tråden i "kjøpe elbil" også, men tenkte at i dette forumet ville det være litt mer lokalkunnskap :)

Jeg vurderer Elbil for pendling fra Stavanger - Finnøy. Hver dag.
Det er lademuligheter mens bilen står på jobb.

Kjørelengden er ca 45 kilometer hver veg, gjennom tre rimelig dryge undersjøiske tuneller. Derfor regner jeg med at belastningen på bilen blir rimelig heftig.

Spørsmålet til dere erfarne el-bil-folk blir derfor tredelt. Dere svarer på det dere vil Smiley

1. Tror dere at elbilen fikser dette?
2. Hvilken elbil er det som er best egna for dette? (åpner veldig for synsing)
3. Kjøpe ny/brukt. Er det skjedd banebrytende ting det siste året som gjør at jeg vil få mye mer elbilglede av å kjøpe en ny bil, kontra en velholdt brukt?

setter enorm pris på alle svar!

elektrolux

Ikke hensiktsmessig med dobbelposting.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

jkirkebo

Hvis du har ca. 300.000 å bruke og har lyst på en moderne bil med plass til 5+bagasje samt kan vente et års tid ville jeg tatt en titt på den kommende Nissan Leaf. Den bør klare turen begge veier uten lading på jobb og holder nok glatt 100km/t i oppoverbakkene.

Ellers er det mulig at Mitsubishi iMiEV kan leveres til godt under 250.000 neste år, kanskje også under 200.000.

Kort sagt, det er mye nytt på gang i løpet av et år eller to.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Lars C. Krogenæs

Foreslår at vi tar videre diskusjon i denn tråden:

http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=2662.msg21576#msg21576

Så da stenger jeg denne tråden for videre kommentarer.

Lars
Forum Admin
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA