Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Får ikke logget inn lengre - Leaf Manager

Startet av Ingelin, lørdag 19. mars 2016, klokken 11:55

« forrige - neste »

Ingelin

Jeg har en Leaf 2013 modell som jeg kjøpte i sommer. Nå på vinteren har jeg merket at klimaanlegget ikke fungerer slik jeg ønsker. Av og til blir det passelig varmt i bilen, men ellers er det så kaldt at jeg sitter og puster frostrøyk mens jeg kjører.

Jeg syns ikke dette lever opp til min forventning når klimaanlegget står på 30 grader, anlegget spruter ut ISKALD luft og etter en tur på 45 minutter er det fremdeles så kaldt at jeg puster frostrøyk.

Er klimaanlegget ødelagt eller er det noen innstillinger eller noe annet som gjøre dette?

kodalse

Høres ut som en sak for verkstedet, men sjekk først om du får forbruk på climate controll som vist under.
Får du utslag her trekker det strøm til varme, hvis ikke kan det være problemer med varmepumpe/varmeelement:

Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

A.Enger

Jeg har en Leaf med samme problemet. Har fått påvist hos Nissan-forhandler at to komponenter må byttes ut på min bil. Pris for jobben: 90 000 kr. Men for din del skal dette gå på garanti som er 5 år for bil kjøpt i Norge.

Jeg har dessverre en importert bil med 3 års garanti og er i reklamasjonssak med forhandleren jeg kjøpte bilen av (Sandvika Bil). Etter en 2 måneder lang kamp er de ikke villige til å utbedre denne mangelen, så nå er det sendt til Forbrukerrådet.

Drivo

Hvilke 2 komponenter ?

PTC element og DC-DC konverter?


Electric

Sitat fra: A.Enger på torsdag 04. februar 2016, klokken 18:47
Jeg har en Leaf med samme problemet. Har fått påvist hos Nissan-forhandler at to komponenter må byttes ut på min bil. Pris for jobben: 90 000 kr. Men for din del skal dette gå på garanti som er 5 år for bil kjøpt i Norge.

Jeg har dessverre en importert bil med 3 års garanti og er i reklamasjonssak med forhandleren jeg kjøpte bilen av (Sandvika Bil). Etter en 2 måneder lang kamp er de ikke villige til å utbedre denne mangelen, så nå er det sendt til Forbrukerrådet.

Sjekk om de bytter hvis du skaffer deler selv

toril

Den 2013 leafen har varmepumpe?
Jeg kjøpte en brukt Leaf med varmepumpe og det viste seg at varmepumpa ikke fungerte særlog bra. Jeg fikk varme i bilen av og på men det ble aldri varmt. Hadde den på verksted 3 ganger før de hørte på meg og fikk det fikset.
Det jeg merket var at varmen kom ut av dysene også når tempen nærmet seg satt temp så ble det kald, og kaldere, for så å bli varmt igjen, og sånn fortsatte det. Bilen klarte ikke å holde seg varm når vi kom ved i null grader. Man kunne se på strømforbruket at den brukte mye strøm når den ga varme, regner med at det da var det elektriske varmeelementet som slo inn, og når den slo seg ned/av og kun varmepumpe skulle kjøre så ble det så kaldt at tilslutt slo varmeelementet inn igjen.
Kunne se strømforbruket variere i tilsvarende mønster.
Mitt problem ble løst av at de kjørte en prosess på varmepumpen hvor de koblet opp vogna med gass og trykk, hele prosessen to nesten 2 timer og jeg merket allerede da jeg forlot verkstedet at problemet var løst.
Er det null varme i bilen så er det vel kanskje feil på det elektriske varmeelementet også.
Leaf 2013 2.genkjøpt brukt fra BNH erstattet
Leaf (2012 model kjøpt ny i 2013 fra BNH) nå kondem.
100% Elbilkjøring

stradivaria

Det er et elbil verksted i Asker, de kan hjelpe deg.
Sjek:
www.elbilmek.no
Jobber som elbilspesialist hos www.elbilmek.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA