Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Får ikke logget inn lengre - Leaf Manager

Startet av Eman, mandag 21. mars 2016, klokken 11:11

« forrige - neste »

Eman

Kiwi ladere, virker de ikke på e-up og Golf?? Noen som har sånne biler som har erfart det samme? Har erfart selv det ikke går å lade på Kiwi Brennåsen og Kiwi Lund. Traff ei med Golf som ikke fikk lada på Kiwi Lund og Kiwi Sørlandsparken. Fortum som drifter disse Kiwi stasjoner. Fortum sier en må kontakte VW om problemet. VW sier det er Ladesstajonene som er problemet. Så står en da der som en jævla idiot... Veldig festelig...
Søgne, Vest Agder. Fersk el bilmann med vw e-up! Bilen var ny 13.01.2016
Ny e-Golf 26.08.2016

kodalse

Ja det er noen av problemene til elbileiere når man begynner med den klassiske "pekeleken"
Ut fra tidligere innlegg virker det som om VW kan være litt mer "kilen" på strøm enn andre merker.
Renault er kanskje enda verre.

Virker som om Nissan takler litt mer og Tesla "sluker" omtrent alt.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Eman

Ny e-Golf 26.08.2016

eivhelle

Har ladet mange ganger på Kiwi ladere og har hatt få problemer. Jeg fikk avbrutt lading en gang på Kiwi Nedenes (Arendal), men ellers har ladingen fungert prikkfritt. Men jeg syntes DBT laderene, som er mest vanlige hos Kiwi, var litt plundrete første gangen jeg brukte dem. ABB laderene som du stort sett finner hos grønn kontakt er mer intuitive i bruk. Så det kan også være litt finger trøbbel ute å går.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Eman

Nei dessverre så var det ikke pølsefingrane denne gangen som kludra det til :)) Prøvde 5 ganger med ladebrikken fra fortum uten at det gikk. Ringte support og prøvde igjen flere ganger sammen med support på telefonen med ladebrikken uten å lykkes. Så prøvde vi noen ganger uten ladebrikken med manuell start fra fortums datamaskin. Samme resultat. Alt funker helt til bilen å laderen er ferdige med å snakke sammen. Så skal ladinga settes på for fullt og akkurat da avbrytes ladinga hver eneste gang. Lader aldri noe,, så kommer det opp melding om at det er ferdigladet. Men det er ikke ladet noe som helst . Men kjekt å få vite at din golf kunne lade da :) Så da får en bare se hva som skjer fremover. Leste en eller annen plass at fortum skulle gjøre noe med disse laderene i ukene fremover. Får håpe det går seg til etter det.

Ny e-Golf 26.08.2016

torkil

Samme problem på Kiwi Levanger. Prøvde flere ganger, ringte også, og de startet om stolpen. Akkurat samme som du beskriver.

tutti

Det er enda verre på Statoil, der har laderne ofte vært trøblete før og nå sier bare de ansatte njet når egolfene kommer.

Eman

Er det altså våre e-up og e golf som er problemet? Fryktelig kjedelig er det uansett >:( Jaja får bare basere seg på å lade hjemme da og på schuko en kan finne/låne . Kan jo ikke kjøre langt vekk uten å kunne få lada bilen!
Ny e-Golf 26.08.2016

ellen

Vi har en E-up som har gått 32000 km og en E- golf som har gått 23000 km og vi bruker mest Kiwi ladere, har ikke noen av disse problemene.
E-up    2014
E-golf  2014

als77

Jeg har ikke hatt problemer med lading verken på Kiwi eller Statoil med min e-Golf (drøye 8000km).

Eman

Sitat fra: ellen på tirsdag 16. februar 2016, klokken 12:24
Vi har en E-up som har gått 32000 km og en E- golf som har gått 23000 km og vi bruker mest Kiwi ladere, har ikke noen av disse problemene.
Heisan,, jeg lurte på hvilke Kiwi ladere dere bruker?
Ny e-Golf 26.08.2016

Eman

Sitat fra: als77 på tirsdag 16. februar 2016, klokken 18:34
Jeg har ikke hatt problemer med lading verken på Kiwi eller Statoil med min e-Golf (drøye 8000km).
Hei, lurte litt på hvilke Kiwi ladere du bruker?
Ny e-Golf 26.08.2016

ellen

Bruker begge typer, DBT og ABB ladere. Erfaringsmessig er det mere nedetid på DBT laderne.
Bruker bare Charge & Drive brikke.
E-up    2014
E-golf  2014

als77

torkil

Sendte en mail til Møller og Fortum, fikk svar fra Møller:
SitatVedrørende din henvendelse.

Vi jobber sammen med både leverandører av hurtigladere og fabrikken for å finne ut
hvorfor noen av e-Golfene har problemer med å hurtiglade på noen
hurtigladerstasjoner.

Jeg har dessverre ikke noe bedre svar til deg akkurat nå enn at vi jobber med saken
– både med hvorfor det skjer, og hva vi kan gjøre med det. Hvis bilen tar
hurtiglading på noen hurtigladere så høres det mer ut som at det er et problem med
hurtigladeren, og ikke med bilen.

Ha en fortsatt fin dag!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA