Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: "During" i motorrommet

Startet av edyrli, tirsdag 10. august 2010, klokken 14:24

« forrige - neste »

edyrli

Jeg fant en rimelig think classic på finn:
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23059292
29.500,- + omreg virker jo som er bra pris.
Hva tror dere det kan komme til å koste å bygge opp ny batteripakke?
Jeg har lenge hatt lyst på elbil og er glad i å mekke. Kan dette være noe å satse på?
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

elektrolux

#1
Det kommer an på egne evner, og tilgang på deler. Ofte vil det koste 100000+ å fikse en slik bil på verksted, og 30000+ å gjøre det privat grunnet prisen på reservedeler

Derfor svarer det seg sjeldent å kjøpe en slik bil, og satse på reperasjon. Derimot svarer det seg nesten alltid å kjøpe 2 slike biler, og bruke den ene som delebil.

Slike prosjekter vil faktisk kunne gå ut i pluss. D.v.s. du ender opp med en kjørbar bil, samt deler til overs som er værd mer enn kosten av begge bilene til sammen.

Desverre er tilgang på diagnoseutstyr en begrensende faktor for egenreperasjon. Derfor kan det være lurere å satse på PSA, der diagnoseutstyr er lett å få tak på.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

El rayo

Det er jo enkelte som har byttet battteritype fordi det er etterhvert blir vanskeligere å få tak i brukbare nikkel-kadmiumbatterier (blokker) til en overkommelig pris. Euromatic i Nøtterøy, Alternativ Energi i Grimstad og Elbilshop i Tønsberg tilbyr denne tjenesten så vidt jeg vet. http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=2452.0

Når det gjelder diagnoseutstyr til Th!nk batteripakke har vi vel 2 å velge mellom; nikometer og eurometer? Begge skal etter det jeg har lest fungere for å sette laderen i vedlikeholds-modus og initial-modus samt nulle "overladet Ah etter vannfylling".
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Baltor

#3
Sitat fra: El rayo på lørdag 26. juni 2010, klokken 09:22
Når det gjelder diagnoseutstyr til Th!nk batteripakke har vi vel 2 å velge mellom; nikometer og eurometer? Begge skal etter det jeg har lest fungere for å sette laderen i vedlikeholds-modus og initial-modus samt nulle "overladet Ah etter vannfylling".
I følge Nikolai er vedlikeholdsladefunksjonen dessverre ikke helt på plass enda.
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

El rayo

Sitat fra: Baltor på lørdag 26. juni 2010, klokken 09:46
Sitat fra: El rayo på lørdag 26. juni 2010, klokken 09:22
Når det gjelder diagnoseutstyr til Th!nk batteripakke har vi vel 2 å velge mellom; nikometer og eurometer? Begge skal etter det jeg har lest fungere for å sette laderen i vedlikeholds-modus og initial-modus samt nulle "overladet Ah etter vannfylling".
I følge Nikolai er vedlikeholdsladefunksjonen dessverre ikke helt på plass enda.
Okei, trodde han fant ut av det på EV2010 i Trollhättan.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

edyrli

Takker for synspunktene!
Nå er uansett bilen solgt så jeg får vurdere litt videre hva jeg kommer til å gjøre.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA