Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbilsalget måned for måned

Startet av Fanafjord, lørdag 19. mars 2016, klokken 08:54

« forrige - neste »

Mazzbot

Å endre til CEE er vel ikke akkurat noe annet enn å endre et deksel . Ved NY kurs skal man ha jordvernbryter type B . Bare å bruke kabelen med god samvittighet ☺ han har fulgt alle regler , lade på CEE er bedre enn shucko .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

MEM76

Sitat fra: Fanafjord på mandag 11. april 2016, klokken 18:40
Ingen kan vel nekte meg å få byttet ut en Schukoutekontakt med en CEE utekontakt. Trenger jo ikke fortelle elektrikeren at jeg har tenkt å lade elbil på denne.

Å legge til en kontakt til på eksisterende kurs,som skal brukes til elbil-lading. Det SKAL en elektriker nekte.

Å legge til en kontakt til, det går fint. Men dersom en elektriker finner det uforsvarlig, så skal han nekte. Bare noe å ha i hode.
C-zero 2015
Batterihelse: 2017-09:  32k km | 44.3Ah (93.5%)
http://folk.uib.no/mme045/elbil/ (Pris-sammenlikninger m.m.)

Meninger:
Maks 6A lading på schuko
Effektsplitting av hurtig-lading (ned til 25kW).

jkirkebo

Sitat fra: MEM76 på tirsdag 12. april 2016, klokken 08:01
Sitat fra: Fanafjord på mandag 11. april 2016, klokken 18:40
Ingen kan vel nekte meg å få byttet ut en Schukoutekontakt med en CEE utekontakt. Trenger jo ikke fortelle elektrikeren at jeg har tenkt å lade elbil på denne.

Å legge til en kontakt til på eksisterende kurs,som skal brukes til elbil-lading. Det SKAL en elektriker nekte.

Å legge til en kontakt til, det går fint. Men dersom en elektriker finner det uforsvarlig, så skal han nekte. Bare noe å ha i hode.

Man trenger vel ikke å legge til en kontakt? Enklere å bytte schukoen med CEE. Det blir en sikrere installasjon uansett bruk, og vanskelig å nekte vil jeg tro.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA