Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Får ikke logget inn lengre - Leaf Manager

Startet av Eman, mandag 21. mars 2016, klokken 11:11

« forrige - neste »

spaceman

Kjenner meg ikke igjen av noen av problemene dere skriver om. Jeg har aldri hatt problemer med å lade på KIWI og Statoil. Synes ikke e-golf er kresen på strømmen i det hele tatt. Den godtar til og med å lade på 13A fra et inverter aggregat jeg har. Høres veldig rart ut at dere har problemer på så mange steder.
Den eneste elbilen jeg kjenner til som er kresen på strøm er Renault som kun godtar TN-nett (70% av hustandene i Norge har ikke TN-nett).

torkil

Nå kom også svar fra Fortum:
SitatHei og takk for henvendelsen.

Det er en kjent utfordring vi har med laderne på Kiwi og e-up, så vi kommer nok til å bytte denne type lader ut mot andre som for eksempel ABB som er på YX Gråmyra. Disse er mer kompatible mot alle typer biler, og er mere driftssikre.

Beklager at du ikke fikk ladet på Kiwi Levanger, men vi jobber mot en løsning som er best for våre kunder.

Ha en fin dag.

Rav4_EV

SitatKjenner meg ikke igjen av noen av problemene dere skriver om. Jeg har aldri hatt problemer med å lade på KIWI og Statoil. Synes ikke e-golf er kresen på strømmen i det hele tatt. Den godtar til og med å lade på 13A fra et inverter aggregat jeg har. Høres veldig rart ut at dere har problemer på så mange steder.
Den eneste elbilen jeg kjenner til som er kresen på strøm er Renault som kun godtar TN-nett (70% av hustandene i Norge har ikke TN-nett).

Er nok greit å skille mellom ombordlader og ekstern lader. Lading fra et inverteraggregat er ingen kvalitetssjekk av CCS/Chademolading.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA