Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Får ikke logget inn lengre - Leaf Manager

Startet av TeeLa, søndag 20. mars 2016, klokken 17:08

« forrige - neste »

fiskeri

Bilene presterer ganske likt på flere områder, og det blir da veldig individuelt hva som et utslagsgivende for valget. Enig i at lyden er elendig i Soulen. For noen er det også viktig å kommunisere med bilen via mobil, og det har du ikke mulighet for i Soulen. Dette var mindre viktig for meg (og så har vel Leaf'ene hatt sine problemer på dette området). Det som ble viktigst for meg var (i tillegg til at den i sin tid hadde bedre rekkevidde enn Leaf 24kwh), var selve kjøringen der man sitter høyt og rakt, og at man kan sette seg "inn i bilen" fremfor seg "ned i bilen". Når ryggen ikke er 100%, så ble dette et viktig argument. Bagasjerommet er jo tragisk lite i Soulen, men til gjengjeld har man enorm plass dersom man kan legge ned baksetene. Må også innrømme at utseende til Soulen appelerte til oss (og dette er jo også en subjektiv vurdering). Det blir jo derfor bare å prøvekjøre begge og finne ut hva som er best for deg og dine behov.
Kia Soul EV exclusive, titanium silver motatt august 2015

eliten

Vi har 28 Soul i jobben, og er stort sett fornøyd med de. Jeg vurderte også den, og prøvde den mye. Jeg landet allikevel på Leaf 30 kw. Når jeg så på Finn på de eldste leafene med mest km, og de ser fine ut, de har hatt den i snart 6 år, luket bort barnesykdommer, økt garantien på batterier til 8 år, 160000 km, serviceintervaller på 30000 km eller 1 år, mot Soul sine 15000 eller 1 år , bedre nærlys, bedre stereoanlegg på Nordic og Tekna. Soul'n virker til å være mere utsatt for steinsprutskader og slitasjemerker på skinnsetene. Når de på jobben med Soul'ne på kaldere dager har en rekkevidde på 12-13 mil effektiv rekkevidde, har jeg 13,5-16,5 praktisk rekkevidde. Bor nord i Ullensaker, og har mest kjøring på motorveg i 110 km/100 sone inn til Kalbakken i Oslo, og tilbake. Er totalt sett glad for at jeg tok dette valget, selv om jeg også synes Soul'n er cool. Uansett, vil nok smak og behag, hvor man kjører,  og hvor langt, være avgjørende for hva man velger. Lykke til med et godt valg uansett. Snart har bilene våre (ca 1,5 år) doblet rekkevidden, og vi står ovenfor spennende alternativer. Enn så lenge, er jeg glad i mitt valg

trondhla

For KIA's (og Hyundai's) del gjelder ikke garanti mot påregnelig slitajse. Det er f.eks ikke noe feil at bremseklosser må byttes ut etter 4 år. Garanti gjelder mot konstruksjonsfeil.
I følge norsk lov skal en fjernkontroll til en TV vare i minst 5 år og det samme bør gjelde alment for en komponent montert i en bil (slik som navigasjon).

Ebe

Er det noen som har vurdert bakseteplassen i disse to bilene opp imot hverandre? Tenker spesielt i bredden. M må ha tre kids baki, hvorav to i beltestol.

Har en 24-leaf i dag, hvor én bakovervendt stol, en fremovervendt stol og med en tolvåring i midten. Denne løsningen fungerer så vidt, men det går ikke når minstemann må snus fremover neste år...
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

e-h

Har ikke testet på Soul, men vår løsning på Leaf er å ha ett barnesete foran og ett bak. Da går det 2 barn og 3 voksne i bilen selv om det ikke akkurat er romslig for dem bak.

Ebe

Blir vel noe slikt for oss også, selv om den ikke er helt ønskelig. Usikker på sikkerhet foran vs. bak.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

t4.ravenbird

Jeg har 2 http://www.besafe.no/product-no/izi-up-x3-fix/ i isofix feste, måler 25cm mellom smaleste punkter i skulderhøyde, det er ikke mye gøy å sitte der, nei

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA