Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Oppskrift på Wireless Apple CarPlay

Startet av StigH, fredag 18. mars 2016, klokken 16:06

« forrige - neste »

Måkemannen

Sitat fra: StigH på tirsdag 08. mars 2016, klokken 23:08
Tipper at når verkstedene tar de inn for reprogrammering så tiner varmeapparatet opp igjen. Slik at de tror de har fikset feilen men i realiteten så er det bare varmen som vekker det opp igjen.
Nettopp!

Det kan kanskje også forklare hvorfor forhandleren min sa de måtte ta reprogrammeringen flere ganger før det "satt". Det er vel tiningen som tar litt tid. Imellomtiden reflasher man programvaren 2-3 ganger. Voila! Programmeringen fikset problemet.

hsa77

Sitat fra: Måkemannen på tirsdag 08. mars 2016, klokken 20:44
Sitat fra: THE på tirsdag 08. mars 2016, klokken 20:31
Nå er vel ikke varmepumpe for hus og pumpen på Zoe helt sammenlignbare vil jeg tro,

Nja. Prinsippet må nødvendigvis være det samme, luft til luft varmepumpe, og et eller annet kjølemedium/gass internt i systemet. Men den bør vel lages noe mer robust for mobilt bruk, og en bilvarmepumpe trenger heller ikke varme opp mange kvadratmeterne i forhold til en husvarmepumpe.

Volumet i kupeen i en bil er selvfølgelig mye mindre enn et hus, men oppvarmingsbehovet er faktisk nesten like stort. En bil er elendig isolert i tillegg til at fartsvinden konstant kjøler ned bilen. En bil må også ofte varmes opp fra å være bunnfrossen, det må jo sjelden et hus. Så varmepumpa i en bil må nok levere bortimot like mye varmeeffekt som en alminnelig husvarmepumpe, når den i tillegg må lages mindre for å få plass og på toppen av det hele blir utsatt for langt mer vibrasjoner og saltsprut fra veien stiller det svært store krav til konstruksjonen.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

Måkemannen

Sitat fra: hsa77 på tirsdag 08. mars 2016, klokken 23:43
Sitat fra: Måkemannen på tirsdag 08. mars 2016, klokken 20:44
Sitat fra: THE på tirsdag 08. mars 2016, klokken 20:31
Nå er vel ikke varmepumpe for hus og pumpen på Zoe helt sammenlignbare vil jeg tro,

Nja. Prinsippet må nødvendigvis være det samme, luft til luft varmepumpe, og et eller annet kjølemedium/gass internt i systemet. Men den bør vel lages noe mer robust for mobilt bruk, og en bilvarmepumpe trenger heller ikke varme opp mange kvadratmeterne i forhold til en husvarmepumpe.

Volumet i kupeen i en bil er selvfølgelig mye mindre enn et hus, men oppvarmingsbehovet er faktisk nesten like stort. En bil er elendig isolert i tillegg til at fartsvinden konstant kjøler ned bilen. En bil må også ofte varmes opp fra å være bunnfrossen, det må jo sjelden et hus. Så varmepumpa i en bil må nok levere bortimot like mye varmeeffekt som en alminnelig husvarmepumpe, når den i tillegg må lages mindre for å få plass og på toppen av det hele blir utsatt for langt mer vibrasjoner og saltsprut fra veien stiller det svært store krav til konstruksjonen.
Du har helt rett! :)

Trine2

Er det noen som har fått svar  på hva som faktisk feiler varmeapparatet i Zoe? I mitt hode høres det ut som om varmepumpen ikke får tint seg av, slik at den tilslutt blir så full av is at den slutter å fungere. Ved å parkere innendørs i parkeringshus eller kjeller/verksted! løser dette problemet. Ting kan kanskje fryse i stykker også, slik at de trenger mer enn å tines.

Fint om noen har fått info fra Renault som de kan dele.

StigH

Sitat fra: Trine2 på lørdag 08. oktober 2016, klokken 20:05
Er det noen som har fått svar  på hva som faktisk feiler varmeapparatet i Zoe? I mitt hode høres det ut som om varmepumpen ikke får tint seg av, slik at den tilslutt blir så full av is at den slutter å fungere. Ved å parkere innendørs i parkeringshus eller kjeller/verksted! løser dette problemet. Ting kan kanskje fryse i stykker også, slik at de trenger mer enn å tines.

Fint om noen har fått info fra Renault som de kan dele.

Eneste jeg vet er at etter 5 gangen min var inne i vår var at jeg fikk info om å sette på "auto" når du parkerer. Dette er det Motorforum oppgir til kundene sine også. Når du da starter opp igjen kan du justere så mye du vil, bare husk å sett den på "auto" igjen før du skrur av. Min har ikke vært problematisk siden jeg fikk opplyst dette.
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss, suite. Kjøpt 19.05.17. Levert 25.05.17
Tidligere biler:
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

SortRzoe2016

hei da har minusgradene kommet på østlandet igjen..og der stoppet varmapparatet igjen..tenkte jeg skulle gjøre som det ble opplyst om og sette på auto..(faktisk kjørt på denne den siste uka) det hadde ingen effekt på min bil..dermed må den inn i varm hall noen timer i dag...er ganske lei dette nå..sikkert skjedd 7-8 ganger...siden bilen var ny i des. 2015.

StigH

Hei!
Har du prøvd Auto->Defroster slik at apparatet begynner å gå for fullt og trykt tilbake til Auto igjen eventuelt manuell innstilling på vifta?
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss, suite. Kjøpt 19.05.17. Levert 25.05.17
Tidligere biler:
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

Sele

Var en tur hos forhandler i dag fordi Zoe'n sluttet og gi varme. Fikk beskjed om og starte bilen stille varme på 24 grader og trykke på auto for så og stoppe bilen og så starte den igjen. Da kunne man regulere varmen ditt man ville måtte bare huske på og trykke varmeapparat på auto før man stoppet bilen. Dette funket faktisk varmen kom tlibake,fikke og beskjed om at du får dårligere med varme om du kjører i eco.

Sa i fra at sånn kan jeg ikke ha det vil ha en bil som virker uten slike prosedyrer. Ble da fortalt at de jobbet med saken de prøvde ut ny styring og software,men ville ikke montere i biler før de var helt sikre på at det funket.

StigH

Det verste er at de selger biler nye med denne feilen enda. Tross at de vet om det. Den har tross alt vedvart i flere år nå. Tror den er på begge generasjonene. Tragisk. Skulle vært trekt tilbake fra markedet når de ikke klarer å ordne feil innen rimelig tid.

Istedet pumper de ut reklame om denne bilen i media, deretter så får folk masse problemer og må kjempe sammen med forbrukerrådet og advokater for å få slått igjennom sine rettigheter. Amatørmessig hele greia. På tampen av forrige sesong forberedte jeg meg på å kreve kjøpet hevet etter alt trøbbelet jeg har hatt med både ene og det andre.

Men de klarte å berge seg såvidt hos meg. Var inne for 5 gangen med varmeapparat før de kom med den midlertidige løsningen som du kom med her nå. Men som du sier. Dette er ikke godt nok. Trykke både her og der og stille på ting for å få varme hver gang en skal starte opp.

Jeg har også enda ikke fått løst et problem til men har kommet i kontakt med en som skulle klare dette for meg nå så tvinner tomler for at dette går i orden i løpet av de nærmeste dagene.

BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss, suite. Kjøpt 19.05.17. Levert 25.05.17
Tidligere biler:
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

Sele

Så denne feilen er også på nye Zoe? Får de som kjøper den også med seg en lapp med prosedyren for og få varme i bilen mon tro?
Har hatt mer feil med Zoe'n som kun er kjørt 5000 km siden februar 2015 enn Leafen kjøpt på samme tid og som har rullet 35000 km,ja det har vært null feil med Leafen.

StigH

Såvidt jeg vet har de knapt sluppet den endelige fiksen først nå i det siste til 210 og 240 serien. Dette er noe styringsgreier til varmepumpa. Men jeg håper for all del at Zoe 400 ikke får alt dette trøbbelet.
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss, suite. Kjøpt 19.05.17. Levert 25.05.17
Tidligere biler:
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA