Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Reserving your Model ≡

Startet av andpau, mandag 21. mars 2016, klokken 20:28

« forrige - neste »

andpau

Med fare for å virke jævla dum og skrive noe virkelig dumt her nå, så kommer jeg med et lite spørsmål.

Fikk min nye leaf 2016 levert på onsdag. Men synes varmeapparatet/ac ikke er helt på nett! Hvis jeg setter på auto så går automatisk "heat" på, uansett temp jeg setter. I dag satt jeg på auto, satt på 16 grader og svetta i bilen, ble så himla varmt. Satt jeg på 20, var det likedan. Virker ikke som at auto funka som det skulle. For er vel som auto på alle andre biler, den skal kjøle om det er varmere enn valgt temp og varme om det er kjøligere?

Andre med samme problem eller forklare meg hva som er feil?

lifern

Når du trykker auto så kommer heat på.
Trykker du heat en gang til er det vel fortsatt på auto?
SVART EUROLEAF 2013

sjossang

Skal være enig i at det blir fort varmt, uansett om den står på 18 eller 21 grader, men når innetemperaturen er kommet til et behagelig nivå så stabiliserer det seg - og da merker jeg større forskjell på 18 og 21.
Tesla Model S 75D, (sept. '17)

nr1rayner

Regner med det er mer eller mindre samme system som på de eldre.. Lenge siden det har vært så varmt at jeg har følt behov for kjøling, men såvidt jeg husker skal den styre alt selv i auto.
Trykker du f.eks. "mode" har du overstyrt den enheten, men resten går på auto.
Eller
Hvis du justerer vifta har du overstyrt det, men resten går i auto.
Trykker du på heat, så lyset i den slukker, vil den igjen styre resten på auto (vifte og retning), men altså gå uten varme.

Har vært borti at det blir for varmt med 16/17 C på min også, spesielt når det har vært kaldt før, men kommer opp til rundt 0 C. Om det er meg eller bilen det er noe feil med vites ikke, men har i hvert fall savnet lavere innstilling enn 16 C. Tipper at jeg er vant til dritkaldt og har kledd meg deretter..
Løsningen min er å skru ned vifta noen hakk, eller slå av heat en stund.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Bjoris

Enig auto er bingo, kjører vifta manuelt forbruket av strøm blir veldig lavt da. I Auto spretter den opp i 3 kWh selv med ECO på, men går jo ned ganske raskt, men litt rart når ser egentlig er varmt nok og den ligger på 1 kWh...

Vel, godt apparat ellers, litt som auto på viskerene, helt håpløst etter min mening, på det mest sensitivite går de nesten hele tiden, ett hakk ned og du ser ikke ut av ruta før de slår inn...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA