Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Får ikke logget inn lengre - Leaf Manager

Startet av jj44nn, søndag 20. mars 2016, klokken 20:22

« forrige - neste »

jj44nn

Hei

En bekjent kjøpte seg akkurat en Zoe, han sier han ikke får ladet bilen flere steder i Oslo.
Hva slags kabler følger det med fra forhandler?
Jeg har lagt merke til den "store gule bokse"n på de eldre schuko ladestolene i Oslo, men er det virkelig nødvendig med denne på de nye type2 stolpene også?
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

zbk

Den gule "boksen", eller "bøtta" som den populært kalles, ble solgt av forhandler. Om den fortsatt er i sortimentet er jeg usikker på.

Bøtta har bare schuko-plugg, så den kan ikke kobles rett i et Type2-uttak. Det finnes overganger som gjør dette mulig, men da blir det enda mer klønete.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

jj44nn

Sitat fra: zbk på fredag 05. februar 2016, klokken 10:42
Den gule "boksen", eller "bøtta" som den populært kalles, ble solgt av forhandler. Om den fortsatt er i sortimentet er jeg usikker på.

Bøtta har bare schuko-plugg, så den kan ikke kobles rett i et Type2-uttak. Det finnes overganger som gjør dette mulig, men da blir det enda mer klønete.

Er det ekstra utstyr? Hva er prisen på den?
Får man ikke ladet på type2 stolene uten denne "bøtta"?
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

zbk

Den kosta 5000,- sammen med bilen for halvannet år siden.

Den hjelper deg som sagt IKKE med lading fra type2-stolper uten at du først har en overgang fra Type2 til schuco, noe som involverer litt elektronikk for å få stolpen til å sette på strømmen.

De type2-stolpene som kan skape problemer for Zoe er type2-uttak som leverer 7.2kW og nedover og som samtidig står kobla på et IT-strømnett.

Det "bøtta" gjør er å lage et lokalt TN-strømnett som Zoe forstår seg på.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

THE

I utgangspunktet skal alle type-uttak på 11kW eller høyere effekt fungere på Zoe med kabelen som følger med bilen. Type2-uttak med lavere effekt kan være forsynt enten fra IT- eller TN-nett, så da kan det fungere på noen uttak og ikke på andre. Da må man nesten teste der man kan tenke seg å lade, og se om det fungerer. På mange vanlige jordede stikkontakter rundt om er det også TN-nett, så da kan Zoe lade med samme type ladekabel som f.eks. eGolf og i3 bruker.

Alle 22kW ladepunkt som Fortum, Grønn Kontakt osv. har satt opp samt 43kW, på de hurtigladerne som har det, fungerer på Zoe. 

Zapcharger portable kan leveres med overgang til vanlig jordet stikkontakt (schuko) for lading på 10A, blå industrikontakt for lading opp til 16A og type2 for lading opp til 16A. Da vil man kunne lade fra alle offentlig tilgjengelige ladestasjoner med Zoe. Problemet med Zapcharger blir prisen på ca 16000,- + mva. Sannsynligvis vil Zapcharger portable komme i vanlig salg en eller annen gang ut på forsommeren etter at alle forhåndsbestillinger er levert ut.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

TM

Ser at nofuel.no nå tilbyr en sort "bøtte" til Zoe. Den ser ut til å være ca 10 kg letter, så man sparer utgifter til kiropraktor  ;)

hsa77

Jeg har fått låne ei gul bøtte av forhandler inntil jeg får Zaptec-kladden, det er det nok mange andre som har også. Regner med det blir en del brukte bøtter til salgs om et halvår! Bøtta funker men er ikke spesielt brukervennlig, først og fremst pga vekta. Så den svarte bøtta til nofuel som veier halvparten er kanskje et brukbart alternativ for dem som ikke vil betale 20.000 for Zaptec-kladden.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

erik e

Hadde jeg sendt kona ut med " hytteladern" hadde det ikke blitt mye hyttekos.God helg.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Måkemannen

Sitat fra: hsa77 på fredag 05. februar 2016, klokken 17:43
Jeg har fått låne ei gul bøtte av forhandler inntil jeg får Zaptec-kladden, det er det nok mange andre som har også. Regner med det blir en del brukte bøtter til salgs om et halvår! Bøtta funker men er ikke spesielt brukervennlig, først og fremst pga vekta. Så den svarte bøtta til nofuel som veier halvparten er kanskje et brukbart alternativ for dem som ikke vil betale 20.000 for Zaptec-kladden.
Det blir nok ei slik brukt ei jeg satser på å få tak i når den tid kommer. Så kunne den stått fast parkert i boden på hytta. Da slipper jeg å ofre x antall kwh på å frakte en blytung nødstrømsløsning hit og dit.

jj44nn

Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

trondeaa

Hei,
Nå har det kommet en revidert utgave av "bøtta" på markedet, som er mye mindre og lettere. Tror den kommer fra samme kilde. Den har maks 10A, men fungerer fint som nødutstyr. Har automatisk demping av ladestrøm dersom temperaturen blir for høy. Finnes både hos ladefabrikken og nofuel.
Kjørte trilling 100000km
Renault ZOE 2015, kan lade hvorsomhelst

hsa77

Sitat fra: trondeaa på torsdag 03. mars 2016, klokken 07:32
Hei,
Nå har det kommet en revidert utgave av "bøtta" på markedet, som er mye mindre og lettere. Tror den kommer fra samme kilde. Den har maks 10A, men fungerer fint som nødutstyr. Har automatisk demping av ladestrøm dersom temperaturen blir for høy. Finnes både hos ladefabrikken og nofuel.
Med en vekt på 13kg er dette noe helt annet enn den gule bøtta! Blir nok et godt billig-alternativ til Zaptec for de som bare skal ha en "nødlader" med på tur eller på hytta.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

ladov

Er det noen som har erfaring med den nye bøtta? Hvor effektiv er den sammen med en Q210, hvor lang tid tar det å fylle batteriet?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

lfc4ever

Har nettop kjøpt meg en Intense(Q210) og bestilt bøtte fra nofuel. Kan komme tilbake med ladetid når jeg har fått den.
2012: Citroen C-Zero
2016: Citroen C-Zero og Renault Zoe

Måkemannen

Sitat fra: hsa77 på torsdag 03. mars 2016, klokken 19:42
Sitat fra: trondeaa på torsdag 03. mars 2016, klokken 07:32
Hei,
Nå har det kommet en revidert utgave av "bøtta" på markedet, som er mye mindre og lettere. Tror den kommer fra samme kilde. Den har maks 10A, men fungerer fint som nødutstyr. Har automatisk demping av ladestrøm dersom temperaturen blir for høy. Finnes både hos ladefabrikken og nofuel.
Med en vekt på 13kg er dette noe helt annet enn den gule bøtta! Blir nok et godt billig-alternativ til Zaptec for de som bare skal ha en "nødlader" med på tur eller på hytta.
Hvor tung er "gammelbøtta" ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA