Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: I-miev har "havarert" etter første hurtiglading

Startet av pwb, lørdag 26. mars 2016, klokken 02:12

« forrige - neste »

elektrolux

Sitat fra: Griffel på onsdag 10. februar 2016, klokken 19:29
Sitat fra: Rav4_EV på onsdag 10. februar 2016, klokken 17:51
Forskriften skal begrense NOx utslipp på de verste dagene. Hva er problemet egentlig?

Har noen blitt lurt av denne journalisten Magnus Blaker som ikke kan forskjell på motor og varmer?
Ikke jeg se #3.  ;)

Ikke jeg heller. Se #2 med Grin smiley bak ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

hkaspenberg

Vel, man skal ta mannen ikke ballen. Fikk svar fra Blaker, og han skriver:

SitatHer trekker du nok litt forhastede slutninger. Rees er rett sitert, og sier at forbudet har som intensjon å stoppe biler som kan forurense med diesel.

Elbiler med dieselvarmer har de rett og slett ikke tenkt på, og Oslo kommune opplyser til meg at dette nå er sendt til konsekvensutredning hos TØI for en vurdering opp mot det permanente forslaget som vil bli gjeldende fra neste vinter.

Forurense med diesel. Det er vel ikke noe mer å si.  ::) Og Rees ble rett sitert i Aftenposten. Spørsmålet han svarte på gjaldt diesel-hybrider.

Fant forøvrig dette: http://gjest.blogg.no/1423235932_06022015.html

// Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

hkaspenberg

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 09. februar 2016, klokken 11:23
Hei Hans

Kjekt å høre fra deg igjen. Den lille blå er tilbake i Stavanger! Denne gangen hos One More som jobber for å få den i drift igjen.

Kan ikke se av det som står i denne linken at biler med Diesel Webasto får kjøreforbud. Kan være storm i et vannglass.

Reagerer på at biler over 7,5T er unntatt forbudet. De burde absolutt holdt seg unna på slike dager sammen med alle andre eksosbiler.

Hei Robort - Ja jeg har ikke vært særlig aktiv på forumet i det siste, men dette tullet rundt kupevarmere fikk meg til å tenne skikkelig slik at ikke kunne la være å reagere. At "Tupper" er tilbake i Stavanger og vil komme på veien igjen er jo flott. Det var/er et bra eksemplar av arten og med rett stell så lever den nok lenge ennå.

At varetransport med tyngre kjøretøyer er unntatt et evt. kjøreforbud er nok noe vi må akseptere foreløpig. Men der er vel på dette feltet de neste politiske slagene bør stå: Bli kvitt unødvendig varetransport - få elektrifisert resten.

// Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

pwb

"Rees er rett sitert, og sier at forbudet har som intensjon å stoppe biler som kan forurense med diesel"

Så det er dieselen som forurenser? Så hvis jeg heller ut 10 liter diesel på veien i Oslo så blir det dårligere luft? Dette vil jo da si at man må også forby aller biler som har diesel med seg, f.eks en bergingsbil med en dieselbil på planet kan jo da ikke kjøre i byen siden den jo kan forurense med diesel.

Her ser man at når man skal lage nye lover og regler så må man bruke god tid og man må sette seg inn i alle aspekter av saken før man gjør noe. Her ser man at ei som er mer opptatt av at dildoen er oppladbar enn at den bruker batterier kommer med lite gjennomtenkte forslag. Lurer på om de som har stemt på MDG er fornøyde med det de setter i gang?

hkaspenberg

Sitat fra: pwb på torsdag 11. februar 2016, klokken 12:43
"Rees er rett sitert, og sier at forbudet har som intensjon å stoppe biler som kan forurense med diesel"

Så det er dieselen som forurenser? Så hvis jeg heller ut 10 liter diesel på veien i Oslo så blir det dårligere luft? Dette vil jo da si at man må også forby aller biler som har diesel med seg, f.eks en bergingsbil med en dieselbil på planet kan jo da ikke kjøre i byen siden den jo kan forurense med diesel.

Her ser man at når man skal lage nye lover og regler så må man bruke god tid og man må sette seg inn i alle aspekter av saken før man gjør noe. Her ser man at ei som er mer opptatt av at dildoen er oppladbar enn at den bruker batterier kommer med lite gjennomtenkte forslag. Lurer på om de som har stemt på MDG er fornøyde med det de setter i gang?

Hvis du ikke mente dette ironisk så tror jeg at du bommer på ballen eller mannen. Journalisten sa at Rees er rett sitert. Rees kjente seg ikke igjen. At dieselen i seg selv forurenser må også stå for journalistens regning. Å skrive noe slikt viser jo hvor inkompetent denne journalisten er. Når det gjelder MdG så er jeg en av de som stemte dem inn, men poenget i denne saken er at dette er jo ikke noe de har satt igang. Saken har oppstått i fantasien til nevnte journalist.

I tillegg må jeg si at Rasmus' svar på min e-post gav meg valuta for stemmen:
SitatOverlater dette til Daniel men kan som fhv elbilkjører si meg enig i at Oslo bør sjekke om ikke omdømmekostnaden ved å forby den derre vesle primusen som varmer opp en elbil er større enn forurensningsgevinsten
r

// Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

cra

Stort sett det eneste jeg gidder å lese av hr. Blaker er disse "Se hva vi fant" artiklene på fredager. Der slenger det mye moro, som man skal ta omtrent så høytidelig som det er mulig å ta denne "journalisten". ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

pwb

Sitat fra: hkaspenberg på torsdag 11. februar 2016, klokken 13:11
Når det gjelder MdG så er jeg en av de som stemte dem inn

Bare fordi jeg er nysjerrig, ikke frekt ment. Men er du fornøyd med hvordan MDG opptrer og har de levd opp til dine forventninger?

KjellG

Enkelte mener at MDGs politikk er riktig og nødvendig. Blir spennende å se hvordan dette går ved neste valg.

(Ellers så har vel Rasmus kjøpt seg dieselbil. Med denne kan han parkere gratis hjemme i skogen og gratis midt i byen -  Stortingsgarasjen, innenfor Ring 1. Liv og lære. Dette mens dagens intervjuobjekt i Aftenposten fortviler over kafedriften sin)

Griffel

Sitat fra: KjellG på torsdag 11. februar 2016, klokken 18:39
Enkelte mener at MDGs politikk er riktig og nødvendig.
Bort med privatbilen. Gå/sykkel/trikk eller i nødsfall el-taxi?
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

RodeoKlovn

Sitat fra: pwb på torsdag 11. februar 2016, klokken 18:28
Sitat fra: hkaspenberg på torsdag 11. februar 2016, klokken 13:11
Når det gjelder MdG så er jeg en av de som stemte dem inn

Bare fordi jeg er nysjerrig, ikke frekt ment. Men er du fornøyd med hvordan MDG opptrer og har de levd opp til dine forventninger?

Dette er jeg også svært nysgjerrig på. Det er ytterst sjelden noen innrømmer at de stemte på MdG, noe folk får tolke som de vil.
BMW i3 Fluid Black

Griffel

Sitat fra: RodeoKlovn på torsdag 11. februar 2016, klokken 19:22
Det er ytterst sjelden noen innrømmer at de stemte på MdG, noe folk får tolke som de vil.
Det er jo ikke noe rart de fikk ikke veldig mange stemmer. Her er det vippe effekten som gjør utslaget.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

hkaspenberg

Sitat fra: pwb på torsdag 11. februar 2016, klokken 18:28
Sitat fra: hkaspenberg på torsdag 11. februar 2016, klokken 13:11
Når det gjelder MdG så er jeg en av de som stemte dem inn

Bare fordi jeg er nysjerrig, ikke frekt ment. Men er du fornøyd med hvordan MDG opptrer og har de levd opp til dine forventninger?

De har virket litt urutinerte nå i starten, men samtidig uredde for å trå til. Noen ting virker litt dårlig gjennomtenkt, slik som å la betalt parkering gjelde til kl 20 om kvelden når det tidligere var fritt etter kl 17. Det har skapt problemer for mange som bor i byen ref. dagens artikkel i Aftenposten. Jeg er ikke sikker på at dette er å gå i riktig retning miljømessig siden folk tvinges til å kjøre mer for å finne en parkeringsplass samt at bilene må flyttes hver andre time frem til kl 20. Beboerparkering bør være gratis fra da man normalt kommer hjem fra jobb, samt hele lørdag og søndag. Ref. http://www.osloby.no/nyheter/Kraftig-reaksjon-pa-nye-parkeringsbestemmelser-i-Oslo-8352033.html

Det blir spennende om de får folk med på et bilfritt sentrum. Ved å vise fleksibilitet og smidighet vil de få flere flere støttespillere, oppfattes de som firkanta prinsippryttere tror jeg nok denne 4-års-perioden blir den siste. Jeg tror at folk er klare for relativt radikale tiltak dersom de er oppfattes som rettferdige og fornuftige og ikke skaper praktiske problemer.

// Hans

Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

hkaspenberg

Sitat fra: KjellG på torsdag 11. februar 2016, klokken 18:39
Enkelte mener at MDGs politikk er riktig og nødvendig. Blir spennende å se hvordan dette går ved neste valg.

(Ellers så har vel Rasmus kjøpt seg dieselbil. Med denne kan han parkere gratis hjemme i skogen og gratis midt i byen -  Stortingsgarasjen, innenfor Ring 1. Liv og lære. Dette mens dagens intervjuobjekt i Aftenposten fortviler over kafedriften sin)

Stortingspolitikerne hadde også røykerom lenge etter at oss dødlige hadde lov til å ha slik. Nå røyker jeg ikke, så behovet er ikke der, men er en lov vedtatt på Stortinget bør også gjelde for Stortingspolitikerne. Det var visstnok hensyn til representantenes sikkerhet som var årsaken. (Så vidt jeg vet er røykerommet fjernet nå). Av samme årsak vil nok parkering i Stortingsgarasjen fortsette selv om det blir bilfritt innenfor Ring 1.

Det har vært snakk om å skattlegge fordelen med å ha gratis parkering på arbeidsplassen. Jeg håper ikke det skjer, men i så tilfelle må det også gjelde i Stortingsgarasjen.

// Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Hansi

Sitat fra: hkaspenberg på torsdag 11. februar 2016, klokken 13:11
De har virket litt urutinerte nå i starten, men samtidig uredde for å trå til. Noen ting virker litt dårlig gjennomtenkt....

Det blir spennende om de får folk med på et bilfritt sentrum. Ved å vise fleksibilitet og smidighet vil de få flere støttespillere, oppfattes de som firkanta prinsippryttere tror jeg nok denne 4-års-perioden blir den siste. Jeg tror at folk er klare for relativt radikale tiltak dersom de er oppfattes som rettferdige og fornuftige og ikke skaper praktiske problemer.

// Hans

Dette syns jeg var en god analyse Hans, støtter den.

Jeg syns dessverre MDG så langt har oppført seg i stor grad som "firkanta prinsippryttere", det blir spennende å følge fortsettelsen.
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA