Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Får ikke logget inn lengre - Leaf Manager

Startet av TeeLa, søndag 20. mars 2016, klokken 17:08

« forrige - neste »

Sele

Mindre plast følelse i Soul? Det må være fordi du liker Soul bedre enn Leaf for det er plast så det holder i begge bilene.
Soul er mer solid bygget? Hvilken dokumentasjon ligger til grunn for den påstanden?

tutti


timingbeltkiller

Noen forskjell i serviceintervall og pris?
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

moby666

Har kun hatt en service på Soul og denne var rimelig (15000 km = 1200 kr), men tipper service nivået er ganske likt etter hvert,

Ja, det er mer soft-touch plast i Soul vs hard plast i Leaf. Og byggekvaliteten kjenner du på dører, knapper, hendler etc. Ja jeg liker Soul atskillig bedre enn min Leaf. Soul oppleves som en mye mer moderne bil.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Sele

Prøvde Soul før jeg kjøpte mine elbiler og kan ikke si jeg opplevde den kvalitetsfølelsen. Når jeg derimot setter meg inn i Mercedesen så dukker kvalitetsfølelsen opp.

Gliderman

Har Soul service hver 15.000km?
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

leafolainen


Gliderman

Du verden. Det var da ofte. Da hadde det blitt 2 service i året da gitt. Leif nøyer seg med 30k eller 12 mnd.
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Gliderman på onsdag 17. februar 2016, klokken 18:05
Du verden. Det var da ofte. Da hadde det blitt 2 service i året da gitt. Leif nøyer seg med 30k eller 12 mnd.
Kjører man 15.000km eller mindre i året spiller det ingen rolle; begge får 1 service i året.
Det neste er prisen man betaler per service; for den prisen Nissan forhandler i Sør-Rogaland tok for servicer de fire årene jeg hadde Leaf kunne jeg er omtrent det samme som Kia tar for to servicer.


Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: moby666 på onsdag 17. februar 2016, klokken 11:33
Vi har begge bilene og kan nevne følgende fordeler/ulemper

Fordel soul
Bedre seter med bla kjøling
Bedre infotainment system (flere generasjoner nyere)
Raskere lading både hurtiglader og kommer med standard 6.6 kW
Lengre rekkevidde ca 5 mil lengre på soul enn leaf 24. Leaf 30 har ca samme rekkevidde som Soul
Bedre plass i kupé og baksete. Høyere under taket.
Bedre materialvalg og mindre plast følelse
Mer solid bygget
Flat bagasjerom når seter legges ned
Kjøling/varme av batteriet
Bedre varmeapperat
Mye bedre støy isolert
Dybde justering av ratt
Bedre garanti

Fordeler leaf
App - når den fungerer
Større bagasjerom, men ikke like anvendelig som Soul pga skrå bakrute
Bose anlegg

Min helt klare anbefaling er å kjøpe SoulEV som er bedre på 98%

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: moby666 på onsdag 17. februar 2016, klokken 11:33
Vi har begge bilene og kan nevne følgende fordeler/ulemper

Fordel soul
Bedre seter med bla kjøling
Bedre infotainment system (flere generasjoner nyere)
Raskere lading både hurtiglader og kommer med standard 6.6 kW
Lengre rekkevidde ca 5 mil lengre på soul enn leaf 24. Leaf 30 har ca samme rekkevidde som Soul
Bedre plass i kupé og baksete. Høyere under taket.
Bedre materialvalg og mindre plast følelse
Mer solid bygget
Flat bagasjerom når seter legges ned
Kjøling/varme av batteriet
Bedre varmeapperat
Mye bedre støy isolert
Dybde justering av ratt
Bedre garanti

Fordeler leaf
App - når den fungerer
Større bagasjerom, men ikke like anvendelig som Soul pga skrå bakrute
Bose anlegg

Min helt klare anbefaling er å kjøpe SoulEV som er bedre på 98%

timingbeltkiller

@"Fordeler leaf
App - når den fungerer"

Betyr det du har null avstandskommunikasjon med Soul?
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

MrManaMode

Jeg har prøvekjørt Soul EV Executive og Leaf 2016 30kwt Tekna i de siste dagene sammen med min samboer. Vi skal gå over til å bare ha en elektrisk bil.

Vårt inntrykk av Soul EV var ikke veldig positivt. Noen vil kanskje anklage oss for å være litt negative; Vi fikk tilbud på topp specca Soul  til ca 270k men opplevde at stereoanlegget alene var nok til å senke Soul'en for vår del. Vi hadde også et klart inntrykk av for mye plastikkfølelse i bilen.
Kjørefølelsen var dog veldig god syns vi. Jeg vil gi den kred for å ha bedre plass til sjåføren enn Leafen også, noe jeg er litt sensitiv for med mine 190cm.  Innvendig plass var også bra, og måten setene ble når de var lagt ned syns jeg var bedre enn i Leafen.

Kjørte så Leafen i går, her var kjørefølelsen god, interiøret på modellen vi kjørte gav oss et betydelig bedre inntrykk enn i SOulEV. Jeg likte måten dashbordet med fartsindikatoren o.l. mye bedre på Leaf, og jeg likte info-systemet på skjermen mye bedre også.

Jeg er enda ikke 100% klar på hva jeg skal gjøre, så jeg er meget interessert i andres synspunkter på det jeg forteller om min opplevelse av disse to bilene.


moby666

Heldigvis er folk forskjellige og liker forskjellige ting. Jeg er allergisk mot hardplast og når hele dashbordet til Leaf er i hardplast, så ødelegger dette alt for min del. Enig at høyttalerne i Soul ikke er bra, hadde ønsket de hadde tatt med seg Infinity anlegget fra fossil versjonen. Tror det er mulig å sette inn disse høyttalerne i etterkant.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Crown

Jeg liker egentlig Soul bedre enn Leaf, utseendemessig, kjøremessig og interiør, men voldsom forskjell synes jeg ikke det er. Det som gjorde at vi falt ned på Leaf, er at den ble billigere med Agrol-avtalen, den har så stort bagasjerom at vi kan bruke den til helgeturer til  hytten i sommerhalvåret, nærlyset er bedre med LED, lyden er bedre i toppmodellene, den har litt mer rekkevidde i 30kWh-utgave, og klimaanlegg/lading kan styres via app. I tillegg er forhandleren langt nærmere oss. Nå er det med app litt dårlig argument for tiden, men satser på at det ordner seg til mai når vi får den. :)

Så det som er rent fysisk kan man ikke gjøre noe med, som bagasjerom, pris og rekkevidde. Resten får følelsene bestemme. :)
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA