Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Betimelig advarsel til avgiftskåte politikere

Startet av elBjørn, lørdag 26. mars 2016, klokken 12:53

« forrige - neste »

elBjørn

Har en Renault Kangoo fra 2002 som har gått i underkant av 60 000. Bilen har nettopp vært på EU-kontroll og trenger reparasjon for ca. 2500.- Har også hatt litt problemer med 12v batteriet men ikke fått sjekket dette. Ifg. Valdemar hos Elbilmek kan det være snakk om en reparasjon på maks 10 000.- men det kan også være en liten/mindre sak.. Uansett; Hverdagen her er litt for travel så vi har valgt å takke Kangooen for lang og tro tjeneste.

Bilen selges som den er og den går billig hvis det er en entusiast som har tid og lyst til å fikse litt på den. Nye piggdekk fra i høst.

Får ny bil ila. februar og trenger rask beskjed hvis noen er interessert! Veldig usikker på hva som er en god og billig pris men jeg forventer ikke veldig mye  :)

sven erik

hei  er det orginal  batterier i denne ? er det denne typen med rekkevidde forlenger i eller ikke ?

elBjørn

Hei!
Batteriene er etter hva jeg vet de samme som alltid har vært der, med unntak av ett batteri som Elbilmek har byttet. Hva de byttet til vet jeg ikke.. Bilen har ikke noe rekkeviddeforlenger.
NB! Skal litt overraskende hente ny bil allerede i morgen og da går den i innbytte. Hvis du er interessert så må du nesten bestemme deg i dag..

Beklager men det kom litt brått på meg...

Ring meg på 90091303 hvis du lurer på noe..

Mvh
Bjørn Aage

Elmo

Så gammel Kangoo har luftavkjølte NiCd batterier originalt. Med "bare" 60000km så er den neppe ombygget.
Ikke for å være negativ, men dette er den elbilen som er mest utsatt for brann i Norge !
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elBjørn

Har vært på forumet noen år som gjest Elmo og har stor respekt for din elbilkunnskap. Du har helt sikkert rett ift. brann :-) Får være glad for at vi ikke har hatt noen problemer - syv flotte år og en bil med mye sjel! Men som nevnt, på tide å si takk for følget...

elBjørn

Da jeg ikke har fått noen respons lukker jeg tråden nå. Håper og tror jeg har fått en god deal på en Soul hos BOS på Rud i Bærum. Legger ut noe om dette på egnet tråd etter hvert :-)

elBjørn

Og tråden er åpnet igjen da Elmo hadde mer informasjon å by på, som også andre kanskje kan ha interesse av  :)

Elmo

;D
Velkommen som registert bruker elBjørn.
Historien slik jeg har hørt/forstått den:
Problemet med Kangoo classic var at en sikkerhetsfunksjon bygget inn i/ved batteriet ikke tålte Norsk slapsete høst og vår føre. Renault kalte tilbake alle bilene som var solgt i Norge. De som allikevel valgte å beholde bilen sin mistet all garanti. "Løsningen" for dem som beholdt bilen var å koble ut sikkerhetsfunksjonen for å slippe problemene med slapseføre.
Når senere "noe" (feil) skjer og sikkerhetsfunksjonen er koblet ut så blir det brann. Batteriene i Renault Classic er tilsvarende som i PSAene, men mens PSA sine er vannavkjølte og dermed nærmest selvslukkende så er Renault sine luftavkjølte.

Når alt dette er sagt så var (minst) en av Kangooene som har brent ombygget til lithium og brannårsaken visstnok forårsket av dårlig BMS.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elBjørn

Hei igjen! Da er Kangooen blitt tatt i innbytte og vi satser på mange, mange mil i ny Kia  :) Veldig god erfaring med Anders Aschim hos BOS på Rud i Bærum! Toppspekket Soul levert på få dager til 265 000.- Men Kangooen er altså ikke lenger til salgs..

nofuelno

Sitat fra: elBjørn på onsdag 10. februar 2016, klokken 19:13
Hei igjen! Da er Kangooen blitt tatt i innbytte og vi satser på mange, mange mil i ny Kia  :) Veldig god erfaring med Anders Aschim hos BOS på Rud i Bærum! Toppspekket Soul levert på få dager til 265 000.- Men Kangooen er altså ikke lenger til salgs..
Lykke til med ny Kia !

Si fra om du trenger en god hjemmeladeløsning ;)
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA