Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: JuicePlug - a Universal Smart EV Charging Adapter

Startet av daarv, søndag 20. mars 2016, klokken 20:19

« forrige - neste »

daarv

Jeg kjørte nylig en tur med Leafen. 2015 utgave. Turen gikk fra Arendal til Stavanger. På veien ladet jeg på Brennåsen (fortum), Lyngdal (Grønn Kontakt) og Helleland (Grønn Kontakt).

Spørsmålet mitt er ganske enkelt: Hvorfor er det forskjell på ladetid på chademo fra 20-80% (ca) på de forskjellige laderne?

Denne gangen logget jeg ikke i detalj, men jeg tenker å gjøre det neste tur. Poenget er at laderen i Lyngdal er suveren i forhold til de andre to. Værforhold var tilnærmet likt.

Om noen i tillegg har laget en personlig oversikt over de beste/raskeste hurtigladerne så tar jeg imot med takk!  ;D


OlavEmil

Har sett det same. Fortum på Stord (Heiane) er treig! BKK på Voss (Rogneparken) er rask!

Har lagt merke til andre òg, på godt og vondt, men der har eg berre hatt ei lading. På Heiane og Rogneparken har eg lada fleire gongar, med same resultat.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA