Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ting jeg lurer på.

Startet av Knoffen, søndag 27. mars 2016, klokken 20:40

« forrige - neste »

Knoffen

Min kone (som stort sett er den som bruker bilen, eGolf levert i slutten av juli 2016) har noen ganger fått en kryptisk feilmelding på displayet.

Det er siluett av en bil forfra med røde streker ut fra bilen. Det kommer også et pling og symbolet varer kanskje ca 5 sekund. Hun har ikke observert noen tekst. Dette er mens bilen er i fart og den ser ikke ut til å bli noe påvirket av dette.

Thomlov

Knoffen

Takk for svar. Ja det er det nok, skulle tenkt på dette.

dabis

Om bilen fremfor deg bremser uten at du slipper gassen så vil den pippe og etterhvert bremse for deg. :)
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

David Skov Hansen

Manualen fortæller at det er hvis man kommer for tæt på en anden bil da vil den advarf

Råde

e-Golf | X75D

DagRune

De gangene jeg har fått den varslingen er når det kommer bil tett foran inn fra høyre, eller hvis jeg kommer nært innpå en syklist.

Ln-ebr

Første gangen jeg opplevde det var når jeg kom inn mot en høyrevsing med midtrabatt i 90-sonen. Langt unna noe som helst fare, men bilen oppfattet det som at jeg hadde kurs rett frem antar jeg.

Med snø og is på bilen piper og lyser dette varslet regelmessig uten logikk hos meg.
E golf limestone grey.

26.06.15 - 9 km - lukten av nybil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA