Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Total bremsesvikt

Startet av sisc1337, søndag 27. mars 2016, klokken 23:42

« forrige - neste »

sisc1337

Hei. Jeg er på utskikk etter en brukt leaf og lurer på om det er spesielle ting jeg bør være obs på med tanke på utstyr. Jeg ser det ligger noen Amerikansk importerte biler på finn. Er det noen forskjell på disse i forhold til de norske? På forhånd takk for alle svar!
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

sjossang

Største forskjellen på de nordiske og de amerikanske er vel Carwings og navigasjon som du ikke får med deg. Ser at noen amerikanske (ofte merket med modellnavn SL/SV) også kommer med varme i baksetet og rattet, slik du finner på de nordiske. Glasset rundt blinklyset er også farget på amerikanske modeller, mens det er klart på de europeiske.

Hvis du skal se forskjell på de nordiske og de europeiske, så er det vel lyktespylere bare på de nordiske bilene (Norge, Sverige og Finland - kanskje Danmark?).

Største ulempen med amerikansk er eventuelle garantireparasjoner som blir ekstra vanskelige hos norske verksted.

Ellers er det et hyppig diskutert tema her i forumet :)
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

Bjoris

Har en US Leaf, følgende fungere ikke:

Navigasjon
Carwings
Radio (kun oddtal frekvenser tas inn)
Garanti om den er importert privat
Autolys fungere ikke da du får på tåkelys og det er ikke lov, men du kan ta ut sikringen på tåkelysene

Klarer du deg uten dette så kan du få deg en billig Leaf:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

frankols

Sitat fra: sisc1337 på tirsdag 09. februar 2016, klokken 12:54
Hei. Jeg er på utskikk etter en brukt leaf og lurer på om det er spesielle ting jeg bør være obs på med tanke på utstyr. Jeg ser det ligger noen Amerikansk importerte biler på finn. Er det noen forskjell på disse i forhold til de norske? På forhånd takk for alle svar!

Du kan få kjøpe min.
2013 modell, registret desember 2012, grå, kjørt noen og 40K
Bor i Sandnes :-)

Carl Anton Stenling

Vær obs på at noen utenlands-Leafer ikke har hurtigladekontakt.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

65lars

Vel, en pent brukt Leaf er jo der - som man ser etter og - er jo så mye - man trenger her.

I dag fikk jeg endelig kontakt med en fyr som selger biler, fra et sted som heter Japan Auto på Kråkerøy, utenfor Fredrikstad.

Han hadde det veldig travelt, selger flere biler per time - hver dag.
Virker det som.

(Det virker i hvert fall slik, baert på e-posten hans)

Jobber også for noe some heter: Powerdrift.no - og klikket på lenken - og takket være god antivirus - fikk jeg følgende beskjed:
resource://c1a2a613-35f1-4fcf-b27f-2840527b6556/data/html/pagebadredirect.html

Ikke klikk på den lenken - dersom du ikke har et godt, solid Anti-Virus og sikkerhetsprogram installert!)

Det er en Jungel - der ute!
:-)
Trilling, bestilt KIA

leafnor

Det meste nevnt. Da jeg så etter bil gjorde jeg det enkelt for meg selv, for valgte å se etter biler som kun var solgt av nissanforhandler og som var "norsk".

Så snart en privatperson la ut en slik for salg, slo jeg til uten å nøle. 
Og er du usikker på hvordan jungelen av Leaf er, så kan det være en strategi også for deg.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

opelgt

Kjøp deg en norsksolgt 2012 mod med høy km og en eiers bil.2012 modellene har alt utstyret,eneste negative er interiør farge og utforming av bagasjerommet(batteripakken)
Det er svært lite feil som går igjen,slitedeler som evt bør skiftes er bremseskiver og klosser,klarer du å finne en som ikke har rundet 100" har du evt garanti ennå ;)
Jeg kjøpte en 12 i oktober 15 for 92" med 110 " km på telleren,er storfornøyd.

Ole Irgens

Gå til en merkeforhandler og finn deg en bil der. Eller vurder en ny? En Acenta med 30 kWh batteripakke koster 250.000 uten rabatter hos forhandler, det er ikke spesielt mye penger for en ny bil.

Kjøper du en parallellimportert Leaf fra Johans Karosseri & Kebab (enkeltmannsforetak) kan det godt hende du sparer noen tusenlapper. Men du vil nesten helt sikkert finne en katt eller to i sekken.

mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

Sele

bob-bob

Det han mener er nok at ved parallell import er det noen "drawbacks". For eksempel er det IKKE 5 års fabrikkgaranti , det er kun 3 år. Vil du ha flere "katter" så skal vi sikkert klare å finne noen....  ;D

Sele

Går ut i fra at folk har peiling på hva de kjøper. 2 års dårligere garanti opp imot billigere kjøp for en meget drift sikker bil som kommer fra det samme samlebåndet som en "norsk."

Ps. 50-100000 kr er ikke noen få tusenlapper for meg.

Ole Irgens

Sitat fra: Sele på onsdag 10. februar 2016, klokken 10:28
Går ut i fra at folk har peiling på hva de kjøper. 2 års dårligere garanti opp imot billigere kjøp for en meget drift sikker bil som kommer fra det samme samlebåndet som en "norsk."

Ps. 50-100000 kr er ikke noen få tusenlapper for meg.

Hvordan kan du spare 50-100000 på en parallellimportert Leaf? Kom gjerne med eksempler.

mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

Sele

Jeg kjøpte min leaf for et år siden av en seriøs ikke merkeforhandler og sparte ca 75 tusen den gang kontra hos merkeforhandler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA