Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Knirker din i3?

Startet av bjaolsen, mandag 28. mars 2016, klokken 17:14

« forrige - neste »

bjaolsen

#15
Googlet litt og funnet litt informasjon fra tyske forum.

Denne kladden er en "trilling" laget av Mennekes, og måten jordfeildeteksjonen er lagt opp på gjør at den fungerer ustabilt med zoe. Dermed bør ikke denne type kladd (Siemens, Mennenes, Volvo) anbefales til Zoe.
bjaolsen

2015 Zoe 43kW
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

nofuelno

Sitat fra: bjaolsen på søndag 06. mars 2016, klokken 16:24
Googlet litt og funnet litt informasjon fra tyske forum.

Denne kladden er en "trilling" laget av Mennenes, og måten jordfeildeteksjonen er lagt opp på gjør at den fungerer ustabilt med zoe. Dermed bør ikke denne type kladd (Siemens, Mennenes, Volvo) anbefales til Zoe.

Noterer oss dette, men har ikke hørt om problemet fra andre ZOE eiere.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

bjaolsen

#17
Elmar har jo rapportert akkurat samme problem 4 poster lenger opp i tråden....

Hvis noen leser tysk har noen laget en oversikt her : http://www.goingelectric.de/forum/resources/file/23077

Innlegget i forumet finner en her : http://www.goingelectric.de/forum/renault-zoe-laden/zoe-notladekabel-zusammenfassung-t4597.html
bjaolsen

2015 Zoe 43kW
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

eoz

som info:
Jeg har også denne ladekabelen, har brukt den ca 2 måneder til daglig lading av Zoe'n, aldri hatt problemer.
Lader både hjemme (etter skilletrafo), og TN-nett diverse steder med jobb. (lader på 13A)

bjaolsen

eoz: Har du R240 eller Q210 ?

Jeg har Q210 og har ladet på 13A i noen uker nå hjemme, og det fungerer fint stort sett hver gang. I helga var det litt trøbbel, men så virket det igjen i natt.

Har problemer med å få  ladet med skjøteledning og fikk ikke ladet på Vestby handlesenter.

Bjarte
bjaolsen

2015 Zoe 43kW
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

eoz

Hei, jeg har R240.
Har også brukt skjøteledning en periode - det gikk også ok

Kenneth Sørum

Hei,
Jeg opplever problemer nå med lading.
Kobler til bilen og så blinker laderen rødt.
Hver gang bilen er ferdig ladet så blinker hele laderen rødt.

Har også opplevd at lading stopper underveis.

Noen tips?
Hvit leaf 2012 som pendlerbil
Hvit Volvo v60 r-design 2012 som konebil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA