Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Model 3 Norgest vanligste bil innen 5 år ?

Startet av fonberg, mandag 21. mars 2016, klokken 22:29

« forrige - neste »

fonberg

Fikk tlf fra Tesla i dag ifm min 85D som snart går i produksjon, med spørsmål om det var greit at den leveres ca. en uke tidligere enn jeg har bestilt (som er mai). I følge han som ringte var dette fordi 85-batteriet skal fases ut fra nybilproduksjonen i slutten av februar, og at bilen min derfor må produseres noe før planlagt ift. leveringstidspunktet jeg hadde ønsket. Fikk naturligvis tilbud om å spekke opp til 90 kWh, men for den nette ekstrapris av 105.000 takket jeg pent nei etter ca. 3 millisekunders betenkningstid. Skal greie meg veldig  godt med 85 også videre, tenker jeg.

Men må si jeg ikke får dette til å henge sammen med at man i dag kan spekke opp en 85, og den får forventet levering sent mai, som er en måned senere enn jeg skal få min nye.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Spinner


VAG

Oppgradere fra 85D til 90D skal  koste kr. 24.100,-.
Er resterende kr. 90.000,- prisøkningen som skal komme i februar?

Øyvind.h

Sikkert pga prisøkning(er) som har vært, dermed ny pris på hele konfigen ved endring av tilvalg.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Cookie Monster

Du kan jo si du ønsker 85 kWh batteriet du har bestilt (Som 90 kWh batteriet er) For 85 batteriet er bare 81  ;D
2015 P85D

fonberg

Sitat fra: VAG på fredag 05. februar 2016, klokken 23:36
Oppgradere fra 85D til 90D skal  koste kr. 24.100,-.
Er resterende kr. 90.000,- prisøkningen som skal komme i februar?

Resterende ~80.000 er differansen mellom prisen da jeg bestilte bilen i fjor høst og prisen i dag på samme bil. Altså som Øyvind.h antok.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

FU73

Synes Tesla her kunne tilbydt dette for de 24100,- jeg. de er nå helt bak mål hvis de tror at noen legger 105000,- på bordet for den lille oppgraderingen av batteriet ::)
2016 Model S 70D

peik

Sitat fra: VAG på fredag 05. februar 2016, klokken 23:36
Oppgradere fra 85D til 90D skal  koste kr. 24.100,-.
Er resterende kr. 90.000,- prisøkningen som skal komme i februar?
Jeg gikk inn i bestillingsskjemaet på nett og valgte "maks kjørelengde". Da var det ikke kun oppgradering av batteri som ble lagt til, men også luftfjæring og noe annet tjafs. Virker som et forsøk på å øke omsetningen...
- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

N00b

Senking av bilen øker rekkevidden. Bilen får lavere luftmotstand.

Muffinman

Legger til bare batteri og intet annet i konfiguratoren her.

Det er vel forresten ingen som har klart å gjøre statistisk signifikante målinger som tilsier at senket bil har lengre rekkevidde. Med andre ord, hvis det er en forskjell er den så liten at det er feil å markedsføre det på den måten.

ctr46

Sitat fra: Muffinman på lørdag 06. februar 2016, klokken 13:13
Legger til bare batteri og intet annet i konfiguratoren her.

Det er vel forresten ingen som har klart å gjøre statistisk signifikante målinger som tilsier at senket bil har lengre rekkevidde. Med andre ord, hvis det er en forskjell er den så liten at det er feil å markedsføre det på den måten.

Mener jeg så en video av BB som testet dette. Utgjorde rundt 3% å gå i low kontra standard. Ikke allverden altså :)
85D

sondell

Sitat fra: ctr46 på lørdag 06. februar 2016, klokken 21:57
Sitat fra: Muffinman på lørdag 06. februar 2016, klokken 13:13
Legger til bare batteri og intet annet i konfiguratoren her.

Det er vel forresten ingen som har klart å gjøre statistisk signifikante målinger som tilsier at senket bil har lengre rekkevidde. Med andre ord, hvis det er en forskjell er den så liten at det er feil å markedsføre det på den måten.

Mener jeg så en video av BB som testet dette. Utgjorde rundt 3% å gå i low kontra standard. Ikke allverden altså :)
Nökkelordet til muffinman var vel statistisk signifikant....

Espen Hugaas Andersen

Det har størst betydning i høy fart. Jeg tenker det bør være helt uproblematisk å få et statistisk signifikant resultat på Autobahn.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Salvesen

Hva er poenget, det er bare tull å si at det ikke er sant. Dette kan en lett beregne. Men at det utgjør en veldig liten forskjell er vi vell alle enig i, men at det er en forskjell er det ingen tvil om. Men å speile det som ett sparetiltak er nok å ta litt for godt i :)
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Bjoris

Det blir ett spenstig hopp fra 70 til 90 etter dette! Noen som vet hvordan kjøpene fordeler seg mellom 70, 85 og 90? Tipper uansett at 85 velger 90 siden forskjellen uansett blir en pølse i slakte tiden!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA